بازدید 11545
۱
با نزدیکی به پایان اولتیماتوم سازمان لیگ؛

آیا لیگ چهاردهم از تلویزیون پخش می‌شود؟

نزدیک به هشت ماه است که رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ ایران از عزم جزم خود برای مشخص کردن تکلیف حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال سخن می‌گویند و با نزدیک شدن به زمان آغاز لیگ چهاردهم، باید دید این دوستان تا چه میزان بر تصمیم خود مصمم هستند. هیأت رئیسه سازمان لیگ بر‌تر، اولتیماتوم ۴۸ ساعته‌ای به سازمان صدا و سیما داده تا تکلیف این ماجرا را مشخص کند.
کد خبر: ۴۲۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲ 29 July 2014
آیا لیگ چهاردهم از تلویزیون پخش می‌شود؟نزدیک به هشت ماه است که رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ ایران از عزم جزم خود برای مشخص کردن تکلیف حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال سخن می‌گویند و با نزدیک شدن به زمان آغاز لیگ چهاردهم، باید دید این دوستان تا چه میزان بر تصمیم خود مصمم هستند. هیأت رئیسه سازمان لیگ بر‌تر، اولتیماتوم ۴۸ ساعته‌ای به سازمان صدا و سیما داده تا تکلیف این ماجرا را مشخص کند.
 
به گزارش «تابناک»، ماجرا از هنگامی آغاز شد که با حضور مهدی تاج در سازمان لیگ، تلاش شد تا از پتانسیل‌های فوتبال ایران برای درآمدزایی هر چه بیشتر استفاده شود؛ پتانسیل‌هایی که بنا به دلایل نامشخص و غیرشفاف در سال‌های گذشته از همه ظرفیت آن استفاده نمی‌شد. نمونه بارز آن، قرارداد تبلیغات محیطی لیگ بر‌تر بود که نزدیک ۴.۵ برابر قرارداد سال‌های گذشته بسته شد. در حالی که پیش از این، سازمان لیگ در سه سال گذشته، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ میلیارد تومان از محل تبلیغات محیطی درآمد به دست آورده بود، امسال و با یک قرارداد دو ساله، یکصدوشصت میلیارد تومان از این محل درآمدزایی خواهد داشت.
 
بنا بر این گزارش، هم اکنون سازمان لیگ با همراهی فدراسیون فوتبال به دنبال این است تا قرارداد واقعی با سازمان صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی مسابقات ببندد تا به کمک آن هم باشگاه‌های فوتبال ایرانی را از مشکلات مالی همیشگی نجات دهد و هم با صرف این پول در راستای تجهیز زیرساخت‌های فوتبال ایران گام بردارد. در همه ‌جای دنیا 60 درصد هزینه باشگاه‌های فوتبال از محل فروش حق پخش تلویزیونی مسابقات تأمین می‌شود و امسال هم سازمان لیگ برای این منظور پیشنهاد ۶۰ میلیون دلاری را به صدا و سیما پیشنهاد داده است؛ مبلغی معادل ۱۸۰ میلیارد تومان که بنا به گفته مهدی تاج حق سازمان لیگ و فوتبال ایران است و با تأمین آن از سوی سازمان صدا و سیما دیگر مشکلات همیشگی باشگاه‌ها برای تأمین هزینه‌های خود از شرکت‌های صنعتی و بیت‌المال برطرف می‌شود.

این گزارش می افزاید، قرارداد قبلی صدا و سیما با فدراسیون فوتبال ایران در لیگ گذشته به پایان رسیده و اکنون برای پوشش مسابقات لیگ بر‌تر سازمان صدا و سیما باید قرارداد جدیدی امضا کند. مسئولان فوتبال ایران که از سال گذشته از تصمیم خود مبنی بر افزایش چشمگیر قرارداد حق پخش تلویزیونی آگاه بودند، از دی‌ماه سال گذشته مذاکرات خود را برای قرارداد جدید آغاز کردند و حتی مسأله را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مطرح کردند و طی چند نامه مختلف عزت‌الله ضرغامی و سازمان صدا و سیما را در جریان گذاشتند؛ اما نتیجه همه این فعالیت‌ها بی‌توجهی کامل از سوی سازمان صدا و سیما بود.

عزت‌الله ضرغامی در همه این هشت ماهی که مقامات بلندپایه فوتبال ایران درباره ماجرای حق پخش موضع‌گیری کردند، تا کنون نه به نامه آن‌ها پاسخ داده و نه حتی به آن واکنشی نشان داده تا عصبانیت علی کفاشیان را به همراه داشته باشد که در یک گفت‌وگو بگوید حتی اگر دی‌وی‌دی مسابقات را در سوپر مارکت‌ها بفروشد، نمی‌گذارد صدا و سیما با اوضاع کنونی مسابقات را پخش کند.

هم اکنون اما به آخرین لحظات اولتیماتوم سازمان لیگ نزدیک شده‌ایم و با پایان امروز، بیست و چهار ساعت به آغاز لیگ چهاردهم فرصت باقی است. مهدی تاج در این باره می‌گوید: «چندین نشست با آقای تقدس‌نژاد در سازمان صدا و سیما داشتیم و نامه‌های متعددی به عزت الله ضرغامی نوشتیم، ولی در ‌‌نهایت به صدا و سیما تا ۲۴ ساعت مانده به شروع لیگ وقت دادیم تا برای قرارداد جدید اقدام کند. مشکل این است که قرارداد قبلی که سه ساله بود، تمام شده و لازم است قرارداد جدیدی تدوین شود.

بسیار خوشحال می‌شویم و امیدواریم کار به جایی نکشد که مشکل جدی شود. ما وظیفه داریم برای احقاق حقوق حقه باشگاه‌ها تلاش کنیم. حتی اگر روز عید هم باشد من و دوستانم در سازمان لیگ هستیم که این مشکل را حل کنیم».
 
هرچند سازمان صدا و سیما اعلام کرده که مسابقات هفته نخست را با پخش بازی تراکتورسازی و فولاد در شبکه ورزش پوشش خواهد داد و حتی پیمان یوسفی را هم به‌ عنوان گزارشگر بازی استقلال و راه‌آهن مهعرفی کرده، باید دید آیا مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون این‌ بار در برابر صدا و سیما کوتاه خواهند آمد یا خیر؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۱
20
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی