بازدید 12412
۶

پسته صادراتی نصف قیمت داخلی!

در حالی که قیمت هر کیلوگرم پسته صادراتی در بازار داخلی حدود ۵۰ هزار تومان و قیمت دیگر انواع آن از ۳۵ هزار تا بیش از ۴۰ هزار تومان متفاوت است، پسته صادراتی ایران نصف قیمت بازار داخلی به کشورهای مختلف صادر شده است
کد خبر: ۴۱۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳ 25 July 2014
در حالی که قیمت هر کیلوگرم پسته صادراتی در بازار داخلی حدود ۵۰ هزار تومان و قیمت دیگر انواع آن از ۳۵ هزار تا بیش از ۴۰ هزار تومان متفاوت است، پسته صادراتی ایران نصف قیمت بازار داخلی به کشورهای مختلف صادر شده است.

به گزارش ایسنا، انواع پسته خندان درجه یک مانند اکبری، احمدآقایی و... در بازار داخلی کیلویی حدود ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت انواع پسته درجه یک صادراتی حدود ۵۰ هزار تومان است که البته در بسته‌بندی‌ها و برندهای خاص به حدود ۷۰ هزار تومان هم می‌رسد.

این در حالی است که بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در بهار امسال ۲۰ هزار و ۱۰۰ تن انواع پسته خندان به ارزش حدود ۱۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به کشورهای مختلف صادر شده است که قیمت هر کیلوگرم آن برای این مشتریان خارجی ۸.۴ دلار معادل حدود ۲۵ هزار تومان بوده است.

البته قیمت پسته ایرانی در بازارهای صادراتی نسبت به بهار سال گذشته یک دهم دلار معادل حدود ۳۰۰ تومان افزایش یافته و جالب‌تر اینکه میزان صادرات این محصول طی سه ماهه نخست امسال هم از نظر وزنی و هم از نظر ارزشی بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است.

گرچه تفاوت قیمت پسته ایرانی در بازارهای صادراتی و داخلی موضوع چندان تازه‌ای نیست و سال‌های گذشته هم سابقه داشته است اما دیگر انواع پسته نیز شامل این تبعیض می‌شود چرا که در حال حاضر هر کیلوگرم پسته‌ریز یا ناخندان در بازار داخلی از بیش از ۲۵ هزار تومان تا حدود ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود درحالی طی سه ماهه نخست امسال ۳۷۰۰ تن پسته ناخندان (دهان بسته) به ارزش ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار صادر شده که قیمت متوسط هر کیلوگرم ازاین محصول ۷.۳ دلار معادل ۲۲ هزار تومان است.

همچنین ۴۱۰۰ تن مغز پسته به ارزش ۶۶ میلون و ۷۰۰ هزار دلار و قیمت متوسط کیلویی ۴۹ هزار تومان صادر شده است در حالی که هر کیلوگرم مغز پسته در بازار داخلی ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود البته خلال پسته هم که در بازار داخلی حدود ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد در بهار امسال کیلویی حدود ۸۸ هزار تومان به دست مشتریان خارجی رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۶
ما که پسته 47 هزار تومنی هم خریدیم گفتیم این گرونه حتما خوبه دیگه. دیدیم نه.گرون و ارزون نداره.متاسفانه بیشتر پسته فروشها پسته را احتکار میکنن اما فروش نمیره به دلیل قیمت بالا. بعد فاسد که شد با سالم قاطی میکنن میدن دست خریدار داخلی
واقعا این موضوع درسته پسته کله قوچی در بیروت کیلویی هشت دلاره
تفسیر : ارزش واقعی دلار = 6000 تومان
شاید ما هم در داخل با خرید معادل دلاری آن 25 هزار تومن بتونیم بخریم!!!
فقط پسته نست !
پراید . سمند . خاویار . برنج . میوه . بنزین و سوخت . گاز و نفت خام . برق و آب آشامیدنی و .....
اینجا ایرانه
ماشین خارجی با دو سه برابر قیمت به مردم فروخته مبشه خوب پسته هم باید دوی برابر به مردم فروخته بشه.
خون کشورهای دیگه از خون مردم ابران رنگین تره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار