بازدید 1708

توسعه آشتی‌های ملی در غوطه شرقی برای مقابله با «داعش»

کد خبر: ۴۱۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲ 22 July 2014

مناطق مختلف غوطه شرقی دمشق این روزها شاهد افزایش تلاش‌ها برای توسعه و گسترش آشتی‌های ملی سوریه برای مقابله با توسعه نفوذ گروه تکفیری «داعش» است.

به گزارش فارس ، دایره درگیری‌ بین گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه غوطه شرقی دمشق هر روز درحال توسعه و گسترش است، به گونه‌ای که دامنه این درگیری‌ها هم اکنون به روستاها و شهرک‌های جنوبی دمشق نیز کشیده شده، چراکه گروه تکفیری «داعش» تلاش بسیاری دارد تا دامنه نفوذ خود را در این مناطق افزایش دهد.

در این راستا مناطق اطراف شهرک «الحجر الاسود» روز گذشته شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای دفاع ملی، وابسته به ارتش سوریه با گروه‌های مسلح تروریستی بود تا مانع نفوذ این گروه‌ها به مناطق همجوار شوند.

یک منبع میدانی سوری در این خصوص تصریح کرد: ارتش سوریه تلاش بسیاری دارد، مانع نفوذ داعش در مناطق ریف دمشق شود، چون از یک‌سو موجب ناامن شدن این مناطق شده و با ایجاد تنش در آنها دامنه درگیری‌ها را افزایش می‌دهند که به زیان ساکنان این مناطق است و از سوی دیگر تهدیدی برای روند آشتی‌های ملی و مصالحه‌ها شمرده می‌شوند.

به همین منظور این منبع میدانی سوری پیش بینی کرد که در چارچوب آشتی‌های ملی و مقابله با گروه تکفیری داعش شاهد ملحق شدن بیش از پیش گروه‌های مسلح محلی به ارتش سوریه باشیم.

براین اساس منابع میدانی سوری براین باورند، حمله جبهه اسلامی به گروه تروریستی داعش که هم اکنون موجودیت آن رد ریف جنوبی دمشق تضعیف شده، موجب افزایش حملات گروه جبهه اسلامی بر داعش تا موجب محو حضور و موجودیت آن در غوطه شرقی شود و این فرصت خوبی برای ارتش سوریه است تا در این درگیری‌ها دخالت نکند و اجازه دهد، گروه‌های مسلح به جان یکدیگر بیفتند و خود یکدیگر را از پیش رو بردارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار