بازدید 2195

تروریست ها و تکفیری ها این بار لبنان را نشانه رفته اند

اواخر شب گذشته اخبار حاکی از این بود که تروریست هایی که در سوریه مشغول به فعالیت هستتند درصدد هستند که موج خشونت و بی ثباتی را به لبنان نیز بکشانند. مناطق مرزی میان لبنان و سوریه طی چند هفته اخیر شاهد درگیری میان تروریست‌ها با نیروهای ارتش سوریه و لبنان بوده است به طوری که در درگیری‌های روز گذشته نیز 50 فرد مسلح در درگیری با ارتش سوریه کشته شدند.
کد خبر: ۴۲۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ 03 August 2014

منطقه خاورمیانه در چند ماه اخیر یکی از بی سابقه ترین دوره های ناآرامی خود را می گذراند. در واقع بی ثباتی، جنگ و خونریزی اکثر مناطق خاورمیانه را فراگرفته است و افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، فلسطین و ... یکی از بدترین شرایط سیاسی خود را در چند سال اخیر پشت سر می گذارند.

به گزارش«تابناک»، اواخر شب گذشته اخبار حاکی از این بود که تروریست هایی که در سوریه مشغول به فعالیت هستتند درصدد هستند که موج خشونت و بی ثباتی را به لبنان نیز بکشانند. مناطق مرزی میان لبنان و سوریه طی چند هفته اخیر شاهد درگیری میان تروریست‌ها با نیروهای ارتش سوریه و لبنان بوده است به طوری که در درگیری‌های روز گذشته نیز 50 فرد مسلح در درگیری با ارتش سوریه کشته شدند.

در پی دستگیری یکی از سرکرده های گروه تروریستی جبهه النصره توسط نیروهای ارتش لبنان در منطقه مرزی عرسال ( مرز میان سوریه و لبنان) ، عناصر تروریستی سوریه به یک مرکز امنیتی لبنان در منطقه عرسال در مرز با سوریه حمله کردند. در این حمله دستکم 4 نفر کشته شدند که دو نفر از آنها نظامی بودند.

برخی منابع خبری گزارش دادند که بیش از 400 عنصر مسلح از خاک سوریه وارد منطقه مرزی عرسال لبنان شده بودند و ارتش لبنان نیز برای اخراج این عناصر تروریستی، این منطقه را تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داد. افراد مسلح در واکنش به این اقدام ارتش لبنان، دو نفر از سربازان لبنانی را ربوده و دو نفر دیگر را به قتل رساندند.

در همین حال، شبکه العربیه گزارش داد که دو سرباز ربوده شده لبنانی آزاد شدند. شبکه المیادین نیز گزارش داد ساکنان شهر عرسال در لبنان توانستند آن دسته از نیروهای امنیتی لبنان را که گروه‌های مسلح با وارد شدن به یک پاسگاه نیروهای امنیتی گروگان گرفته بودند آزاد کنند.

در همین زمینه وزیر دفاع لبنان هم در گفتگو با المیادین تاکید کرد همه مردم و گروه‌های سیاسی در لبنان از ارتش حمایت می کنند و هیچ نگرانی درمورد پایگاه مردمی ارتش وجود ندارد. وی تصریح کرد که ارتش لبنان کاملا هماهنگ عمل می کند و از حملات گروه‌های مسلح هیچ ترسی ندارد و همه را با قاطعیت پاسخ می دهد.

البته فعلا ارتش لبنان پس از درگیری چند ساعته با عناصر تروریستی داعش در منطقه مرزی عرسال، بر اوضاع میدانی مسلط شد و کنترل آن را در اختیار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی