بازدید 65958
۵

خونبارترین مرحله جنگ در سوریه آغاز شده است؟

یک ماه پس از پیشروی‌های سریع گروه‌های تکفیری بعثی در عراق، گروه موسوم به دولت اسلامی، چند حمله بزرگ را در سوریه برنامه‌ریزی و اجرا کرده است. پس از کنار رفتن نیروهایی که پیش از این بین گروه داعش و ارتش سوریه حائل بودند، به نظر می‌رسد نبردهای اصلی بین طرفین در حال شدت گرفتن است.
کد خبر: ۴۲۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰ 27 July 2014
خونبارترین مرحله جنگ در سوریه آغاز شده است؟آغاز موج درگیری‌های بزرگ گروه تروریستی داعش و نیروهای ارتش سوریه، نشان می‌دهد که با قدرت گرفتن داعش و تضعیف دیگر گروه‌های درگیر در نبرد با دولت مرکزی سوریه، جنگ داخلی در سوریه وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه لبنانی السفیر با اشاره به حمله نیروهای داعش به مقر لشکر ۱۷ ارتش سوریه در رقه و هنگ ۱۲۱ در میلبیه در استان حسکه سوریه، پس از دو هفته درگیری‌های محدود، این حملات را بزرگ‌ترین حملات انجام شده به دست داعش پس از شکل‌گیری این گروه تکفیری دانسته ‌که به خونبار‌ترین درگیری آن‌ها با ارتش سوریه از زمان بروز بحران سوریه منجر شده است.

این حملات تنها چند روز پس از حمله مرگبار داعش به چاه‌های گاز الشاعر در دشت پالمیرا در استان حمص انجام گرفته که گفته می‌شود در جریان آن صد‌ها تن از نیروهای سوری کشته شده‌اند، ولی حتی حمله به چاه گاز الشاعر نیز قابل مقایسه با حمله دوگانه سه روز پیش داعش به دو مقر نظامی ارتش سوریه نیست. این حملات دوگانه هم از حیث اندازه و هم به خاطر عواقب آن چشمگیرند، به ویژه با توجه به اینکه استان حسکه بافت قومی متفاوتی دارد.


حمله به مقر لشکر ۱۷ در رقه

در ساعات پایانی روز چهارشنبه، حمله به مقر لشکر ۱۷ در رقه به عنوان آخرین پایگاه ارتش سوریه در منطقه و یکی از مستحکم‌ترین آن‌ها بعد از فرودگاه نظامی طبقه را آغاز کردند.

به روش معمول، درگیری با حمله انتحاری یک تبعه سعودی به نام عبدالعزیز السعودی (خطاب النجدی) آغاز شد که رانندگی یک خودرو‌ کیا را در دست داشت که نام سه زندانی زن سعودی بر شیشه‌های آن نوشته شده بود.

انفجار خودرو‌ وی به قدری شدید بود که ساختمان‌ها در شهر رقه را به لرزه در‌آورد. تحت آتش شدید نیروهای مدافع سوری، خودرو‌ انتحاری به مقصد خود نرسید و باز شدن راه چهل نیروی نفوذی به محوطه مقر نیروهای ارتش سوریه، نیازمند یک عامل انتحاری دیگر بود.

عبدالله صالح السدیری، عامل انتحاری دوم نیز از سعودی‌های عضو داعش بود که کامیونی حامل چند تن مواد منفجره را می‌راند. او هم در رسیدن به هدف خود ناکام ماند.

بنا بر اطلاعات موجود، ششصد نیروی داعش و چهل عامل آماده نفوذ به محوطه پادگان نیروهای حمله‌کننده را تشکیل می‌داده‌اند. آن‌ها از سه محور به پادگان حمله‌ور شدند و ارتش سوریه برای حمایت از سیصد نیروی حاضر در مقر از حمله هوایی و دو موشک زمین به زمین نیز استفاده کردند.

در حالی که تصاویر منتشره از جانب داعش، نشان‌دهنده تسخیر مقر ارتش سوریه توسط این گروه تکفیری است، ارتش سوریه تاکنون بیشتر در این باره سکوت کرده است.

حمله به هنگ ۱۲۱ و ساختمان حزب بعث


گمان می‌رود که حمله به مقر لشکر ۱۷، پوششی برای هدف اصلی داعش یعنی حمله به استان حسکه برای پیشگیری از حمله ارتش سوریه یه جنوب استان حسکه و غرب استان دیرالزور بوده ‌که هر دو‌ آن‌ها در اختیار داعش است.

همزمان با اخبار متناقض از سرنوشت حمله اعضای داعش برای به دست آوردن مقر هنگ ۱۲۱، داعش در حومه حلب نیز تلاش‌هایی ‌برای تصرف یک فرودگاه مهم آغاز کرد.

روز یکشنبه در حالی که خبر موفقیت تکفیری‌ها در استان حسکه در رسانه‌های نزدیک به ان‌ها منتشر شد و برخی رسانه‌های منطقه از جمله دیلی‌استار لبنان آن را نقل کردند، خبر‌ها از موفقیت ارتش سوریه در باز‌پس‌گیری چاه‌های گاز در استان حمص حکایت دارد.

همزمان در استان حما، گروه‌های دیگر تروریستی در حالی برای مدتی بر یکی از بزرگ‌ترین مجموعه زاغه‌های مهمات ارتش سوریه مسلط شدند که نیروی دولتی به فاصله کوتاهی مدعی پس گرفتن آن شدند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه‌ در حال به نتیجه رسیدن تلاش خود برای محاصره مخالفان در شهر بزرگ حلب است که در صورت نهایی شدن و توانایی باز‌پس‌گیری بزرگ‌ترین شهر سوریه پیش از جنگ داخلی، موفقیت بزرگی ‌برای خود رقم خواهد زد. به نظر می‌رسد پس از دوره‌ای از کند بودن مسیر حرکت‌های نظامی در سوریه، بار دیگر شدت درگیری‌ها در حال گسترش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰۸
انتشار یافته: ۵
فان حزب الله هم الغالبون
مرگ بر ال سقوط
اينقدر دست روى دست ميذاريم تا به ايران حمله كنن . خدا به دادمون برسه.
خدا رحم کنه برای مردم مظلوم سوریه داعش خود دجاله ، باید کمک برای مردم کوبانی ارسال بشه
وقتی حالت تدافعی گرفتی بهت حمله می کنند .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی