بازدید 2114

قرضاوی اخراج مسیحیان از موصل را محکوم کرد

بر اساس گزارشها، گروه تروریستی داعش مسیحیان شهر موصل را از این شهر اخراج کرد و کلیسای تاریخی این شهر که 1800 سال قدمت داشت را به آتش کشید.
کد خبر: ۴۱۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲ 24 July 2014

بر اساس گزارشها، گروه تروریستی داعش مسیحیان شهر موصل را از این شهر اخراج کرد و کلیسای تاریخی این شهر که 1800 سال قدمت داشت را به آتش کشید.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی وایر، گروه داعش تا روز جمعه گذشته به خانواده های مسیحی شهر موصل مهلت داده بود تا تقاضاهای این گروه را برآورده ساخته و در غیر این صورت یا از این شهر خارج شوند و یا توسط داعش کشته خواهند شد. این در حالی است که گفته شده 1500 خانواده مسیحی شهر موصل چند روز پیش در حالی که از این شهر خارج می‌شدند در ایست بازرسی هاب داعش اموال و دارایی های خود را تسلیم این گروه کردند .همچنین گروه داعش پس از ضرب الاجل روز جمعه، کلیسای 1800 ساله شهر موصل را به آتش کشیدند.

به دنبال انجام این اقدامات، اتحادیه جهانی علمای مسلمین در قطر به رهبری یوسف القرضاوی، اخراج مسیحیان از شمال عراق را محکوم کرد و گفت که این کار راه را برای درگیری های مذهبی و قومی در عراق هموار می کند.

با وجود اینکه خانواده های مسیحی بالغ بر 2000 سال در شمال عراق سکونت داشته‌اند، اما به دنبال تهدیدات داعش علیه خود مجبور شدند به منطقه خودمختار کردستان عراق فرار کنند. اتحادیه جهانی علمای مسلمین در بیانیه ای که در وبسایت یوسف القرضاوی رهبر این گروه منتشر شد، گفت: اتحادیه جهانی علمای مسلمین اخراج اجباری برادران مسیحی ما از خانه هایشان در شهرها و استان های عراق را محکوم می کند.

این بیانیه افزود: این گونه اقدامات ناقض قوانین اسلام و وجدان اسلامی بوده و تصویری منفی از اسلام و مسلمانان ارائه می دهد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمین همچنین از داعش خواست تا به مسیحیان اجازه دهند به خانه هایشان بازگردند.

این گروه در بیانیه خود خاطر نشان ساخت: این مسیحیان فرزندان بومی عراق هستند نه افراد مهاجم. باید طرف ما از بین بردن نفاق و اتحاد نیروها و حل مشکلات عراق باشد نه اینکه کشورمان را به مسائلی دچار سازیم که هرچه بیشتر وضعیت را پیچیده می کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی