بازدید 20156

وایبر خوب و کاربران بد

وایبر وقتی بد می‌شود که اخلاق و تعهد را در زندگی فراموش می‌کنیم و به لذت‌های زودگذر و استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی کنونی دل می‌بندیم.
کد خبر: ۴۱۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱ 26 July 2014
چه کسی می‌گوید وایبر بد است؟ کی گفته اسکایپ و واتس‌آپ و... ابزارهای بدی است؟ اسکایپ خیلی خوب است، وقتی می‌توانیم با استفاده از آن مادرمان را از فرسنگ‌ها راه دور ببینیم و خنده‌هایش را بشنویم. وایبر خیلی لذت‌بخش است وقتی می‌توانیم با آن عکس کودکان غزه را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

مریم عرب در جام جم نوشت: وایبر خیلی خوب است وقتی می‌توانیم با آن از حال دوست بیمارمان باخبر شویم و به دیدارش برویم.

***

دیشب مادرم وقتی داشت با واکرش در خانه راه می‌رفت، زمین خورد. اتفاقی که همیشه از آن می‌ترسیدیم؛ سالمندی و تهدید همیشگی زمین خوردن و شکستگی استخوان.

سراسیمه بردیمش بیمارستان، رادیولوژیست‌ها بودند، اما خبری از پزشک ارتوپد آنکال نبود؛ همان درد همیشگی نبود متخصص در روزها و شب‌های تعطیلی.

خواهرم با پزشک متخصص ارتوپدی که می‌شناخت تماس گرفت.

او که بر خلاف بیشتر پزشکان امروزی، حتما در هر شرایطی پاسخت را می‌دهد، گفت از عکس رادیولوژی، عکسی بگیرید و با وایبر برایم بفرستید.

همین کار را انجام دادیم، پزشک متخصص در چشم برهم زدنی آن را دید و گفت: استخوان ران در محل اتصال به لگن ترک برداشته، اما نیاز به جراحی نیست و در صورت استراحت مطلق طی سه هفته جوش می‌خورد.

او حتی از طریق وایبر برای مادرم نسخه نوشت و من و خواهرها و برادرانم را از نگرانی وصف‌ناپذیر رها کرد. برای همین است که می‌گویم وایبر بد نیست.

وایبر و اسکایپ و واتس آپ و فناوری‌هایی از این دست ـ که هر لحظه از راه می‌رسد ـ ابزارهایی است که سبب می‌شود بشر قرن بیست‌و‌یکم حتما از انسان‌های قرون پیشین خوشبخت‌تر باشد که می‌تواند از آنها برای زندگی بهتر استفاده کند.

اما وایبر گاهی بد می‌شود؛ خیلی هم بد. آن هم وقتی است که ما بد می‌شویم.

وایبر وقتی بد می‌شود که ما در آن تغییر چهره می‌دهیم، آن آدم روبه‌راه و آرام و متین و محجوب در خانه و اداره و....؛ به یکباره آدم دیگری می‌شویم.

شکلمان عوض می‌شود، بی‌ریخت می‌شویم، نقاب پس می‌زنیم و گمان می‌کنیم با این عکس‌های متفاوت و حرف‌های نامانوس و سخیف زیباتر شده‌ایم.

انگار پرده از خود واقعی‌مان برداشته‌ایم، غافل از این‌که آدم‌هایی که ما را با این چهره جدید می‌بینند، باورشان نمی‌شود این ما هستیم.

حتی خودمان هم گاه باورمان نمی‌شود این ما هستیم که پا روی اخلاق و تعهد و همه آنچه نشان آدمیت ماست، گذاشته‌ایم.

وایبر وقتی بد می‌شود که با آن‌که متاهلیم، دور از چشم شریکمان تمام وقت خود را در وایبر و ... به گپ و گفت و ادبیاتی رکیک با جنس مخالف می‌گذرانیم.

وایبر وقتی بد می‌شود که با استفاده از آن عکس‌های مستهجن به اشتراک می‌گذاریم و ذره‌ای هم شرمنده نمی‌شویم.

وایبر وقتی بد می‌شود که مثل کبک سرمان را در برف فرومی‌بریم و گمان می‌کنیم کسی ما را نمی‌بیند.

وایبر وقتی بد می‌شود که اخلاق و تعهد را در زندگی فراموش می‌کنیم و به لذت‌های زودگذر و استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی کنونی دل می‌بندیم.

وایبر بد نیست؛ این ما هستیم که بد می‌شویم. گاه خیلی هم بد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۳۱
likeee
خداییش تو این مدت حرف حساب کم شنیده بودیم
دمت گرم
دستت درد نکنه.متاسفانه تو جامعه ما یه عده ای هستند که محیط مجازی رو فقط واسه بحث های مستهجن دوست دارند
حالا انقد در مورد اینا خبر بزارید فیلترشون کنن
معدود جاهایی هست که آدم میتونه خودش باشه بخاطر فرهنگی که داریم در اداره یه جور هستیم در خانواده یک شکل و در خلوت خود یه شکل دیگر این فرهنگ دو رویی که به ما رو مجبور به این کار میکنه
از تلفن هم میشه استفاده بد کرد
مهم کاربره نه تکنولوژی
به نظر اين بد شدن ما ناشي از اينه كه به ناگهان به امكاني براي ازادي ميرسيم.كه ناگهان انچه درونمان انباشتست رو بيرون ميريزيم.همانطور كه پس از مدتي استفاده از اون امكان وقتي به گذشته برميگرديم ميبينيم چقدر جنبه هاي خوب اين آزادي زياد بوده و ما استفاده نكرديم
مخلص كلام اينكه پس از مدتي با عادي شدن اون جنبه هاي مـثبتش اونقدر زياد ميشه كه جنبه هاي منفيش از بين ميره
پس نتیجه می گیریم بدیهاش بیشتر از خوبی هاش بر و بچ فیلتر و خلاص !!!!!!
طالب جالب ودرعين حال زيباست .واقعيت اين است كه همه اينها را مي دانند، ولي امروزه بيشترين كار برد وايبر و.. در حوزه منفي است.
فرهنگ سازی توی هر چیزی نیازه ......و ین اجتماع هست که نقش اساسی در این فرهنگ سازی داره
خیلی خوب بود
اینها که میگه مربوط به تانگو نه وایبر؟؟؟؟؟؟
وایبر بد نیست ، این فرهنگ ما ست که بده
وایبر بد نیست ، ما بلد نیستیم از تکنولوژی استفاده کنیم
وایبر بد نیست ، ما فکر میکنیم در محیط سایبر هر کاری کنیم ، کسی نمیفهمه
مطلب اخلاقی وبسیار آموزنده ای است متشکرم
کلا تو ایران این چیزا از پیش محکوم شدست .
چاقو خوب است یا بد ؟!
بسته به استفاده از آن است.
اگرما از طریق وایبر بخشنامه و اطلاع رسانی رابه زیرمجموعه ها و مرتبطین انجام بدهیم سرعت و درست استفاده کردن را ازاین موهب فهمیده ایم
هزار لایک و آفرین به این متن و این نویسنده .

"این ما هستیم که بد می‌شویم. گاه خیلی هم بد."
مقاله بسيار خوبي بود.
مطلب فوق العاده خوبی بود... یکی از دوستای من که چند سالیه با هم دوستیم،آدم خیلی خوب و با وقاری تا به امروز بنظرم می رسید..ولی از وقتی عضو وایبر شده،چهره واقعیشو دیدم...از جوکایی که میفرسته! عکسایی که میذاره..خیلی متاثر شدم..خیلی
احسنت
اگر قرار باشه اینطور فکر کنیم تمام ابزارهای ارتباطی مشکل دارند.چرا؟ چون از قدیمی ترین ابزارها نیز می توان به صورت نداست استفاده کرد . همین یاهو مسنجر مگر امکان چت به صورت متنی ندارد؟امکان ارسال تصویر چطور؟امکان ارسال صوت و ویدئو چطور؟همین برنامه مگر مرژن موبایل ندارد؟تنها این برنامه نیستند.ما با همین دلایل غیر منطقی که ممکن برخی استفاده نادرست داشته باشند اپراتور سوم تلفن همراه کشور (رایتل) را از ارائه سرویس تماس تصویری نهی کرده ام.در حالی که این اپراتور بعد از دهها سال تازه سل سوم را وارد کشور کرده و آن را هم به همین شویه ناقض کرده اند. ولی در کشورهای همسایه(و نه کشورهای پیشرفته اروپایی آمریکایی) نسل چهارم را با ده برابر امکانات رایتل در استفاده هستند. در امارات نسل 4/5 و در افغانستان که همیشه نت و امکانات آنها مایه طنز برخی دوستان است نسل 4 تلفن همراه هم استارت خورده است. ! ایران عزیز ما تا کنهون نسل دوم بوده. و حالا نیز که بعد از دها سال عقب ماندگی وارد نسل سوم شده با دایل عجیب و غیر منطقی آنرا هم به صورت نصف و نیمه ارائه می دهند.خنده دار نیست؟

برنامه های اجتماعی موبایل نیز با همین دلایل یکی پس از دیگری فیلتر می شوند ! همه چیز را می توان خوب استفاده کرد و یا بد. اما این دلیل خوبی نیست به خاطر وجود چند درصد استفاده بد ، کل مردم یک کشور 70-80 میلیونی را ازاستفاده امکانات و تکنولوژی محروم کنیم.واقعا منطقی نیست.به خدا منطقی نیست ! قبول ندارید؟
یک ساله بحث بر مساله فیلتر برنامه های سبکه اجتماعی و ارتباطی موبایل است. چرا؟؟؟ چون مردم راحت به وسیله این برنامه ها ارتبطا دارند؟ چون نگرانی وجود دارد کسی منحرف شود؟ یا اینکه نگرانی وجود دارد. درآمد همراه اول از ارسال پیامک ( طبق تاکید فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای این کلمه) و تماس های صوتی کاهش پیدا کند؟
دلیل اصلی نگرانی از ارتباط بسیار آسان و نزدیک مردم به وسیله این برنامه ها است و یا نگرانی از انحراف برخر مردم و یا ""کاهش درآمد اپراتور تنهای اول از برخی سرویس ها؟
به امید پیشرفت. همین .....
ببینم میتونی اینم فیلتر کنی خیالت راحت بشه
بله این جمله معروف و قدیمی هست که با چاقو هم میشه سلاخی کرد و هم جراحی . به نیت و عملکرد کاربرش بستگی داره. اما باید دید یک ابزار در یک جامعه چه استفاده غالب پیدا میکند.
کاش قبل از ورود ابزاری , فرهنگ استفاده از آن را کسب میکردیم
مطلب اخلاقی وبسیار آموزنده ای است متشکرم
وایبر یک ابزار بیشتر نیست، نمیشه گفت بد یا خوب، این ما هستیم که بد و خوبیم و استفادۀ بد و خوب ازش می کنیم
يكي از بيشترين دلايل مرگ و مير تصادفات هست. آيا ميتونيم براي حفظ جان مردم استفاده از اتومبيل رو ممنوع كنيم!!!!!
نه وایبر بده و نه فرهنگ ما بلکه این بده که در برابر هر چیز جدیدی جبهه بگیریم مگه از تلفن دو زاری نمیشد استفاده بد کرد ؟ ممنوعش کردن !؟ ما تو همه چیز راه افراط و تفریط رو میریم اون از ویديو اون از ماهواره بعدش اینترنت که حالاتوش از عقب مونده ترین کشورها هستیم این هم از مثلا وایبر !!! اون پزشک اورتوپد نگفت که پدرم دراومد تا این عکس رو گرفتم کاش خودت با آژانس میفرستادیش ؟؟
وایبر از دفترچه تلفن شما استفاده میکنه و فقط شماره هایی که شما دارید رو میاره.اگه تو لیست شماره هاتون شماره مورد دار نداشته باشید چطوری میشه استفاده نابجا کرد؟؟؟!!!
من خودم تو وایبر یه گروه از همکلاسی هام درست کردم هر وقت خبری از دانشگاه داشته باشیم به هم اطلاع رسانی می کنیم وحتی در زمان انتحانات سوال و جزوه به هم می رسونیم و رفع اشکال می کنیم هر چند عده ای از دوستان هم گاهی خلاف اخلاق استفاده می کنند ولی خوبی هاش به بدیهاش می ارزه
نبايد سياه ديد انصافا بيش از 90% شايد ارتباطات وايبري يا وسائل ارتباط جمعي به درستي انجام شود ولي سياهه هايي كه مي بينيم به اين دليل است كه فرضا اگر در يك صفحه سفيد(وايت برد) چند نقطه سياه وجود داشته باشد بيننده ابتدا نقاط سياه را ميبيند و اين ذات آدمي است حال اگر دقت كنيم مي بينيم كه اينقدر نقطه سفيد در اين وايت برد بود كه نديديمشان.
پس خوب ببينيم . ايام به كام
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی