بازدید 2139

عراق از بیانیه شورای امنیت درباره ممنوعیت خرید نفت از داعش استقبال کرد

کد خبر: ۴۲۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴ 30 July 2014
دولت عراق از بیانیه شورای امنیت درخصوص ممنوعیت خرید نفت از دو گروه مسلح داعش و جبهه النصره استقبال کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا گام‌هایی را برای اعمال مجازات‌های بازدارنده علیه خریداران و قاچاقچیان نفت عراق بردارد.

به گزارش تسنیم، عصام جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز اظهار داشت: وزارت نفت از بیانیه مشترک شورای امنیت و روسیه درخصوص ممنوعیت خرید نفت از داعش و النصره استقبال می کند.

وی افزود: وزارت نفت عراق این اقدام را گامی در مسیر درست برای از بین بردن ساختار گروههای تروریستی می داند که فساد می کنند و ثروتها را چپاول می کنند.

عصام جهاد از جامعه بین المللی خواست تا گام هایی را برای اجرای تصمیمات و مجازات های بازدارنده علیه خریداران و قاچاقچیان نفت عراق بردارند که برای سرقت ثروت نفتی عراق تلاش می کنند.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه طرح روسیه برای ممنوعیت خرید نفت از گروه مسلح موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) و گروه مسلح جبهه النصره در عراق و سوریه تایید کرد.

این دو گروه مسلح بعد از تسلط برخی از چاههای نفت در عراق و سوریه اقدام به فروش آنها در بازار قاچاق می کنند.

پیش از این برخی منابع خبری از ارتباط ترکیه با گروه داعش خبر داد و گفته بودند که ترکیه نفت را برای داعش در بازار بین المللی به فروش می رساند.

احزاب و شخصیت های مخالف ترکیه نیز پیش از این از ارتباط دولت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان با گروه داعش و حمایت تسلیحاتی وی از این گروه پرده برداشتند و گفتند که شماری از افراد مسلح درحال نبرد با نظام سوریه، بعد از زخمی شدن برای مداوا به بیمارستانهای ترکیه برده شده اند.

روزنامه دولتی الصباح عراق نیز چند روز پیش به نقل از منابع خود از آموزش ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در یکی از پادگانهای شهر غازی عنتاب ترکیه پیش از ورود به شهر موصل در شمال عراق خبر داده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی