بازدید 10760

چگونه یک ربات نرم‌افزار دو میلیون و ۷۰۰ هزار مقاله نوشت؟!

شاید برای شما عجیب باشد که بدانید ۸.‌۵ درصد مقالات کل دانشنامه آنلاین Wikiprdia تنها توسط یک رئیس دانشگاه و ربات نرم‌‌افزاری که وی طراحی کرده‌، نوشته شده است؛ این میزان برابر با دو میلیون و ۷۰۰ هزار مقاله‌ای است که بر روی Wikipedia منتشر شده است.
کد خبر: ۴۲۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰ 27 July 2014

چگونه یک ربات نرم‌افزار ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مقاله نوشت؟!شاید برای شما عجیب باشد که بدانید ۸.‌۵ درصد مقالات کل دانشنامه برخط (‌آنلاین) Wikiprdia تنها توسط یک رئیس دانشگاه و ربات نرم‌‌افزاری که وی طراحی کرده‌، نوشته شده است؛ این میزان برابر با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مقاله‌ای است که بر روی Wikipedia منتشر شده است.

به گزارش «تابناک»، مدیر یک دانشگاه سوئدی به نام «اسورکر جانسون»، هفت سال اخیر را بر روی ربات نرم‌افزاری صرف کرده‌ که نتیجه آن، تولید و ویرایش دو میلیون و ۷۰۰ هزار مقاله‌ای است که در سطح فضای نت منتشر شده است. نام این ربات نرم‌افزار‌ «Lsgbot» است.
 
بنا بر این گزارش، روش کار این ربات‌، این گونه است که اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از موضوعات تعریف شده و سپس گذاردن آنها در قالب یک مقاله به زبان انگلیسی و یا زبان فیلیپینی (زبان مادری همسر جانسون) است؛ البته بیشتر این مقالات پیرامون موضوعات عمومی همچون حیوانات و شهر‌هاست.

این کار ‌منجر به آن شده ‌که جانسون و ربات نرم‌افزاری وی، روزانه با حدود ۱۰ هزار مدخل ‌به شکل میانگین در صدر جدول مقاله‌نویسان و ویرایشگران دانشنامه ویکی‌پدیا قرار بگیرد.

چگونه یک ربات نرم‌افزار ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مقاله نوشت؟!

البته مقالات و مدخل‌های تولید شده توسط این ربات به‌‌ همان اندازه دیگر مدخل‌ها در دانشنامه‌هایی چون بریتانیکا یافت می‌شود، پرداخت شده نیست. بیشتر این تولیدی‌ها، مربوط به موضوعاتی می‌شود که نیاز به ویرایش و تکه اطلاعات کوچک و فشرده دارد که دلیل این موضوع بیش از همه درباره محدودیت توانایی این ربات در یافتن و پردازش مطالب و اطلاعاتی است که قابل خواندن باشند.

موضوع به‌کار‌گیری ربات‌ها در جمع‌آوری و پردازش اطلاعات در سطح آنلاین البته موضوع جدیدی نیست. ماه گذشته آسوشیتدپرس اعلام کرد، از نرم‌افزاری با نام Wordsmith بهره می‌گیرد که کاربرد آن در تولید گزارش‌های فصلی از میزان سود و زیان شرکت‌های آمریکایی است.

از سوی دیگر، از سال ۲۰۱۱ شرکت Narrative Science مسئولیت تولید و طراحی ربات‌هایی را ‌دارد که کار آن‌ها، تولید اخبار ورزشی و مالی‌ در نشریه «فوربس» است.

اما این تنها شرکت‌ها و نشریات بزرگ نیستند که در این بازی وارد شده‌اند. به تازگی یکی از روزنامه‌نگاران لس‌آنجلس، رباتی‌ طراحی کرده که تنها سه دقیقه پس از وقوع زلزله، گزارش آن را منتشر می‌کند‌ و جالب‌تر از همه اینکه یک مهندس طراح دیگر به روشی مشابه صد هزار eBook‌ را در وب سایت Amazon منتشر نموده است.

گفتنی است، بیشتر این نرم‌افزار‌ها توابع و دستورهای ساده را برای جمع‌آوری اطلاعات و پردازش آن‌ها در قالب یک نوشته ساده به کار می‌برند. این بیان دیگری از هوش مصنوعی در حالت حداقلی آن است. همه اینها به این معناست که شمار چشمگیری از مقالات و نوشته‌هایی که در فضای نت ‌می‌خوانید، به دست انسان نوشته نشده و این میزان روز به روز در حال افزایش است.

شاید در آینده نزدیک، بخش انبوهی از محتوای برخط (آنلاین) توسط این ربات‌ها تهیه و منتشر شوند و ‌تشخیص مقالات و نوشته‌هایی که توسط ربات‌ها تولید شده، از انواع نوشته‌های انسانی آن به سختی مقدور باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار