بازدید 10969
رخدادهایی شیرین‌تر از قهرمانی در کاپ آسیا؛

پس از والیبال، اکنون نوبت بسکتبال است که جهانی شود

بسکتبال و والیبال ایران همزمان‌، روند رو به رشدی گذراندند و مترقی شدند و در دوره‌ای، هر دو به قدرت اول آسیا تبدیل گشتند؛ اما والیبال ایران، یکباره فاصله خود را با رقبای آسیایی تغییر داد و به یک قدرت جهانی بدل شد و صد البته توجه رسانه‌ها را هم به خود جلب کرد؛ حال آنکه در این میان، بسکتبال همچنان به روند صعودی و مثبت خود ادامه داده و افزون بر حفظ جایگاه خود در آسیا، کم‌کم به فکر جهانی شدن است.
کد خبر: ۴۱۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۶ 22 July 2014
پس از والیبال، اکنون نوبت بسکتبال است که جهانی شودتیم ملی بسکتبال کشورمان برای دومین بار، قهرمان کاپ آسیا شد؛ آن هم در رقابت‌هایی که پس از جام ‌ملت‌های آسیا، دومین رقابت مهم قاره کهن در رشته بسکتبال است.

به گزارش «تابناک»، ‌کیفیت تیم ملی بسکتبال ایران در سال‌های گذشته، چنان بود که به دست آوردن این قهرمانی از قبل هم قابل پیش‌بینی بود؛ اما آنچه این قهرمانی را برای ما شیرین‌تر می‌کند، نه جام قهرمانی، بلکه تیمی است که این عنوان را به دست آورده است؛ تیمی که در سایه تدابیر خوب مسئولان فدراسیون، نسل جدیدی از بسکتبالیست‌ها را به تیم ملی کشورمان معرفی کرده ‌و این امیدواری را به بار آورده تا حضور مقتدرانه ‌تیم ملی بسکتبال کشورمان در آسیا ادامه‌دار باشد و حتی به جهانی شدن هم بیندیشد.
 
هنگامی که تیم ملی بسکتبال کشورمان در بازی‌های مرحله گروهی، مغلوب تیم میزبان شد، خیلی‌ها زبان به انتقاد از بسکتبالیست‌های ملی‌پوش کشورمان گشودند؛ اما همین گروه هم تنها اندکی زمان لازم داشتند تا با نسل جدید بسکتبال کشورمان آشنا شوند؛ نسلی که قرار است پشتوانه دلگرم کننده‌ای برای تیم ملی باشد و حتی بسیاری از آنها از هم‌اکنون‌ جایگاهشان را در ترکیب تیم ملی پیدا کرده‌اند.
 
سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، ارسلان کاظمی و آرمان زنگنه، تنها بخشی از ستارگان جوان تیم ملی کشورمان بودند که در کاپ آسیایی درخشیدند.

بنا بر این گزارش، تیم ملی بسکتبال کشورمان در دوره قبلی کاپ آسیا هم با شعار جوانگرایی به میدان رفت، ولی نتیجه کار این شد که بیشتر بار تیم را ستاره‌های نامدار تیم مانند حامد آفاق و صمد نیک‌خواه‌بهرامی به دوش کشیدند؛ بنابراین، برای مسابقات این دوره هم گمان می‌رفت، همین سرنوشت در انتظار تیم باشد و همه روی اوشین ساهاکیان و حامد حدادی برای درخشش حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، ولی نتیجه کار چیز دیگری شد. تمرین‌های مستمر یخچالی، مشایخی و جمشیدی، خودش را در ووهان نشان داد و آن‌ها در بازی سوم به بعد، ستاره‌های تیم ایران شدند.
 
اما این بار جوانگرایی ـ که مدت‌ها صحبتش بود ـ‌ توفیق اجباری شد و به اجرا درآمد. غیبت کامرانی و آفاق و مصدومیت صمد و آرن داودی، باعث شد تا سجاد مشایخی در غیاب سه گارد رأس اول بسکتبال ایران در ترکیب قرار بگیرد که اگر از حق نگذریم، نمایش خیره کننده‌ای از خود به جای گذاشت.

بهنام یخچالی و محمد جمشیدی هم نشان دادند که دیگر می‌توان در میدان‌های بزرگ نیز‌ روی آن‌ها حساب کرد و امیدوار بود، نسل آینده بسکتبال ایران نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.
 
در پایان باید گفت، بسکتبال و والیبال ایران همزمان‌، روند رو به رشد گذراندند و مترقی شدند و در دوره‌ای، هر دو به قدرت اول آسیا تبدیل گشتند؛ اما والیبال ایران، یکباره فاصله خود را با رقبای آسیایی تغییر داد و به یک قدرت جهانی بدل شد و صد البته توجه رسانه‌ها را هم به خود جلب کرد؛ حال آنکه در این میان، بسکتبال همچنان به روند صعودی و مثبت خود ادامه داده و افزون بر حفظ جایگاه خود در آسیا، کم‌کم به فکر جهانی شدن است.
 
خلاصه آنکه قهرمانی ایران در مسابقات کاپ آسیا ارزشمند است، ولی باید گفت توان و شایستگی تیم ایران، بیش از آسیاست و امروز باید تنها به صعود به مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی بیندیشیم. باید حس جاه‌طلبی در مدیران، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران ایجاد شود و افق دیدمان را توسعه دهیم و به ارائه بازی‌های قدرتمند در جام جهانی و راهیابی به مرحله دوم این رقابت‌ها بیندیشیم. البته از بازی‌های آسیایی نیز نباید غافل شد.
 
گفتنی است، حرکت سنجیده و تحسین‌برانگیز مسئولان فدراسیون در کاپ آسیای امسال ـ که موجب ایجاد پشتوانه‌های خوبی برای تیم ملی بسکتبال شد ـ این امیدواری را به بار آورده که در سال‌های آینده از بسکتبال بیشتر و بیشتر بشنویم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
خیلی بده آدم اونقدر بی هویت و تو خالی و فاقد ارزش باشه که اسم خودش رو هم از اسم دیگران عاریه بگیره (اشاره به محمد جعفر تقلبی)
قابل توجه شادبیان و فوتبال پایه اش
به نظرم برای جهانی شدن بسکتبال سه تا ضعف داریم:
۱. بازیکن شوت زن و سه امتیازی نداریم
۲. از ضد حمله ها خوب استفاده نمیکنیم ضعف داریم
۳. یه مربی بزرگ در حد جهانی باید داشته باشیم(مثل ولاسکو)نه مربی درجه دو اروپا
یادمون باشه که اینها کار یک شب و دو روز نیست، کار انجام شده طی بیست و اندی سال است که حالا نتیجه داده است. اگر می خواهیم فوتبال نیز پیشرفت کند باید از کودکان و نوجوانان شروع شود
باسلام اميدواريم زماني كه تيم هم ميبازد هم همينگونه صحبت كنند ظاهرا الان حرفي از كمبود زمين مربي اعتبار و... نيست
دم همه ایرانیا جیززززززززززززززززززززززززززز
کشتی کج هم بریم خیلی باحال میشه :دی
حالا باز برید از فوتبال حمایتهای چندین میلیاردی کنید و به بقیه رشته ها و بازیکنان انها کم توجهی.
این نشان دهنده توان جوانان ایرانی است که اگر فسادهایی مانند آنچه در فوتبال هست نباشد می توانند به بالاترین موفقیتها دست پیدا کنند.
افتخار بزرگیه.هم وضعیت والیبال هم بسکتبال...که نتیجه آن افزایش غرور ملیه.انشاالله تداوم داشته باشه.
چرا نظر مرا درج نمیکنید؟
پیشنهاد میکنم از آقایان داورزنی و مشحون در فدراسیون فوتبال استفاده شود شاید فوتبال نیز به دوران اوج خود باز گردد.
امیدوارم که به اعیاد خاص نخوره بازی هاش
تیم چینی که توی مرحله گروهی ایرانو شکست داد میانگین سنش 21 سال بود در حالی که اگه ما حامدو نداشتیم حذفمون قطعی بود.
حیف که مسئولین فقط برای فوتبال که حرف و حدیث زیادی دارد خرج میکنندو برای سایر رشته ها که الحق بیشتر از فوتبال آبروداری کردند و می کنند هزینه ای در خور و شان این ورزشکاران عزیز پرداخت نمی کنند مثل والیبال و یا بسکتبال و یا....که با این رشادتی که کردند و اسم ایران را همه جا سرافراز کردند آقایان بفرمایند چه برایشان کردنند.
احسنت
بسکتبال برای جهانی شدن خیلی راه داره هنوز والیبال ما چهارم جهانه قابل قیاس نیست
انشاء الله روزی برسد که به جای انبوه اخبار از دلواپسان داخلی ،داعش های خارجی و قیمت های شورای رقابت خودرو،پیوسته از این گونه خبرها در همه حوزه ها داشته باشیم.به امید آن روز
منظور شما از كاپ همان جام است ديگه مگه نه
خدا حفظشون كنه .ايشالاه پيشرفتشون را ببينيم
نصف هزینه باشگاهای فوتبال را صرف ورزش های دیگر کنید نتیجه عالی می گیرید
نه دیگه قربون دستتون. .. همون پخش زنده والیبال برای هفت پشتمون بس بود. من که دیگه اعصاب یک رقابت دیگه رو ندارم!
هم والیبال هم بسکتبال به آمریکا میبازیم
انشالله بسکتبال نیز همه گیر شود طوری که مثل والیبال وفوتبال همه آنرادنبال کنند به امید جهانی شدن
حالا هی بچسبید به این فوتبال که هیچی از توش در نمیاد
دوست عزيز نويسنده با سلام...چرا معرفي 2 - 3 بازيکن جوان فدراسيوني که 12 سال از مديريت آن مي گذرد اين همه براي تان قابل توجه است که اين کار را سنجيده و تحسين برانگيز مي دانيد ؟ تيم چين با تيم 21 ساله ها در کاپ آسيا شرکت کرد اگر 2-3 بازيکن ما بعد از اين همه سال تا اين اندازه به چشم مي آيد پس چيني ها درباره جوانگرايي چه بايد بگويند؟ قطعا شما هم با من هم عقيده ايد در مورد بازيکني که جايگزين بازيکن باتجربه مصدوم مي شود و به تنهايي تا چين سفر مي کند تا به تيم ملي ملحق شود ، برنامه اي وجود ندارد اما چطور مي شود به محض ورود اين بازيکن به چين صحبت از جوانگرايي مي شود؟ درباره حرکت سنجيده و تحسين برانگيز فدراسيون که شما دوست عزيز نوشتيد حرف بسيار است . چون تابناک را فضاي مناسبي براي ارايه بحث هاي کارشناسي مي بينم وارد شدم و اگر بخواهيد خيلي حرف ها درباره بسکتبال است که با شما درميان خواهم گذاشت. سپاس
آن فوتبال غارت ملیاردی را ببین خیری نداشت
اینها هم اگر الوده ملیارد شوند- که برای همینکار تیز کرده اند مثل همه ورزش مثل همه فدائیان و لیدرها و مگسهای دور شیرینی ورزش- هیچ خیری نخواهد داشت اصولی و از پایه نیست بلکه هیجانی و زودبازده ملیاردی از نوع احمدی نژادی است و با اولین تلنگار تیم 31 ام جام میشود
با بازی های ضعیفی که تو کاپ آسیا از بچه های بسکتبال دیدم فکر نکنم امیدی به شگفتی سازی داشته باشیم هرچند کامرانی و صمد نبودن ولی باز نسبت به قبل افت کردیم. امتیازاتمون از 90 نمیگزره که خیلی بده. پرتاب 3 امتیازی هم تو هربازی 3 تا بیشتر نداریم با این عملکرد شانسی نداریم.
اگر حامد حدادی نبود شاید این نتیجه به دست نمیومد.... متاسفانه در پست سنتر پشتوانه ای نداریم....به طوری که اگه حامد حدادی و اصغر کاردوست از تیم ملی برن بعید که بتونیم تا سال های سنتر خوبی داشته باشیم
پس کی نوبت فوتبال می شود
فوتبا هم بهتره در سطح لیگ برتر به کار خود ادامه بده و به جهانی شدن هم نباشه
ایکاش این همه بودجه مملکت که توی فوتبال حروم میشه رو توی رشته های دیگه مصرف می کردند... به خدا چند برابر نتیجه می گرفتیم!
ایکاش این همه بودجه مملکت که توی فوتبال حروم میشه رو توی رشته های دیگه مصرف می کردند... به خدا چند برابر نتیجه می گرفتیم!
جمشيدي عالي بازي كرد افرين
كسي
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار