بازدید 2561

خلاء قانونی در بحث کپی رایت فیلم نداریم

کد خبر: ۴۱۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹ 23 July 2014
عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما با بیان این که مشکلات کپی رایت و تکثیر غیر مجاز فیلم ها در کشور ناشی از خلل قانونی نیست ، گفت: کارگردان های مختلف همواره در خصوص کپی شدن غیر قانونی آثارشان در رسانه ها گله می کنند که به جای این کار باید در مراجع ذی صلاح طرح شکایت کنند.

سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت و گو با مجلس شورای اسلامی گفت:بدون شک حقوق هر فیلمی متعلق به سرمایه‌گذار آن است و باید این امر جدی گرفته شود اما در حال حاضر در کشور مکلاتی که در عرصه کپی رایت وجود دارد ناشی از نقص قانونی نیست.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در این خصوص قوانین مدونی داریم و آن چه به صورت کپی و رایت غیر قانونی از فیلم ها در جامعه وجود دارد ، ناشی از این مساله نیست که فقدان قانون مدون باعث این موضوع شده بلکه بحث نظارت و دیگر مشکلات منجر به این مسائل می شود.

کیاسری هم چنین تصریح کرد: البته زمانی که کارگردانی می بیند که فیلم هایش به صورت غیر قانونی کپی می شود می تواند شکایت کند و از طریق مراجع قضایی این مقوله را پیگیری کند.

وی ادامه داد: به ندرت می بینیم در این خصوص شکایتی از کانال قضایی و حقوقی انجام شود و هر چه هست گلایه و شکایت و انتقاد در رسانه ها است .

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این مطلب تصریح کرد: هر شخصی مدعی است که اثرش به صورت غیرقانونی تکثیر می شود با مراجعه به مراجع ذی صلاح طرح دعوی حقوقی نماید چرا که مساله کپی رایت بیش از ان که در مجامع حقوقی مطرح شود، در رسانه ها مطرح می شود و این درست نیست.

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما تاکید کرد: کارگردانان به جای گلایه و اهالی رسانه نیز به جای برجسته کردن این موضوع هر موردی از این دست را از طریق مجامع حقوقی و قضایی پیگیری کند./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار