بازدید 11481
۴
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

شدت گرفتن انتقادات از مصر به سبب جلوگیری از ارسال کمک به غزه

انتقاد ایران از دولت مصر به دلیل صادر نشدن اجازه ارسال کمک به غزه و درخواست برای صدور مجوز لازم، تلاش آمریکا برای تشدید فعالیت‌های نظارتی بر برنامه هسته‌ای ایران، اظهارات یک سناتور آمریکایی درباره تمدید دوره مذاکرات هسته‌ای ایران و تغییر مسیر برخی پروازهای امارات به اروپا به سمت ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۲۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 31 July 2014
انتقاد ایران از دولت مصر به دلیل صادر نشدن اجازه ارسال کمک به غزه و درخواست برای صدور مجوز لازم، تلاش آمریکا برای تشدید فعالیت‌های نظارتی بر برنامه هسته‌ای ایران، اظهارات یک سناتور آمریکایی درباره تمدید دوره مذاکرات هسته‌ای ایران و تغییر مسیر برخی پروازهای امارات به اروپا به سمت ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، موضوع نارضایتی ایران از همکاری نکردن مصر در زمینه فرستادن کمک‌های انسان دوستانه برای مردم غزه، از جمله موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

سایت خبری «البوابه» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیته سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ایران از سیاست‌های مصر در قبال غزه انتقاد کرده و گفته، دولت قاهره اجازه فرستادن کمک برای مردم این منطقه را نمی‌دهد.
وی همچنین اشاره کرده که هواپیمای حامل کمک‌های ایران برای غزه، هم اکنون منتظر دریافت اجازه از دولت مصر است.

به جز این مورد، سایت خبری «اصوات مصریه» نیز به این موضوع مذکور توجه نشان داده و دیدگاه معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه بازتاب داده است. این سایت می‌نویسد، حسین امیر عبداللهیان، معاون امور عرب و آفریقای وزارت خارجه ایران از مقامات مصری خواسته اجازه عبور کمک‌های ارسالی برای غزه را صادر کنند.
وی ضمن بیان این مطلب گفته دیرکرد در صدور مجوز مربوط، پذیرفته نیست. امیرعبداللهیان همچنین اشاره کرده که نخستین گروه از مجروحان فلسطینی، شامل ۵۷ تن، هم اکنون منتظر رسیدن هواپیمای ایرانی هستند تا بتوانند برای درمان به ایران منتقل شوند.
 
اما در مطلبی درباره موضوع هسته‌ای ایران، خبرگزاری فرانسه از وعده آمریکا برای نظارت شدید بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران جهت جلوگیری از آنچه تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای خوانده شده، خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد مقامات آمریکایی اظهار داشته‌اند هرگونه توافق نهایی با ایران در موضوع هسته‌ای، شامل یک روند نظارتی شدید برای جلوگیری از انحراف برنامه هسته‌ای ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای خواهد بود.

وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکا در گروه ۱+ ۵ در این زمینه ضمن بیان اینکه شفافیت و نظارت، هسته اصلی توافق با ایران را تشکیل خواهد داد، نسبت به آنچه احتمال وجود فعالیت‌های مخفی هسته‌ای در ایران خوانده، ابراز نگرانی کرده است.

این در حالی است که نمایندگان کنگره آمریکا به تلاش خود برای تشدید فشار‌ها بر ایران در روند مذاکرات ادامه می‌دهند. به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال»، رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در این زمینه گفته، واشنگتن و متحدانش نباید بیش از این تحریم‌های وضع شده علیه ایران در بخش انرژی را تخفیف دهند.

منندز اظهار داشته که به باور وی، ادامه کاهش تحریم‌ها در بخش انرژی، سبب ایجاد تغییر در رفتار ایران در موضوع هسته‌ای نخواهد شد. وی همچنین تأکید کرده که پس از پایان دوره کنونی مذاکرات ـ که چهار ماه تمدید شده ـ به هیچ وجه از تمدید دوباره گفت‌و‌گو‌ها حمایت نخواهد کرد.

در پایان در میان دیگر مطالب، سایت خبری «عربین بیزنس» از تصمیم جدید امارات در زمینه عبور پروازهای مسافربری این کشور از فضای سرزمینی ایران خبر داده است. این سایت می‌نویسد، شرکت هواپیمایی امارات تصمیم گرفته برای رفع دغدغه‌های موجود در زمینه امنیتی، مسیر برخی از پروازهای خود را ـ که پیش از این از آسمان عراق می‌گذشت ـ به سمت ایران تغییر دهد. در همین راستا، روز گذشته، بیشتر پروازهای انجام گرفته از امارات به مقصد انگلیس، به جای عراق از بخش‌های جنوبی و غربی ایران انجام گرفته است. البته همچنان بخش دیگری از پروازهای امارات از آسمان عراق می‌گذرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۴
خون مردم فلسطین دامن مصر را خواهد گرفت.
اسرائیل با کمک امریکا از قبل بعضی از کشور ها را با تطمیع و تهدید با سیاستهای خود همراه کرده اند
مثل ترکیه عربستان مصر امارات قطر اردن
شرایط منطفه بشدت خطر ناک است اگر حزب الله به کمک غزه برود بدانید جنگ منطقه ای وسیعی آغاز خواهد شد که بعضی کارشناسان تعبیر جنگ جهانی سوم را از آن دارند
دامن آمریکا و مصر و اتحادیه ی اروپا و عربستان را با هم خواهد گرفت انشاالله
السیسی قبل از ریاست جمهوری وعده داد که ارتش مصر در خدمت کشورهای اسلامی هستش. حالا یکی نیست بهش بگه ارتشت رو نخواستیم گذرگاه رفح رو حداقل باز کن.مگه فلسطینی ها مسلمون نیست! ای کاش بعضی از کشورهای عربی که خودشون رو بخواب زدن از خواب بلند میشدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی