بازدید 12344

هدیه 5.5 میلیارد یورویی وزارت راه به چینی‌ها! + جوابیه

کد خبر: ۴۱۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱ 22 July 2014
شرکت های چینی که پس از بد عهدی و تخلفات پیاپی سرانجام توسط اکثر دستگاه های اجرایی  از پیمانکاری های ایرانی اخراج شدند، این بار به دنبال این هستند تا از روزنه دیگری به کسب منافع در ایران بپردازند.

به گزارش خبرنگار اعتدال، در حالی که به جز شرکت های آلمانی- اروپایی شرکت دیگری توان ساخت قطارهای سریع السیر را ندارد، وزارت راه خواستار انعقاد قرارداد با یک شرکت واسطه چینی جهت انعقاد قرارداد برای ساخت خط آهن سریع السیر  آن هم با ترک تشریفات مناقصه شده است!

بنابر این گزارش قیمت پیشنهادی این شرکت چینی چیزی بالغ بر 3 برابر قیمت شرکت اصلی آلمانی- اروپایی است و جالب این است که این شرکت چینی تنها در نقش واسطه ظاهر شده و در نهایت تمامی مراحل اجرایی توسط شرکت های اروپایی صورت خواهد گرفت.

از دیگر نکات جالب توجه این قرار داد که در تاریخ 13/11/1392 در نامه ای از سوی وزیر راه به مهندس جهانگیری، وزارت خانه خواهان ترک تشریفات در خصوص آن شده است، این در حالی است که قیمت پیشنهادی شرکت آلمانی 2 تا 2.5 میلیارد یورو است ولی شرکت چینی هزینه ای نزدیک به 5.7 میلیارد یورو را مطالبه کرده است و عاقلانه ترین در این بین این است که ضمن انجام تحقیقات گسترده حداقل با ترک تشریفات موافقت نشود تا شرکت های معتبر نیز قیمت خود را ارائه دهند تا منافع کشور بیش از این توسط چینی ها به یغما نرود.

جوابیه:

با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان

احتراما ً در پی درج مطلبی با عنوان " هدیه 5.5 میلیارد یورویی وزارت راه به چینی ها + سند " خواهشمند است دستور فرمایید طبق ماده 23 قانون مطبوعات ، نسبت به درج جوابیه در همان صفحه اقدام گردد.

شرکت CREC سی آر ای سی چین وابسته به وزارت راه آهن چین ، و شرکت CNR بعنوان تنها تولیدکننده قطار های سریع السیر CHR3 با مشارکت شرکت اروپایی زیمنس بوده که تا این لحظه از مجموع ده هزار کیلومتر راه آهن احداثی سریع السیر با سرعت 300 تا 350 کیلومتر بر ساعت در کشور چین ، بالغ بر 80 % این قطار ها از این نوع بوده که توسط شرکت های CNR وCREC طراحی ، مهندسی ، تولید و ساخته شده است و در حال بهره برداری میباشد.

ضمنا ً قیمت های عنوان شده به هیچ عنوان صحیح نبوده و قیمت مورد توافق با توجه به اینکه انجام امور زیرسازی و قسمتی از امور مهندسی و ساختمانی و همچنین نصب آن توسط پیمانکاران معتبر داخلی انجام میگیرد ، در حدود 15 % از کشور چین ارزانتر بوده و قیمت تکنولوژی مشابه در کشورهای اروپایی در حدود 30-40 % گرانتر از قیمت مورد توافق میباشد.

در پایان لازم به ذکر است که با توجه به روابط سیاسی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین ، بهتر آن بود که قبل از درج هرگونه مطلبی ، تحقیق و بررسی های لازم معمول میگردید.

با تشکر

شرکت CREC دفتر تهران
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۱۴
کو گوش شنوا ؟؟؟؟؟؟؟/
خوب دیگه ما ایرانیها عادت کردیم خیلی‌ هم پوستمون کلفت شده تازه ممکن لبخند هم بزنیم، اگه خدای نکرده در یک سال نبینیم چند هزار میلیارد از درامد ملی‌‌‌مون به یغما رفته، خیلی‌ متعجب میشیم. این نتیجه سیاست همه چیز آرومه و نهایتاً ماست مالی‌ .
دعاي افطار

خدايا شر چين و عمله و اكره اش ( داخلي و خارجي ) را از سر ما كم بفرما.
جون مادرت چاپ کن تابناک
ما الان به نوعی مستعمره اقتصادی چین هستیم.و البته از نوع نابرابر.چینی ها دارن مملکت رو به یغما می برن
حتما اگر برای کشور منافعی ندارد برای بعضی ها به بهانه های مختلف دارد.
شرم آوره. اگه این قضیه صحت داشته باشه باید کل دولت بره زیر سئوال
تابناک جان اون کارشناسان محترم انگاری تو باغ نیستند. شرکت اروپایی که نمیاد هم جنس اصل خودشو بده و هم سیبیل آقایونو چرب کنه. معامله با چینی ها و کشوزهایی که تکنولوژی نازلی دارند همیشه منجر به دوسر باخت می شود. هم هزینه بیشتری باید برای نگهداری سیستم پزداخت. (البته در این مورد خاص چون نقش واسطه را باید ایفا کند، هزینه دلالی تقریبا پعادل همان هزینه نگهداشت است. ( هم حق پورسانت دوستان وطنی را بپردازد. بنابراین معامله با اینها از اساس زیان آور است.
راستی غربی ها در این کشور کدام طرح را بعد از انقلاب به درستی به پایان برده اند که شما می گویید آلمانی ها پیشنهاد کمتر از چینی ها داده اند؟؟ ایا پروژه های خودروسازی آنان به نتیجه رسیده است یا هر وقت دلشان خواست کشور را ترک کرده اند ؟؟ از کی دفاع می کنید آنانی که به هیچ عهد و پیمان و قراردادی متعهد نیستند
میشه منبع خبر رو ذکر کنید؟
چرا اصطلاحا لا اله رو می گیرد الا الله اش رو نمی گید؟
موضوع درست بر عکس چیزی هست که توی این خبر کار کردید
تابناک از تو بعید بود اینکارا !!
نمیشد یه همچین مبلغی رو برا وام ازدواج جوونا بدن که لااقل یه تیکه از خرید عروسی از سرشون کم شه ؟
ایرادی نداره به فکر کسر مالیات از کارمند و کارگر بیچاره باشن پولش اینطوری از جیب ملت درمیاد غصه نخورید مردم ایران صبورتر از این حرفان
چی شدباکلی سروصدامیگفتن ماتوانمندیم حالا میشه فهمیدکمبودزیاد داریم وپررو هم هستیم
دستشون درد نکنه
این یعنی 2 میلیارد یورو می ره تو جیب کی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی