بازدید 2203

دوچرخه‌سوار حامی مردم غزه از محرومیت گریخت

کد خبر: ۴۱۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ 26 July 2014
 رکابزن تیم مالزی که از مردم مظلوم فلطسین حمایت کرده بود از خطر محرومیت از ادامه حضور در بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع گریخت.

به گزارش تسنیم، در جریان بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع که در گلاسکوی اسکاتلند در حال برگزاری است عزیزالحسنی، دوچرخه‌سوار مالزیایی روز گذشته (پنجشنبه) حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین با پوشیدن دستکش‌هایی که روی یکی از آن واژه «غزه» و روی دیگری کلمه «نجات دهید» حک شده بود، اعلام کرد.

پس از این اتفاق مسئولان تیم مالزی عنوان کردند جمله «غره را نجات دهید» پیامی سیاسی نبوده است و عزیزالحسنی همچنان در کورس مسابقات باقی خواهد بود و اجازه حضور در ادامه مسابقات را دارد. با این حال فدراسیون کشورهای مشترک‌المنافع به دنبال این بود تا این رکابزن 26 ساله را از حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی ماده اسپرینت انفرادی که امروز (جمعه) برگزار می‌شود منع کند و محرومیت‌های سنگینی برای وی در نظر بگیرد.

عزیزالحسنی اما در صفحه شخصی «فیسبوک» خود با انتشار پیامی نوشت: از مردمی که از پیام من تعبیر سوء کردند عذرخواهی می‌کنم ولی پیام من سیاسی نبود و می‌خواستم از صمیم قلبم انسان‌دوستی خود را با این جمله نشان بدهم. از چه زمانی نوعدوستی حرکتی سیاسی به شمار می‌رود؟! به هر حال از آنهایی که فکر می‌کنند من کار اشتباهی کرده‌ام عذرخواهی می‌کنم و از تمامی آنهایی که همیشه از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم. واژه‌ای هم برای توصیف این احساسم پیدا نمی‌کنم.

وی افزود: به اطلاع شما هم می‌رسانم که به خاطر این موضوع تنها اخطاریه گرفته‌ام و امروز می‌توانم بدون دستکش‌های «غزه را نجات دهید» مسابقه بدهم. از تمامی کسانی که از من حمایت کردند واقعاً سپاسگزارم. همه ما انسان هستیم.

مایک هوپر، مدیر اجرایی بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع هم در این خصوص عنوان کرد: هرگونه اعتراض در زمین مسابقات مناسب ورزشکاران نیست، هرچند به اعتراض‌ها در خارج از زمین مسابقه احترام می‌گذاریم. عزیزالحسنی از سوی مدیر تیم ورزشی مالزی به شدت توبیخ شده و خودش هم بابت این موضوع عذرخواهی کرده است. اگر این کار او تکرار شود مجوز رسمی‌اش برای ادامه حضور در این مسابقات باطل می‌شود.

دوچرخه‌سوار حامی مردم غزه از محرومیت گریخت
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار