بازدید 1797

رایزنی با نمایندگان برای رفع سوءتفاهم‌ها

کد خبر: ۴۱۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ 23 July 2014
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از رایزنی با نمایندگان مجلس در قالب کمیته‌هایی در راستای رفع سوءتفاهم‌ها و دغدغه‌های آنان خبر داد و گفت: در حال انجام اقداماتی هستیم که دغدغه‌‌ نمایندگان برطرف شده و فضای تفاهم در روابط وزارت علوم و مجلس برقرار شود.

رضا فرجی‌دانا در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری تلاش وزارت علوم در راستای رفع دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس، گفت: رایزنی با نمایندگان مجلس در قالب کمیته‌هایی در راستای رفع سوءتفاهم‌ها و دغدغه‌های آنان در حال انجام است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ادامه داد: برای رفع سوءتفاهم‌ها و دغدغه‌های که بعضی از نمایندگان استیضاح کننده داشتند رایزنی‌هایی صورت گرفته و در حال انجام اقداماتی هستیم که این دغدغه‌‌ها برطرف شده و فضای تفاهم مجدد در روابط بین وزارت علوم و مجلس برقرار شود.

وی با بیان اینکه کمیته ای در وزارت علوم مسئول رسیدگی و بررسی دغدغه های نمایندگان است، تصریح کرد:  در حال حاضر تمامی دغدغه‌های نمایندگان در کمیته مطرح، بررسی و برای رفع آن‌ها راه حل‌هایی پیشنهاد می شود

 

تلاش وزارت علوم در راستای ارتقای تعامل صنعت و دانشگاه

فرجی‌دانا با یادآوری تلاش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای ارتقای هر چه بیشتر تعامل صنعت و دانشگاه، گفت: راهکارهای مختلفی در وزارت علوم برای ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه اندیشیده شده و راهکارهای جدیدی هم در حال بررسی است.

وی از امضای توافقنامه‌هایی با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نفت  برای اینکه دانشگاه‌ها پشتیبان تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای صنعت شوند خبر داد و افزود: با تنظیم این توافق‌نامه‌ها استادان دانشگاه‌ها به طور مشخص به بخش‌هایی از صنعت که حوزه تخصصی آن‌ها است رفته و با مشکلات آن بخش ها آشنا و این مشکلات را سوژه‌های تحقیقاتی خود و دانشجویان دکتری قرار می‌دهند.

فرجی دانا با بیان اینکه ایجاد کرسی‌های علم و فناوری در دانشگاه‌های کشور در موضوعات مبتلا به صنعت یکی از این راهکارهای افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه است، گفت: یکی از راهکارهای اخیری که در نتیجه توافق با وزارت صنعت حاصل شد، انجام فرصت‌های مطالعاتی استادان در صنعت است که استادان یک سال از فرصت مطالعه خود را در صنعت طی کنند و در این مدت بتواند پروژه‌ها و نیازهای صنعت را برآورده کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر گستردگی دامنه راه حل‌های افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه، تصریح کرد: امروزه 134 مرکز رشد در دانشگاه‌ها و بخش‌های صنعتی و 33 پارک‌ علم و فناوری در مراکز استان شکل گرفته تا شرکت‌ها را به بلوغ فکری برسانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار