بازدید 6186

آمریکا در حال بررسی تسلیح کردستان عراق است

یک خبرگزاری انگلیسی از قول مقامات آمریکایی گزارش داده دولت این کشور در حال بررسی ارسال سلاح به کردستان عراق است
کد خبر: ۴۲۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶ 01 August 2014
یک خبرگزاری انگلیسی از قول مقامات آمریکایی گزارش داده دولت این کشور در حال بررسی ارسال سلاح به کردستان عراق است.

به گزارش خبرگزاری فارس، منطقه خودمختار کردستان عراق می گوید با پیکارجویان در حال جنگ است و از دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا خواست برای عقب راندن پیکارجویان به آنها سلاح های پیشرفته تحویل دهد. این مطلب را مقامات کردی و آمریکایی گفتند.

به گزارش رویترز، یک مسوول کرد گفته این درخواست در جریان سفر یک هیات کردی به واشنگتن در اوایل ماه گذشته میلادی مطرح شد.

رویترز به نقل از مسوولان آمریکایی گفته ایالات متحده در حال بررسی راه هایی است که دفاع منطقه کردستان عراق را تقویت کند. مسوولان کردی گفته‌اند کمک آمریکا برای دفع حملات گروه داعش حیاتی است.

منطقه کردستان عراق خواستار دریافت تانک‌ها، تجهیزات تک تیراندازی، نفربرهای زرهی، جنگ افزار توپخانه و مهمات، لباس ضد گلوله، کلاه، سوخت برای کامیون و آمبولانس شده است.

رویترز به نقل از مقامات آمریکایی گفته آمریکا در حال بررسی راه های تقویت دفاع منطقه کردستان عراق است اما کمک مستقیم نظامی به آن، آن طور که آمریکا به دولت مرکزی بغداد کمک می کند، بسیار بعید به نظر می رسد.

نوری المالکی، نخست وزیر عراق بارها با رهبران منطقه کردستان عراق بر سر بودجه، نفت و زمین اختلاف پیدا کرده است و کمک مستقیم نظامی آمریکا به منطقه کردستان عراق، با دور زدن یک دولت متحد آمریکا، نیز می تواند بر مشکلات بیافزاید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار