بازدید 2561

شروط حماس برای برقراری آتش بس

کد خبر: ۴۱۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰ 22 July 2014

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شروط جنبش حماس برای برقراری آتش بس در غزه برای آمریکا، اسرائیل، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین قابل قبول نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو رژیم صهیونیستی، «زیپی لیونی» گفت: شروطی که حماس برای دستیابی به آتش بس با اسرائیل قرار داده است برای اسرائیل و دیگر طرف هایی که برای برقراری آتش بس تلاش می کنند، پذیرفتنی نیست.

وی افزود: حماس با شروطی که قرار داده است به برقراری آتش بس نزدیک نیست.

لیونی همچنین تصریح کرد که شروط حماس برای ما، مصری ها، آمریکایی ها و تشکیلات خودگردان فلسطین غیر قابل قبول نیست و مطمئنا اسرائیل هرگز با آن موافقت نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه نیز با درخواست سازمان ملل برای برقراری آتش بس چند ساعته موافقت نکرد و مدعی شد که دلیل مخالفت وی ملاحظات امنیتی است.

رهبران حماس همچنان بر شروط خود برای برقراری آتش بس در غزه اصرار دارند و این شروط نیز عبارت است از:

1- توقف فوری تجاوزات زمینی، دریایی و هوایی علیه ملت فلسطین در غزه، تضمین توقف سیاست یورش، ترور و تخریب خانه ها و پرواز هواپیماها در آسمان نوار غزه.

2- رفع محاصره زمینی و دریایی نوار غزه به صورت کامل از جمله بازگشایی گذرگاه ها، فعال سازی بندر غزه، وارد کردن همه کالاها، برق، سوخت و مواد ساختمانی و همه مایحتاج ملت فلسطین، رفع محاصره اقتصادی و مالی، تضمین آزادی صید ماهی و دریانوردی تا 12 مایلی غزه، آزادی تردد در مناطق مرزی نوار غزه و عدم وجود منطقه حایل.

3- لفو همه اقدامات و مجازات های جمعی علیه ملت فلسطین در کرانه باختری که از تاریخ 12/6/2014 اعمال شده است؛ از جمله آزادی همه بازداشت شدگان به خصوص اسرایی که در جریان تبادل اسرا با شالیت آزاد شده و دوباره بازداشت شده اند و نیز آزادی نمایندگان پارلمانی و بازگشایی موسسات و بازگرداندن مایملک خصوصی و عمومی که مصادره شده است.

4- توقف سیاست بازداشت اداری و رفع مجازات های اسرای فلسطینی در بند زندان های رژیم صهیونیستی.

5- تسهیل در اجرای برنامه بازسازی ویرانه های بر جای مانده از تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی در نوار غزه.

6- ضرورت تدوین جدول زمانی برای اجرای مفاد این خواسته ها.

این در حالی است که امروز در پانزدهمین روز تجاوز اسرائیل به نوار غزه 31 فلسطینی شهید شدند که به این ترتیب شمار شهدا به 604 نفر و تعداد زخمی ها نیز به 3 هزار و 700 نفر رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار