بازدید 3362

غزه مظهر مقاومت فلسطینیان

حسین محمدی فومنی- کارشناس ارشد روابط بین الملل
کد خبر: ۴۱۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸ 23 July 2014

امروزه جهانیان شاهد جنایات غیر انسانی رژیم غاصب اسرائیل در منطقه نوار غزه و فلسطین توسط نظامیان آنان هستند کشتار کودکان و مردم به عبارتی دیکر نسل کشی در دستور کار همیشگی این رژیم بوده و آن را دنبال می کنند. اعتراضات مردم کشورهای جهان به جنایات و حامیان آنان از جمله آمریکا و دول غربی نشانکر خشم وجدان های بیدار بشری به اقدامات ضد انسانی این رژیم است. هم اکنون نام فلسطین برای جهانیان نامی نا آشنا نمی باشد و از فلسطین و غزه همواره به عنوان مظهر مقاومت یک ملت علیه ظلم و ستم یاد می شود.

مسئله فلسطین و قدس شریف هم اکنون یک مسئله جهانی و مهمترین مسئله حقوق بشری جهان معاصر است.

امام خمینی (ره)رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند:

(امروز همه قدرتها و ابرقدرتها دست به دست يكديگر داده اند كه نگذارند فلسطيني هاي مسلمان به هدفشان برسند. حتي بسياري از كساني كه به ادعا نسبت به فلسطيني ها اظهار علاقه مي كنند علاقه شان به اين نيست كه مسلمانان فلسطيني بر اسراييل غلبه كنند و متاسفانه با سكوت و سازش و تماشا دست به دست هم داده اند كه نگذارند مسلمانان فلسطين پيروز شوند.)

موقعیت غزه:

منطقه غزه که از آن با عنوان «نوار غزه» یا «باریکه غزه» یاد می‌شود در جنوب غربی سرزمین اشغالی (فلسطین) قرار دارد.این باریکه دقیقا 41 کیلومتر طول دارد و عرض آن نیز بین 6 تا 12 کیلومتر تغییر می ‌کند. کل مساحت این منطقه 360 کیلومتر مربع است.از شمال به شهرک صهیونیست‌ نشین «عسقلان» منتهی می ‌شود ، از شرق به استان «بئر شبع» فلسطین اشغالی و از جنوب نیز به کشور مصر می ‌رسد . در سمت غرب نیز ، دریای مدیترانه قرار گرفته است.

طبق آمار در سال ۲۰۱۴، در منطقه باریکه غزه حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که متراکم‌ترین منطقه مسکونی جهان است و تماماً فلسطینی هستند. ۹۹ درصد جمعیت غزه، مسلمان و بقیه فلسطینی‌های مسیحی هستند. نرخ رشد جمعیت در غزه ۸ درصد است.

جنک در غزه:

بحران و جنک تحمیلی علیه مردم مسلمان غزه در روز های اخیر با کشتار کودکان و مردم مظلوم آن توسط موشکها و بمب باران هوایی و حمله زمینی توسط اسرائیل غاصب ادامه دارد و مقاومت مبارزان فلسطینی هیمنه پوشالی بودن این رژیم و کنبد آهنین را آشکار ساخته است. حمله به غزه بنوعی ماهیت ددمنشانه و تروریستی بودن این رژیم را در نزد افکار جهانیان بیبشتر نمایان و تنفر ملل آزاده دنیا رابه همراه داشته است.

رهبر معظم انقلاب(زیده عزه) فرمودند :

(مقاومت ملت فلسطین محدود به یک ملت، مذهب و یا گرایش خاص نیست ... حمایت از این ملت مظلوم هم یک باور انسانی است وهم آزمونی است برای مدعیان حقوق بشر.)

کاخ سفید و حامیان غربی رژیم اشغالگر قدس در نیم قرن گذشته با متهم ساختن مبارزات انتفاضه مردم فلسطین به بهانه مبارزه با تروریست از هیچ‌گونه کمک به این رژیم نامشروع دریغ نورزیده‌اند و همواره ظلم مضاعفی را بر مردم غزه تحمیل کرده اند. فلسطین، دیگر نه مسئله‌ای عربی و حتی نه فقط مسئله‌ای اسلامی، بلکه مهمترین مسئله حقوق بشری جهان معاصر است.

طي چندین دهه تصرف اين منطقه از جهان اسلام توسط رژيم غاصب صهيونيستي ميليونها نفر از مردم فلسطين از سرزمين خود آواره كشته و زخمي و رانده شده اند و هزاران نفر به اسارت در آمده اند. سرزمين فلسطين اشغالي همواره حيات خلوت دول سلطه گر و زياده خواه به منظور اعمال سياست هاي غارت گرانه در خاورميانه بوده است. جهانيان هر روزه شاهد حوادث دلخراش در فلسطين مانند ، محاصره و کشتار همه جانبه مردم نوار غزه ، تخريب خانه ها و باغ ها و كشته و مجروح و آواره و زندانی شدن فلسطينيان مي باشند. در حال حاضر موضوع فلسطين به جنبش و نهضت جهاني تبديل شده است و مختص جهان اسلام نمي باشد. همبستکی و وحدت مسلمانان سران کشورهای اسلامی می تواند بسیاری از پیامد های مخرب و متجاوزانه رژیم اشغالگر را از بین ببرد و مانع از زیادهی خواهی این رژیم و کشتار مردم فلسطین شود.

پیامد ها و مولفه های حمله به مردم مظلوم غزه عبارتنداز:

‏1-نمایان شدن ماهیت ضد بشری و توحش حاکمان این رژیم نزد جهانیان.

2-آشکار شدن هراس و ضعف این رژیم از وجدان انسان های آزاده در جهان.

3-تبدیل انتفاضه فلسطین به انتفاضه جهانی علیه صهیونیستها.

4-آشکار شدن عدم پایبندی به قوانین بین المللی از سوی رژیم غاصب فلسطین اشغالی در نزد افکار عمومی جهانیان.

‏‏5- آسیب دیدن روابط دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در جهان .

6- نمایان شدن مظلومیت و حقانیت مردم فلسطین برای جهانیان.

‏7- نمایان شدن ضعف ناشی از عدم مشروعیت و مقبولیت این رژیم در جهان.

8- آشکار شدن قدرت اراده و مقا ومت مردم غزه برای جهانیان.

9- نمایان شدن عدم حمایت قاطع دول عربی به منظور حمایت از مردم فلسطین

10-نمایان شدن ماهیت ضد اسلامی گرو های تکفیری – داعشی در عدم حمایت از کشتار مردم غزه در نزد افکار جهانیان.

روزجهانی قدس فرصت مناسبی برای همبستکی مسلمانان و آزادیخواهان جهان به منظوراعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه فر اهم آورده است به امید پیروزی مسلمانان و مقاومت اسلامی غزه علیه متجاوزان و جنایتکاران غاصب صهیونیستی و آزادی قدس شریف و بیداری اسلامی در جهان انشالله.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی