بازدید 2102

دستگیری 70 تن در جریان تظاهرات حامی فلسطین در پاریس

کد خبر: ۴۲۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶ 27 July 2014
وزارت کشور فرانسه از دستگیری بیش از 70 تن در جریان تظاهرات حمایت از فلسطین به دلیل نقض ممنوعیت تظاهرات خبر داد.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، پیشتر وزیر کشور فرانسه از سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعتراضی علیه رژیم صهیونیستی خواسته بود تا ممنوعیتی را که برای جلوگیری از خشونت‌های ضد یهود اعمال و وضع شده، رعایت کند و این تظاهرات را برپا نکنند. اما معترضان روز شنبه در "پلیس دولا ریپابلیک" واقع در شرق پاریس و با نظارت صدها مامور پلیس تجمع کرده و علیه تهاجم اخیر صهیونیستها به نوار غزه و کشته شدن صدها فلسطینی بیگناه دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

تنش‌ها زمانی شدت گرفت که صدها تن از معترضان که برخی ماسک و نقاب به صورت داشتند به سمت پلیس که خیابان‌ها و و میدان بزرگ منطقه را مسدود کرده بودند، سنگ و مواد آتش زا پرتاب کرده و پلیس نیز در یک عمل متقابل از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرد.

گفته می‌شود که 12 افسر پلیس در این درگیری‌ها زخمی شدند.

وزیرکشور فرانسه در بیانیه خود کمی پیش از برگزاری این تظاهرات خواستار تبعیت از این ممنوعیت شده و گفته بود که این وضعیت برای جلوگیری از خشونت‌های ضد یهود است.

وی اذعان داشت که تظاهرات به آرامی در حال برگزاری بود و تنها چند مشکل ساز تظاهرات را به خشونت کشیدند. اکثر دستگیر شدگان بعد از مدت کوتاهی آزاد شدند و تنها 30 تن در بازداشت ماندند.

دادگاهی در فرانسه نیز به چنین مساله‌ای حکم داده بود اما سازمان دهندگان اعلام کردند که حق دارند به این راهپیمایی اعتراضی دست بزنند.

اولیویه بسانسنو، رئیس سابق حزب چپ افراطی ضد کاپیتالیست جدید گفت: هر روز برای آنهایی که در غزه زندگی می‌کنند یک روز حساس است.

فرانسه بزرگترین جمعیت یهودیان و مسلمانان را در غرب اروپا دارد و تنش‌ها و بحران‌ها در خاورمیانه و اخیرا در غزه باعث افزایش ناآرامی‌ها و افزایش فعالیت‌های ضد یهود شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی