بازدید 48495

از استفاده از گوگل کروم روی لپ‌تاپ خود پرهیز کنید!

به تازگی اخباری منتشر شده، مبنی بر اینکه مرورگر معروف گوگل کروم ‌روی سیستم عامل ویندوز با ‌مشکلی اساسی روبه‌روست که خبر بدی برای کاربران لپ‌تاپ به همراه دارد. این مرورگر منجر به آن می‌شود که باتری لپ‌‌تاپ به شدت ضعیف شده و عمر ذخیره انرژی آن کاهش می‌یابد و در عین حال، منجر به کندی سیستم عامل نیز می‌شود.
کد خبر: ۴۱۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 22 July 2014

از استفاده از گوگل کروم بر روی لپتاپ خود پرهیز کنید!به تازگی اخباری منتشر شده، مبنی بر اینکه مرورگر معروف گوگل کروم ‌روی سیستم عامل ویندوز با ‌مشکلی اساسی روبه‌روست که خبر بدی برای کاربران لپ‌تاپ به همراه دارد. این مرورگر منجر به آن می‌شود که باتری لپ‌‌تاپ به شدت ضعیف شده و عمر ذخیره انرژی آن کاهش می‌یابد و در عین حال، منجر به کندی سیستم عامل نیز می‌شود.

به گزارش «تابناک»، این موضوعی است که نخستین بار وب‌سایت «فوربس» آن را منتشر کرده است. پرسش اساسی ‌اینجاست که چه چیز منجر به آن می‌شود، ‌گوگل کروم بیش از دیگر مرورگرها، ‌ذخیره باتری لپ‌تاپ را به سرعت تحلیل برد؟

آن گونه که فوربس توضیح داده، گویا این مشکل ناشی از ‌Clock Tick Rate است؛ این سیستم ذاتی ویندوز است و بدون آنکه خود به دنبال آن بروید، چیزی از آن نخواهید دانست
.

از استفاده از گوگل کروم بر روی لپتاپ خود پرهیز کنید!

کاری که گوگل کروم به محض اجرا انجام می‌دهد، این است که نرخ تیک ساعت سیستم را به یک میلی ثانیه کاهش می‌دهد، در حالی که در حالت عادی در ویندوز، این نرخ باید برابر با ۱۵.‌۶۲۵ میلی ثانیه باشد.

اما نرخ تیک ساعت چیست و چرا این موضوع اهمیت دارد؟ در سیستم عاملی مانند ویندوز، این رویداد‌ها هستند که همه چیز را رقم می‌زنند و این رویداد نیز در فواصل زمانی مشخص پردازش می‌شوند. برای کاهش مصرف انرژی پردازشگر در زمانی که رویدادی نیازمند پردازش نیست، به حالت Sleep رفته و سپس در فواصل زمانی تعیین شده برای پردازش رویداد‌ها به حالت عادی باز‌می‌گردد.

در واقع کاری که کروم می‌کند، این است که این نرخ را از نو تعریف می‌کند و با کاهش آن به یک میلی ثانیه در نسبت با ۱۵.‌۶۲۵ میلی ثانیه، منجر به آن می‌شود که سیستم برای مدت زمان بیشتری بیدار بماند. در حقیقت در یک میلی ثانیه پردازشگر، هزار بار در ثانیه برای پردازش رویداد‌ها بیدار می‌شود، ولی در ۱۵.‌۶۲۵ میلی ثانیه این اتفاق تنها ۶۴ بر در ثانیه رخ می‌دهد.

مایکروسافت در این باره گفته است، کاهش نرخ تیک ساعت سیستم به یک میلی ثانیه، منجر به آن می‌شود که مصرف انرژی تا بیش از ۲۵ درصد افزایش یابد. این موضوع همچنین می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در سیستم نیز بشود، زیرا در این صورت یک نرم افزار بیشتر منابع سیستم را از آن خود می‌کند.

اما اگر کروم این کار را با سیستم می‌کند، اوضاع در خصوص سایر مرورگر‌ها به چه ترتیب است؟

زمانی که ‌آخرین نسخه از فایرفاکس یا Internet Explorer را اجرا می‌کنید، نرخ تیک ساعت سیستم برابر با‌‌ همان ۱۵.‌۶۲۵ میلی ثانیه ‌می‌ماند، تا هنگامی که مرورگر نیاز داشته باشد ‌برای انجام پروسه‌ای خاص این نرخ را افزایش دهد.

برای نمونه، زمانی که اقدام به دیدن ویدئویی در وب‌سایت یوتیوب می‌کنید، این نرخ به یک میلی ثانیه افزایش می‌یابد؛ اما پس از بستن تب مذکور به حالت عادی باز‌می‌گردد، ولی گوگل کروم از‌‌ همان آغاز اجرا، این نرخ را به یک میلی ثانیه تغییر داده و تا آخرین لحظه یعنی بستن مرورگر به شکل کامل در‌‌ همان نرخ نگه می‌دارد.

از استفاده از گوگل کروم بر روی لپتاپ خود پرهیز کنید!

این موضوع در حالی اهمیت دارد که به یاد آوریم بیشتر کاربران اقدام به اجرای مرورگر خود از زمان روشن کردن سیستم تا ‌خاموش شدن آن می‌کنند؛ در واقع مرورگر‌ها جزو برنامه‌هایی هستند که همواره در حال اجرا می‌باشند.

این موضوع با ‌یک آزمایش نیز به اثبات رسیده است. در حالت عادی و با اجرای مرورگر کروم، مصرف انرژی سیستم بین ۱۵ تا ۲۰ وات در تغییر است، در حالی که بدون اجرای مرورگر کروم، این میزان به ۱۲ تا ۱۵ وات کاهش می‌یابد؛ هرچند بر روی یک سیستم دسکتاپ این موضوع چندان اهمیتی ندارد، ‌موضوع درباره ‌یک لپ‌تاپ به کلی متفاوت است.

از استفاده از گوگل کروم بر روی لپتاپ خود پرهیز کنید!

نکته‌ای که باید در اینجا به آن اشاره کرد، اینکه سیستم‌های مبتنی بر Mac و لینوکس از این مشکل مبرا هستند، زیرا از سیستمی به نام tickles timers استفاده می‌کنند.

اما ‌برای ‌این مشکل چه می‌توان کرد؟

تقریبا هیچ. آن گونه که فوربس توضیح داده، ‌این مشکل اکنون مدت زمانی طولانی است که شناخته شده و برای مدت زمانی طولانی نیز جزو باگ‌های Chrominum به آن اشاره شده است، اما همواره از آن غفلت‌ شده است.

اگر گوگل فکری به حال این موضوع نکند، در نتیجه مشکلات اساسی برای کاربران این مرورگر که از آن ‌روی لپ‌تاپ استفاده می‌کنند در نسبت با کاربران فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر به وجود خواهد آمد. راه دیگر برای کاربران گوگل‌کروم تا آن زمان این است که فعلا به مرورگرهای دیگر از جمله فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر رجوع کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۴۹
ok
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
:)))
چقد بگم،فقط فایرفاکس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
در استفاده از گوگل کروم خیلی مواظب باشید احتمال جاسوسیش خیلی زیاده
از همون اول هم ازش خوشم نمیومد
الان که اینترنت اکسپلورر 11 اومده و اونایی که لپ تاپ های لمسی دارن میتونن حس کنن چقدرررررر این مرورگر روان هستش

حرفه ای ها هم که از قدیم اپرا رو قبول داشتن
موزیلا فایرفکس ... :)) وای دلم
پس با این حال اگر درست اطلاع رسانی شه گوگل کروم میترکه. خیلی ها به باطری و سیستم عامل لبتابشون حساسیت خاصی دارن و هیچ وقت قبول نمی کنن همچین بالایی سر سیستمشون بیاد. گوگل کروم خدافظ
پاسخ ها
میرحمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
رقبای گوگل کروم هم از همین حساسیت استفاده می کنن تا شما فکر کنی الان داره لپتاپت داره به فنا میره و برای کروم تبلیغات منفی می کنن!
ناشناس
| France |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
اینا همش رقابته برادره من. یه روز میگن چایی ضد سرطانه فرداش میگن نه قهوه ضد سرطانه.
مزخرفه روی لپ تاپ اصلا جواب نمیده وعلاوه بر باطری سرعت رو هم کند میکنه
ممنون جالب بود
جدا این طوریه؟؟؟!!
کسی نظر متفاوتی نداره؟
این موضوع خیلی بده
پاسخ ها
میرحمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
من نظر متفاوت دادم! شاید تابی منتشرش کنه!!!
سلام نه تنها در لپ تاپ بلکه در کامپیوتر ها هم کروم بشدت باعث کندی سیستم می شود.
راه دیگر این است که در زمان استفاده از کروم لبتاب به برق وصل باشد
با اینکه گوگل مرورگر خوبیه ولی در غیر از لپتاپ هم سرعت را کند میکند
من با اين مشكل اعصاب خرد كن روبرو شدم
خیلی خوب بود. ممنون
مرورگر فقط Opera
بعدش Firefox
پاسخ ها
gholam
| Germany |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
عزیز جان
اوپرا هم از هسته کروم استفاده می کنه. فقط موزیلا فایرفاکس و بعدش اینترنت اکسپلورر 11
شاید به همین دلیل باشه که کروم برای من از اکسپلورر که اکثر موقع ها و موزیلا در تمام مواقع هنگ هستند بهتر کار میکنه
تابناک چرا جواب قابل توجه یکی از مهندس های اصلی تیم گوگل کروم رو به این قضیه ننوشتی؟
بله با تشکر از بابت خبر درج شده
کاملا صحیحه من یکی از استفاده کنندگان این مرورگر با لپ تاپ هستم واقعا سرعت سیستم رو کاهش میده و اینکه حتی از چندین پردازش مجزا هم برای صفحات و یا افزونه ها و اپ های دانلودی استفاده میکنه که به شدت روی سیستم تاثیر داره به خصوص افزونه های دارای پردازش بک گراند ولی خدایی به خاطر یسری جزئیات نمیشه ترکش کرد افزونه های درش وجود داره که هیچ تبلیغی رو نبیبنید از جمله پاپ اپ جاوا اسکریپت و یا کوتاه کننده های لینک و غیره افزونه عکسبرداری خیلی چیزای دیگه که واقعا تکه
پاسخ ها
gholam
| Germany |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
همه این ها در فایرفاکس هم هست اگر کمی google-sheep نباشیم
یه سؤال: آیا نسخه‌های جدید اپرا هم که بر پایه کرومیوم هستند از این مشکل رنج می‌برند؟ من هم مدت‌هاست از دست مصرف برق باتری وقتی کروم باز بود به شدت ناراحت بودم. تا قبل از این فکر می‌کردم فقط به خاطر اختصاص‌یافتن رم بیشتره ولی حالا دلیل قانع‌کننده‌تری دیدم. ممنون.
خدا شاهده فکر کردم سیستمم ویروسی شده هرچی انتی میزدم پیداش نمیکرد..نگو مار توو لپتاپمون پرورش دادیم
منبع خبری ذکر نشده است. مستند نیست به شخصه قبول ندارم بهترین مرورگر است
پاسخ ها
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
شما که اینقدر ماشالله حرفه ای هستید حتماً باید با گوگل و سرچ کردن هم آشنا باشید.
خیلی عجیبه که گوگل برای حل این مشکل، سریعاً دست به کار نمیشه. یا لجاجت میکنه (که‌بعیده اینطور باشه) یا مشکل جای دیگریست لذا مجبوره بازه زمانی رو روی یک میلی ثانیه نگه داره.
ممنون. مطلب جالبی بود. من این موضوع قبلا متوجه شده بودم ولی دلیلش نمی دونستم.یکی از ویجت های ویندوز 7 فعالیت CPU را نشان می دهد.با استفاده از این ویجت کاملا می تونید تفاوت فعالیت CPU در حالتی که از Firefox استفاده می کنید و یا Chrominum را ببینید.
سلام
دقیقا درسته , من نیز بارها این مشکل باتری و هنگ کردن بوجود آمد که پس از 2 سال متوجه شدم کروم با لپ تاپ مشکل دارد و 1 سال است که از مرورگر های دیگر استفاده می کنم , باتری من 12 ساعت شارژ Nokia Booklet است که روزی 15 ساعت استفاده مداوم می کردم اکنون به 3 ساعت شارژ رسیده است و بماند چقدر هنگ می کند با 3 تب یا بیشتر کروم
آره من دقیقا همین مشکل رو با گوگل کروم دارم ...داغ میکنه، سرعت کم میشه...
تابی جون اره...میخوای کروم رو کله پا کنی ؟ ای شیطون نکنه جدیدا رفتی تو کار مرورگر و ی مرورگر جدید ساختی حالا میخوای بدی بیاد بازار؟؟ ای شیطون
به نظرشما وقت این نرسیده که از سیستم عامل ویندوز خداحافظی کنیم؟ چرا لینوکس و به طور خاص اوبونتو رو معرفی نمی کنید؟
پاسخ ها
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
نه وقتش نرسیده. مخصوصا تو ایران که این ویندوز اکثر برنامه هاش برای تکامل نیاز به اینترنت داره که خیلی ها ندارنش و به این دلایل:
- عدم پشتیبانی قابل قبول از زبان فارسی ، در ویندوز ایکس پی از فارسی به خوبی پشتیبانی شده و امکان تایپ فارسی نیز وجود دارد
2- عملکرد بسیاز نامناسب در اجرای برنامه های سه بعدی از جمله بازیها و ....
3- این سیستم اصلا User Friendly طراحی نشده است و یاد گری آن مدت زیادی وقت می گیرد و از نظر اکثر کاربران یاد گیری یک سیستم عامل جدید در حالی که آنها نیازهایشان را با ویندوز برطرف می کنند منطقی نیست.
4- سخت افزارها مثل کارت گرافیک و مودم به صورت خودکار نصب نمی شوند و باید آنها را به صورت دستی نصب کنید که این کار هم نیاز به تخصص کافی دارد.{نصب مودم از مواردی است که خیلی از کاربران را در لینوکس به سطوح آورده است} امروز شاهدیم ویندوز ویستا تقریبا تمام وسایل جانبی از قبیل کارت گرافیک و صدا و ... را به طور خودکار می شناسد.
5- کمبود نرم افزارهای امنیتی - تا صحبت از امنیت می شود طرفداران لینوکس صدایشان در می آید که لینوکس امنیتش بالا است و نیازی به چنین نرم افزار هایی ندارد و در جواب باید بگویم اگر خدایی نکرده یک ویروس یا کرم با درجه خطر بالا ظهور کرد ، آن وقت تکلیف چیست.
باید صبر کنید تا خود شرکت ارائه کننده ، اصلاحیه ای را عرضه کند و امیدی به شرکت های معتبر امنیتی مثل سیمانتک یا مک آفی نیست.
6- تعدد اراعه کننده های لینوکس و تفاوت های نسبتا زیاد میان انها و نحوه نصبشان نیز بر مشکلات کاربران می افزاید ، در نتیجه سر در گمی بیشتر کاربران را در پی دارد.
من از روزی که نسخه 1 فایرفاکس منتشر شد کاربر این مرورگر بودم، و حالا که به نسخه 30 رسیدیم تنها تفاوتم اینه از نسخه های 64 بیتی اون یعنی Cyberfox یا Waterfox استفاده میکنم. حتی در اندروید هم گوگل کروم و مرورگر اندروید رو پاک کردم و فایرفاکس ریختم.
درسته که یه مدت گوگل گوی سبقت رو از فایرفاکس ربود، اما حالا قضیه فرق میکنه، هم خیلی منظم آپدیت میشه، هم اطلاعات رو نمیدزده و هم تکنولوژی های روز رو ساپورت میکنه، واقعا نیازی به گوگل کروم نیست!
نرم‌افزار viber روی pc هم همین مشکل رو داره.
زیاد جدی نگیرید رقبا برای تخریب هم دست به چه کارهایی که نمیزنن!
کیه که ندونه رقابت بسیار سنگینی بین فایرفاکس و کروم در جریانه.
ضمنا سیستم من یه سیسیتم معمولیه ولی کمتر از 15-20 تب باز نمیکنم و مشکلی هم ندارم.
فقط ویندوز این طوریه؟
سلام
من روی سیستمم ویندو 8.1 دارم و برنامه Tuneup utilities را نصب کرده ام که این برتامه مرتب اخطار میده که گوگل کروم بار سیستم را زیاد می کنه
لطفا منبع خبر را ذکر بفرمایید. چنین خبر مهمی قاعدتا نباید بدون ذکر منبع اعلام بشود.
مشکل کندی کار با گوگل کروم را به شدت حس می کنم. همچنین گاهی موجب هنگ سیستم می شود تا زمانیکه آنرا نبندم مشکل حل نمی شود
clockres اصلا اجرا نمیشه ، از کجا کپی کردین؟!!!!!
تابی جون؟؟؟ باز از اون حرفا زدی ها!
من خودم این ابزار clockres رو دانلود کردم و تست گرفتم
به نظرم این مقاله توسط رقبای گوگل کروم ایجاد شده و هیچ سنخیت علمی نداره!
یاهو مسنجر که تو 99% کامپیوترهای ما نصبه موقعی که پنجره اصلی باز باشه (کنار ساعت مینیمایز نشده باشه) هم همین موضوع رو پیش میاره و به 1 میلی ثانیه کاهش میده!
علاوه بر اون موقعی که Viber desktop هم باز باشه همین مسئله پیش میاد
بنابراین فکر کنم این موضوع کاملا طبیعیه و صرفا یه مقاله تخریبی علیه گوگل کرومه...
منتظر انتشار نظرم هستم!!!
من خیلی قبل تر از این خبر به این مساله پی بردم ،ضمنا رم و سی پی رو هم خیییلی اشغال میکنه
تابناک جان این عکسی که گذاشتی هم از کامپیوتر ایرجه؟
مرورگر کروم به ازای هر تب ، 2 تا فرایند (process) ایجاد می کنه در حالی که تو بقیه مرورگر ها اینطور نیست . تو لپتاپ خودم هم با اینکه سخت افزار بالایی داره اما اگه توی کروم 10 15 تا سایت (تب) رو همزمان باز کنم هم کروم سنگین تر کار می کنه هم دمای cpu بالا میره/
هم کروم نسخه 36 رو نصب کنید هم فایرفاکس نسخه 31
هر دوشان بعضی موقع ها واجب میشه
مثلا به شخصه فایرفاکس توی اجرای سایتهای ویدوئی مثل یو.تیو.ب بهتر عمل میکنه
و کروم هم تو سبکی و زود لود کردن صفحات
والا من که با فایرفاکس خیلی مشکل دارم
مثلا همین تابناک را که میخوام باز کنم سیستم هنگ میکنه و مرتبا ارور فلش پلیر میده
اما با کروم به راحتی باز میکنه
فایرفاکس مرتبا رم زیادی مصرف میکنه
نمیدونم چرا اینقدر فایرفاکسم کند هست اما کروم خیلی سبک و سریع اجرا میشه
هیچ مرورکری سرعت کروم را ندارد.هیچ مرورگری امنیت بالای کروم را ندارد.پس به این حرفهای که برای سرگرمی وپر کردن سایتها مینویسند توجه نکن.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی