بازدید 1840

بروکینگز: هیچ جای امنی برای غیرنظامیان در غزه وجود ندارد

کد خبر: ۴۱۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵ 25 July 2014

یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی با اشاره به اوضاع بغرنج در نوار غزه نوشت که واقعا هیچ جای امنی برای غیرنظامیان در نوار غزه وجود ندارد.

به گزارش  تسنیم، "الیزابت فریس" یکی از مدیران بروکینگر و از کارشناسان سیاست خارجی آمریکا طی مطلبی که بر روی خروجی سایت بروکینگز قرار گرفت به حملات اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه پرداخت.

وی در مطلب خود نوشت که سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود گفت که "به طور واقعی هیچ جای امنی برای غیر نظامیان در غزه وجود ندارد".

در حالی که خبرهای زیادی درباره تعداد نفراتی که طی حملات اسرائیل کشته شده (بیش از 500 نفر) و مجروح شده‌اند (بیش از 3000 نفر)، اما تعداد زیادی از مردم مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. در واقع آواره شدن مردم در این جنگ می‌تواند ماهیت این درگیری وحشتناک را تعریف کند.

همانطور که "کریس گونز" سخنگوی آنروا گفته بود: هم اکنون تعداد افرادی که از ما تقاضای پناهندگی و حمایت کرده‌اند بیش از دو برابر تعدادی است که در جنگ غزه در سال 2009 بوده است. ما در حال مشاهده موج سریع آوارگی مردم به دلیل حمله زمینی اسرائیل هستیم.

غزه یکی از پرجمعیت ترین مناطق بر روی کره زمین است به گونه ای که در منطقه‌ای به طول 25 مایل و در عرض 7 مایل، حدود 1.8 میلیون نفر زندگی می‌کنند که در مقایسه با برخی از شهرهای بزرگ جهان، بسیار بسیار کوچک است.

حمله زمینی اسرائیل باعث افزایش شدید تعداد افرادی شده که از منازلشان فرار می‌کنند. تا دیروز عصر حدود 100 هزار نفر در 69 مدرسه وابسته به آنروا مستقر شده‌اند این در حالی است که ده‌ها هزار نفر در دیگر مناطق غزه پناه گرفته‌اند. این تعداد معادل 6 درصد از جمعیت نوار غزه است و احتمالا طی روزهای آینده نیز افزایش یابد.
آ نروا برای پناه دادن به دست کم 150  هزار نفر خود را آماده کرده و درخواست کمک فوری 115 هزار دلاری برای حمایت از این افراد کرده است.
نیروهای اسرائیلی به مردم هشدار داده‌اند که منازل خود را ترک کنند اما با توجه به این موضوع که تمامی مرزهای نوار غزه مسدود می‌باشد، جای زیادی برای رفتن ندارند.

برخی از مردم به منازل دوستان یا آشنایان خود رفته‌اند برخی نیز در یک کلیسای ارتدوکس یونانی پناه گرفته‌اند اما بسیاری نیز برای در امان ماندن به مراکز سازمان ملل رفته‌اند.
این در حالی است که با افزایش تعداد پناهجویان، ظرفیت مراکز آنروا در حال تکمیل است و احتمالا شرایط وخیم‌تر شود.
بر اساس اعلام پزشکان بدون مرز، شرایط مبهم و ازدحام بیش از حد در مراکز آنروا، به شدت نگران کننده است.

از سوی دیگر ممکن است آنروا قادر به حمایت از افرادی که به دنبال سرپناه می‌گردند نباشد. در واقع، این سازمان گزارش داده که 64 ساختمان وابسته به آنروا در جریان حملات اسرائیل تخریب شده است.

نیازهای انسانی در نوار غزه زیاد است. کودکان واهمه دارند و 1.2 میلیون نفر از مردم غزه هیچ دسترسی یا دسترسی محدودی به آب داشته، منازلشان نابود شده، داروها  بسیار کمیاب شده و گزارش‌هایی درباره نابودی سیستم فاضلاب نوار غزه و دیگر موارد منتشر شده است. از جامعه جهانی خواسته شده تا کمک بشردوستانه فوری برای کسانی که در حملات در نوار غزه تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، فراهم شود.

چند ماه پیش، مرکز دیدبان آوارگان خبر داد که تعداد افرادی که در سال 2014 آواره شده‌اند به 33.3 میلیون نفر که بالاترین تعداد خود است، رسیده است. از آن گزارش تا کنون تعداد افراد بیشتری در سوریه، عراق، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان جنوبی و هم اکنون نوار غزه آواره شده‌اند. یک موضوع ناراحت کننده درباره آوارگان این است که حل چالش مربوطه به آنها ممکن است است بسیار از آن چیزی که انتظار می‌رود طول بکشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی