بازدید 22497

نظر آیت‌الله مکارم‌ درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها

کد خبر: ۴۱۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸ 22 July 2014
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، متن پرسش و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«پرسش:

نظر معظم له در مورد حکم شرعی حضور زنان در ورزشگاه‌ها به عنوان تماشاچی چیست؟

پاسخ:

جو حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان و آزاد بودن آنها سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می‌شود؛ اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند بخصوص اینکه این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببیند و حضور آنها ضرروتی ندارد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴۶
انتشار یافته: ۱۰
همين جدايي زنان از ورزشگاهها بود كه سبب شد ورزشگاهها به اين وضع در بياد. در ضمن بالاخره ما نفهميديم ملت با فرهنگي هستيم يا بي فرهنگ؟! هر موقع مطابق خواسته بعضيها قدم برميداريم ميشيم با فرهنگ و هر موقع خلاف خواسته آنها قدم برميداريم ميشيم بي فرهنگ!
جو رو درست کنید. تا کی خانم ها بایستی به خاطر اینکه اقایون نمی تونن خودشون رو کنترل کنن باید از خیلی چیزا محروم بشن.
اگر همه مسائل به این صورت حل شود که مشکلی نخواهیم داشت!
مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند، بخصوص اینکه این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببیند.
خدارا شکر
آقا تو رو قرآن نزارين خانما برن ورزشگاه. بزارين مسابقات ايراني رو حداقل از تلويزيون با آرامش ببينيم . پخش مسابقه واليبال ايران و ايتاليا به اندازه ي كافي همه ي اونايي كه ماهواره نداشتن رو كلافه كرد. بسه ديگه. فردا پس فردا خانما برن ورزشگاه ديگه معلوم نيست كارگردان چه غلطي بايد بكنه. پريشب چهره ي چهار نفر رو سيصد بار با حركت آهسته ديديم. از اين مسخره تر و فاجعه بار تر ديگه نميشد. اعصاب ملت رو ريختن به هم. چقد كفري شدم من اون شب. با خودم گفتم ديگه ماهواره خريدن مثل نماز واجبه.
جاي تاسف داره.....................
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
برای چی؟ برای اینک خانما نبایدبرن یابرای قصد خرید ماهواره توسط آقا فرهادوشاید هم برای اینکه توی این مملکت مشکلات فقط بارفتن یا نرفتن خانما به اماکن ورزشی حل میشه ؟ویا اینکه ..........؟
خب جایگاه ها و ورودی هارو جدا کنن که این مشکل اختلاط و خطر هم رفع بشه دیگه...
جواب به فرهاد
در خصوص بازی والیبال که شصت بار با حرکت آهسته نشون داد .. بد سلیقگی کارگردان بود چون تا قبل از اینکه کانال hd از کار بیفته و بریم رو کانال 3 مورد خاصی وجود نداشت .
نکته بعدی اینکه من همه کانال های ورزشی ماهواره رو چک کردم حتی ایتالیا رو هیچکدوم پخش نداشت ‏ در مورد جام جهانی هم تقریبا همینطوری بود به علاوه اینکه گزارشگر نقش مهمی دارد
بهتره به صدا و سیما آموزش داده بشه مثل آدم سانسور کنه ...
در مورد اینکه گفتند جو حاکم در ورزشگاه خوب نیست ‏، پس اون عواملی که اطراف ورزشکارها هستند هم نباید تشریف ببرند ... مگه جو خیابونای ما خیلی درسته .. باید کار و فکر اساسی کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی