بازدید 4838

نگاه شما: شباهت صهيونيست ها با تكفيری ها

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۱۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱ 26 July 2014
غلام رضا کاظمیان پور در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

گزاره اولیه و پیش فرض نوشته حاضر این نیست که گروه‌های تروریستی و جنایتکار تکفیری و وهابی، از موجودیتی مستقل از مستکبران و جنایتکاران برخوردار هستند و نمی‌خواهد این اشتباه را تکرار کند که گروه‌های تروریستی مولود شرایط اجتماعی و فرهنگی منطقه هستند بلکه در نظر دارد با به رخ کشیدن روش‌های یکسان عملیاتی و هدف مشترک تروریست‌های وهابی با جنایتکاران صهیونیستی؛ این واقعیت را روشن نماید که این هردو دارای یک خاستگاه و دارای آبشخور مشترک هستند.

- نخستین اشتراک وجودی تروریست‌های وهابی با تروریست‌ها و جنایتکاران صهیونیست، در ترکیب جمعیتی آنهاست. اعضای این دو تشکل را غالبا، افراد اجاره‌ای متعلق به ملیت‌ها و قومیت‌ها و مناطق گوناگون از سراسر دنیا تشکیل می‌دهند و از همین رو نمی‌توان برای هیچیک از این دو تشکل، هویت مستقل ملی و قومی را فرض نمود. جامعه اسرائیل متشکل از یهودیانی است که طی چند دهه و در رؤیای کار و مسکن و رفاه و یا با انگیزة مذهبی سکونت در سرزمین موعود، از اروپای شرقی، روسیه، اتیوپی و مناطق دیگر؛ به مناطق اشغالی رهسپار شده‌اند. اعضای گروه‌های تروریستی – وهابی نیز هر کدام از یک کشور و به ویژه از کشورهای عربی خاورمیانه و از کشورهای حوزه قفقاز و نیز آسیای جنوب شرقی و البته تعدادی نیز از اروپا و امریکا، به این تشکل‌ها وارد شده‌اند. در کنار انگیزهای انحرافی که با رنگ و لعاب مذهب اندود شده است، تأثیر دلار‌های آلوده به نفت نیز در این گرد هم آمدن‌ها، بسیار مؤثر بوده است.

- شباهت دیگر میان تروریست‌های تکفیری با تروریست‌های صهیونیستی، تعهد بر عدم مزاحمت و برخورد با یکدیگر و تعهد بر همکاری‌های متقابل است. پشتیبانی نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها از تکفیری‌ها در موضوع سوریه و درمان مجروحان تکفیری در بیمارستان‌های حکومت صهیونیستی و در مقابل خدمات امنیتی تکفیری‌ها به صهیونیست‌ها، تأییدی است بر این باور.

- مبارزه و مقابله با مقاومت اسلامی در منطقه از دیگر نمونه‌های تشابه میان این دو گروه خبیث می‌باشد. اقدامات گروه‌های وهابی در سوریه و عراق و چشم پوشی آن‌ها از کمترین اعتراض و مخالفت با حکومت‌های وابسته به امریکا و دوستان اسرائیل در منطقه، به خوبی اثبات می‌نماید که در این حوزه نیز میان این دو گروه توافق و تشابه وجود دارد.

- جنایت و سبعیت در قتل و کشتار، وجه مشترک دیگر میان تکفیری‌ها و صهیونیست هاست. آنچه که در شش دهه موجودیت سیاسی صهیونیست‌های اشغالگر قدس شریف و وهابیون اشغالگر حرمین شریفین و جزیرة العرب در تاریخ ثبت شده است و به ویژه جنایات چند سال اخیر تروریست‌های وهابی در سوریه و عراق و جنایات صهیونیست‌ها در غزه مظلوم و لبنان، به خوبی مشخص می‌نماید که جنایت و کشتار هدفمند و سازمان یافته و قتل عام فجیع کودکان و زن و مرد و پیر و جوان، شیوه راهبردی مشترک میان هر دو گروه تروریستی است. هم صهیونیست‌ها و هم وهابیون تکفیری، به خوبی ثابت کرده‌اند که نه تنها با کوچک‌ترین اصول اخلاقی و انسانی، آشنایی ندارند بلکه اخلاق و انسانیت را در تضاد با موجودیت خود می‌دانند و از همین روست که به کرات مشاهده می‌شود کة آن‌ها در جنگ‌های خود نه تنها میان نظامیان و غیر نظامیان و مناطق مسگونی و پادگان‌ها، تفاوت و تفکیک قائل نیستند بلکه در کشتار هرچه بیشتر غیر نظامیان، تعمد دارند.

- ویژگی دیگری که میان این دو گروه تبهکار مشترک است، وحشت آفرینی و ارعاب می‌باشد. در پی گیری این هدف جنایتکارانه است که ملاحظه می‌شود آن‌ها بر انتشارگسترده اخبار و تصاویر جنایات خود، اصرار دارند.   
 
- موضوع دیگری که می‌تواند به عنوان اشتراک و مشابهت تروریست‌های وهابی و صهیونیست‌ها، مطرح شود؛ مشترک بودن دوستان و حامیان آنهاست. امروز بر کمتر کسی پوشیده است که در ورای ژست‌های مضحک هر از چند‌گاه اردوغان، این جناب، دوست صمیمی صهیونیست‌ها و حامی پر و پا قرص تروریست‌های فعال در سوریه و عراق است و کمتر کسی نمی‌داند که جان زنان و کودکان فلسطین وسوریه و عراق و کشتار انسان‌های بی‌گناه توسط داعش و النصره و جنگنده‌های کفیر و تانک‌های مرکاوای صهیونیست‌ها؛ در برابر توسعه طلبی‌های سیاسی و بلند پروازی‌های اردوغان، هیچ ارزشی ندارد. امروز کمتر کسی اخبار مربوط به تعهد امارات برای تأمین هزینه‌های مترتب بر جدید‌ترین کشتار مردم غزه را نشنیده است. امروز کمتر کسی از روابط حاکمان قطر با مقامات مختلف رژیم صهیونیستی و همزمان حمایت‌های مالی و نظامی و تبلیغاتی قطر از تروریست‌های فعال در سوریه و عراق، بی‌خبر است. امروز هیچ کس از نقش آل سعود در ترویج افکار متحجرانه وهابی و هزینه‌های سرسام آورآن‌ها برای آموزش تروریست‌های انتحاری و از نقش دستگاه اطلاعاتی آل سعود برای آموزش و سازماندهی و هدایت عملیات تروریست‌ها در مناطق مختلف جهان از روسیه تا سوریه و عراق و در کنار آن از روابط آشکار و پنهان آل سعود با صهیونیست‌ها بی‌اطلاع مانده است.

- این دو گروه در بهره من شدن از کمک‌های امریکا، با هم مشترک هستند. رژیم اشغالگر قدس هم اینک بزرگ‌ترین دریافت کننده کمک‌های تسلیحاتی و مالی از ایالات متحده است. حجم این کمک‌ها در هر سال نزدیک به ۵ میلیارد دلار می‌باشد که البته باید به این مبلغ منافع ناشی از روابط تجاری و اقتصادی را نیز افزود. کمک‌های مستقیم و غیر مستقیم مالی و سیاسی و تبلیغاتی و نظامی امریکا به تروریست‌های وهابی، موضوعی است که بخش ناچیزی از آن، همه روزه در اخبار و گزارش‌های خبری مورد اشاره قرارمی گیرد. امریکا حتی کمک‌های خود به کشتار مردم سوریه را در فالبی به ظاهر فانونی و با تصویب کنگره انجام می‌دهد و برای پنهان ساختن نقش خود در فجایع انسانی که در سوریه رخ می‌دهد به بیان این دروغ بسنده می‌کند که ما به مخالفان «میانه رو» کمک می‌کنیم. مخالفان میانه رو، فقط یک اصطلاح برخاسته از مکر و حیله است و در واقع تفاوت و مرزی میان تروریست تند رو با تروریست میانه رو وجود ندارد. تروریست و آدمکش و جنایتکار، با هر اسم و عنوانی که از آن یاد شود، تغییری در ماهیت سیاه آن پیدا نمی‌شود و او همچنان تروریست و آدمکش وجنایتکار است.

- مشابهت دیگر میان این تروریست‌ها، سرانجام آنهاست. نکبت و بدنامی، شکست و اضمحلال در این دنیا در انتظار صهیونست‌ها و وهابیون است. در آن دنیا نیز، از آن‌ها با شدید‌ترین عذاب و کیفر الهی و خلود در نار پذیرایی خواهد شد. هیچ راه گریز و مفری از این دو سرنوشت در دنیا و آخرت برای آن‌ها وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار