بازدید 1899

سیسی: وحدت میان ارتش و مردم مصر از بین نمی‌رود

کد خبر: ۴۱۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ 24 July 2014

رئیس جمهور مصر با تاکید بر اینکه ارتش این کشور پشتیبان و حامی مردم است، گفت: هیچ کس نمی‌تواند وحدت میان ارتش و مردم را از بین ببرد.

به گزارش (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنرانی خود به مناسبت شصت و دومین سالروز انقلاب 23 ژوئیه گفت: دوره اشغالگری انگلیس به پایان رسیده و با این حال، مصر نقش مهمی در آزاد کردن برخی کشورهای عربی و آفریقایی از قید استعمار ایفا کرده است.

وی گفت: ما به خوبی از اهمیت نقش ارتش در حل مشکلات کشور آگاهیم و عدالت اجتماعی هدف بزرگی از اهداف انقلاب است که قرار است زندگی بهتری را برای مصری‌ها محقق کند.

سیسی اظهار کرد: ارتش همواره حامی و پشتیبان ملت مصر خواهد بود همانطور که مردم مصر پشتیبان ارتش خود هستند. ملت مصر به همراه ارتش می‌توانند در حفظ کشور با هم همکاری کنند.

وی گفت: هیچ کس نمی‌تواند به وحدت ارتش و مردم لطمه وارد کند و اوضاع امنیتی در مصر علی‌رغم فشارها بهتر شده است.

سیسی تصریح کرد: ما باید بدانیم که با چالش اقتصادی مواجه نیستیم بلکه با چالشی ماهیتی مواجهیم. در واقع برنامه ها و طرح هایی وجود دارد که هدف آن ها از بین بردن مصر است. هیچ کسی نمی تواند مرم ما را شکست بدهد و هیچ کس نمی تواند کشوری را از بین ببرد که مردمی آگاه و بیدار دارد.

وی افزود: تا زمانی که مصری‌ها با هم همپیمان و دنبال یک هدف واحد باشند، هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند هر چند که با چالش‌ها و خطرات زیادی مواجه باشیم.

سیسی گفت: انقلاب 23 ژوئیه شش هدف مهم داشت اما هیچ کس نمی‌تواند مشخص کند که در طول 60 سال گذشته کدام اهداف محقق شده و کدام اهداف ناکام مانده است.

وی ادامه داد: اهداف 23 ژوئیه از بین بردن استعمار، ایجاد ارتش ملی قوی، برپایی عدالت اجتماعی و مبارزه با نظام سرمایه‌داری بود و در حال حاضرمردم مصر احساس می‌کنند که این اهداف محقق شده است.

گروهی از افسران ارتش مصردر ۲۳ ژوئیه سال ۱۹۵۲ به رهبری محمد نجیب و جمال عبدالناصر کودتا کردند و در پی این کودتا ملک فاروق، پادشاه مصر از قدرت خلع شد و پسرش ملک فواد جانشین او شد. چندی بعد جانشین او ملک فواد دوم نیز خلع شد و حکومت جمهوری جایگزین نظام پادشاهی درمصرشد. این انقلاب پایان حضور نظامی انگلیس در مصر را نیز به همراه داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی