بازدید 64211

عجیب‌ترین کوه جهان در ایران

کد خبر: ۴۱۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸ 21 July 2014
عجیب‌ترین کوه دنیا را می‌توان کوه باستانی «پردیس» دانست که با مغناطیس فوق‌العاده قوی در جهان زبانزد است و خاصیت درمانی شگفت‌انگیزی دارد.

«باشگاه خبرنگاران» در این‌باره نوشت: کوه باستانی «پردیس» در حومه شهرستان جم از توابع عسلویه استان بوشهر و در نیمه‌های راه بندر کنگان به فیروزآباد شیراز قرار دارد. قله این کوه نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید است چون بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استواست.

مغناطیس فوق‌العاده قوی این کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا 100 متری کوه یعنی تقریبا انتهایی‌ترین نقطه مشخص آسفالت با ماشین توقف کنید و ترمز دستی را بخوابانید، ماشین به جای سر پایینی به نرمی به سمت کوه کشیده می‌شود که البته همین مغناطیس برای رانندگان ناآشنا بسیار دردسر ساز بوده و تاکنون شماری خودرو بی‌اختیار با کوه برخورد کرده‌اند!

درمان ایدز در کوه!

از جمله خواص شگفت‌آور این کوه کمک به درمان مبتلایان به ایدز است. به خاطر نزدیکی این کوه به خورشید، امکان رشد و نمو ویروس‌های بیماری‌زا از جمله ویروس «اچ.آی.وی» صفر است.

پزشکان متخصص بریتانیایی در موسسه‌ای در شهر لندن به تازگی در مقاله‌ای در روزنامه تایمز ضمن برشمردن این خاصیت از سازمان ملل درخواست کرده‌اند نام این کوه را به کوه «ضد اچ آی وی» (ANTI-HIV Mountain) تغییر دهند.

دکتر تیم هوپکینس رئیس این موسسه و دارنده مدرک فوق تخصص در رشته ایمونولوژی و ویروس‌شناسی درخواست ایجاد شهرک‌های درمانی برای مبتلایان به ایدز در این منطقه داشته است.

وی معتقد است که با اسکان مبتلایان به ایدز در این منطقه پس از حداکثر مدت 18 ماه هیچ نشانه‌ای از بیماری در این مبتلایان دیده نمی‌شود.

از دیگر خواص درمانی این کوه که زبانزد همه متخصصان «mountain trapi» است، خواص مغناطیسی بوده که باعث تخریب سلول‌های سرطانی می‌شود و به همین دلیل متخصصان بسیاری، بیماران سرطانی را به کوهنوردی در این کوه توصیه می‌کنند.

پیش‌فروش محصولات به کارخانه‌های داروسازی جهان

پوشش گیاهی این منطقه، نوعی خار بیابانی گرمسیری منحصر به فرد است که خواص دارویی فراوان دارد و تمامی عسل حاصل از این منطقه، پیش‌خرید چند کارخانه داروسازی بزرگ جهان است. یکی از ترکیبات اصلی مسکن «Advil» که یکی از بهترین قرص‌های شناخته‌شده برای ناراحتی‌های اعصاب و دردهای میگرنی است از همین عسل تهیه می‌شود.

در این منطقه خرمای ویژه‌ای به نام «خصه» نیز تولید می‌شود که کاملا در شیره خود غرق است، یعنی یک کاسه آن ظرف سه ساعت پر از شیره می‌شود. این خرما اندازه آلبالو بوده و به جهت خواص دارویی منطقه، برای ساخت قندهای رژیمی برای بیماران دیابتی صادر می‌شود.

نکته جالب دیگر، رویش درخت زیتون در دامنه شمالی کوه حد فاصل شهرستان جم تا روستاهای چاهه و دره‌پلنگی است که در آب و هوای آن منطقه بسیار بعید به نظر می‌رسد. فعلا سندی برای قدمت چاهه و دره‌پلنگی وجود ندارد ولی علایم مشهودی از غارنشینی مشاهده و فسیل‌های مختلفی در این منطقه به فراوانی پیدا شده است.

در لایه‌های زیرین این کوه، منبع عظیمی از آب خنک و فوق‌العاده سالم وجود دارد که آن هم در اطراف عسلویه عجیب به نظر می‌رسد.

مردم چاهه و جم، کوه پردیس را فوق‌العاده مقدس و محترم می‌شمارند و به استناد علایم موجود در آتشکده احتمالا یکی از اولین مکان‌هایی بوده که نفت در آن سوزانده شده است.

با افتتاح جاده فیروزآباد به عسلویه توسط پتروشیمی، رفتن به این منطقه خیلی راحت‌تر شده است. پتروشیمی با تأسیس سه شهرک بزرگ در این منطقه اقدام به تأسیس فرودگاه جم کرده و چهارشنبه هر هفته یک پرواز به مقصد جم انجام می‌شود که امکان بسیار خوبی برای سفر به این منطقه اعجاب‌انگیز است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی