بازدید 75545

فرمانده‌ایرانی سامرا را ازشر تروریست‌ها حفظ کرد

استراتژی مشاوران سلیمانی این است که شبه نظامیان و نیروهای ارتش عراق، حاشیه وسیع‌تری از سامرا را در اختیار درآورند تا خمپاره‌ها به حرم نرسد. یک فرمانده عراقی می‌گوید ما بدون آنها (ایرانیان) و شبه نظامیان (نیروهای مردمی) سامرا را از دست داده بودیم.
کد خبر: ۴۱۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵ 21 July 2014
یک فرمانده عراقی به آسوشیتدپرس گفت اگر مشورت‌های نظامی ایران و سرلشکر سلیمانی نبود ما سامرا را در مقابل تروریست‌های داعش از دست می‌دادیم.

به گزارش کیهان، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت فرماندهان شبه نظامی و مسئولان دولتی عراق می‌گویند یک فرمانده مقتدر ایرانی به عنوان تاکتیسین اصلی همراه با مشاوران خود، نبرد علیه تروریست‌ها را هدایت می‌کند. حضور سرلشکر سلیمانی حیرت‌آور است. استراتژی مشاوران سلیمانی این است که شبه نظامیان و نیروهای ارتش عراق، حاشیه وسیع‌تری از سامرا را در اختیار درآورند تا خمپاره‌ها به حرم نرسد. یک فرمانده عراقی می‌گوید ما بدون آنها (ایرانیان) و شبه نظامیان (نیروهای مردمی) سامرا را از دست داده بودیم.

خبرگزاری آمریکایی اضافه کرد: چند مشاور متعلق به حزب‌الله لبنان نیز شبه نظامیان عراقی را در جبهه شمال بغداد هدایت می‌کنند. وهاب الطایی، فرمانده ارشد عسیب اهل الحق، که یکی از چندین گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران در عراق است، می‌گوید: «ما به این مشاوران نیاز مبرم داریم. آنها در جنگ‌های چریکی شهری مهارت زیادی دارند در حالی که ما هیچ تجربه‌ای در آن نداریم.»

آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد: آمریکا گروهی مرکب از 210 سرباز به عراق فرستاده است؛ مأموریت اصلی آنان ارزیابی آمادگی نظامیان عراقی در جنگ با شورشیان داعش است. پنتاگون این هفته تأیید کرد که گزارش ارزیابی این تیم را دریافت کرده، اما برای بررسی آن و جمع‌بندی توصیه‌ها در مورد چگونگی کمک آمریکا به عراق، نیاز به زمان دارد. درخواست‌های عراق از نیروی هوایی آمریکا برای کوبیدن مواضع داعش تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

یک مقام ارشد نظامی عراقی با تأکید بر آن که تیم آمریکایی‌ها حتی زحمت حضور در میدان جنگ را هم به خود نداده، گفت: «ما تا به حال هیچ گونه کمک واقعی از آنها ندیده‌ایم.» با این وجود شبه نظامیان شیعه که توسط ایران سازمان‌دهی می‌شوند، توانسته‌اند از پیشروی داعشی‌ها جلوگیری کنند.

خبرگزاری آمریکا در ادامه این گزارش می‌نویسد: نیروی قدس به فرماندهی سلیمانی، که بازوی عملیاتی سپاه پاسداران در خارج از کشور است، سال‌هاست که به آموزش شبه نظامیان شیعه در عراق مشغول است. این نیرو همچنین مدت‌هاست که با حزب‌الله لبنان همکاری می‌کند و نیز به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در برابر شورشیان کمک کرده است.

یک مقام دولت عراق درباره نقش ایران گفت: «سلیمانی می‌خواهد همان طور که دمشق را برای اسد نگاه داشت، بغداد و سامرا را هم حفظ کند. او مدام بین ایران و عراق در رفت و آمد است و وقتی اینجاست به همه جاسر می‌زند.»

آسوشیتدپرس همچنین نوشت: علاوه بر تیم مشاوران، پهپادهای ایرانی نیز تقریباً هر روز پرواز‌های اکتشافی انجام می‌دهند. ایران همچنین به خلبانان عراقی اجازه داده است که پنج فروند هواپیمای جنگنده سوخو-25 بازمانده از دوران شوروی را، که پیش از اشغال کویت در 1991 به دستور صدام حسین برای احتراز از نابودی به ایران اعزام شده بود، به عراق بازگردانند. این هواپیماها به ناوگان حدود شش فروند سوخوی 25 روسی پیوست که المالکی به صورت دست دوم از روسیه خریده تا نیروی هوایی ناتوان عراق را که از دوسسنا با موشک‌های آمریکایی هلفایر تشکیل شده، تقویت کند.

خبرگزاری آمریکایی در پایان نوشت: فرماندهان شیعی شبه نظامی گفته‌اند سلیمانی علاوه بر این‌ها، شبه نظامیان، داوطلبان، و نیروهای دولتی را در خطوط مقدم جبهه نیز هدایت می‌کند. تمایل او و مشاورانش به حضور در صحنه نبرد به نوعی کیش شخصیت او در میان برخی از شبه نظامیان انجامیده است. یکی از فرماندهان شبه نظامیان مستقر در سامرا گفت: «آنها از فرماندهان نظامی عراقی به مراتب شجاع‌ترند. سلیمانی بهترین فرمانده نظامی در جهان است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷۳
انتشار یافته: ۵۴
زنده باشی سردار
زنده باد سردار شجاع اسلام .سردار سلیمانی
خداوند همه جا يارو نگهدار دلار مردان ايراني باشد، انشالله.
احسنت این افراد واقعا فدائی دارن خدا حفظش کنه
خداوند نگهدار بهترینها وخوبترینهاباشد!
باعث افتخار است که یک ایرانی برای برقراری آرامش و طلح در کشورهای خاورمیانه تلاش می کنه، درسته که شرایط معیشتی سخت شده و مردم در تنگنا هستند اما باید قدر آرامشی رو که تو مملکت داریم بدونیم، اینکه شبها با فکرو خیال فردا سر رو متکا می زاریم و یهو یه بمب بیخ گوشمون منفجر نمیشه جای شکر داره.
حراست از عتبات عاليات و خاك مسلمين برهمه واجب است
خدایا ترا به حق این شبها و روزهای عزیز سردار سلیمانی را برای مردم ایران و ملت شیعه را حفظ بفرما
حالا اسم اين سردار انقدر رسانه اي كنيد تا آخرش دردسر ساز بشه براش
سردار سلیمانی خیلی انسان شجاعی هستش - خدا حفظش کنه
درود بر عباس (ع) زمان، سردار سليماني.
خدا حفظت کند سردار اسلام
سرداربخاطر 75 میلیون ایرانی مواظب خودت باش. این کشور حالا حالا ها به تو نیاز داره.
دمت گرم سردار کمک کن تا ریشه جهالت خشک بشه
حاج قاسم ما همه سربازتیم, به مولا باعث افتخاری
زنده باد مختار ایرانی
خداوند شما را (سردار سلیمانی و یاران ) را در پناه خودش حفظ نماید . ان شاء الله
خدا این سردار رشید را برای اسلام و مسلمین نگه دارد .هر روز که میگذرد ارزش این سرباز جان برکف بیشتر نمایان میشود.خدا قوت
خدا پشت و پناهت باشه سردار كه مايه فخر و مباهات كشوري ( دست علي به هم راهت )
خدا سلیمانی را برای ایران حقظ کند لطفا بیشتر به قکر سلامت ایشان باشید و ایشان به جاهای خطرناک نروند.
خداوند پشت و پناهش باشد.
خدا قوت حاج قاسم سلیمانی . ان شاء ا..همیشه موفق باشی
جدا با دیدن قهرمانانی مثل سردار سلیمانی آدم از اینکه یه ایرانیه به خوش افتخار می کنه.
زنده باد سردار ایران زمین زنده باد سردار مسلمانان جهان اسلام به خدا اشکم درمیاید اسم تو را میشنوم سردار عزیز افتخار ایران زمین در این روز عزیز از خداوند بزرگ خواستار سلامتی شما و همراهانت را داریم . همیشه آماده ایم به فرمان شما مثل یک سرباز چرک . دوستت داریم
جايي كه حضرت امام (ره) مي فرمايند من دست وبازوي شمارا كه دست خدا بالي آن است مي بوسم ، ما چه بايد بگوييم .آرزوي سلامتي و سربلندي اين افتخار آفرينان واقعي را كه نه مثل يوزپلنگ بلكه مثل شير ، نه نود دقيقه بلكه 8 سال وشايد 34 سال ، نه جلوي توپ فوتبال بلكه جلوي توپ تانك ...، نه مقابل يك كشور بلكه مقابل 27 كشور ، دفاع كردند و مي كنند و اجازه نمي دهند يك ميلي متر از بلاد طيبه شيعه را به دشمن ندادند تا ايران و ايراني هميشه قهرمان باشه و پرچمش هميشه بالا ....
مرحبا -افرین چه عالی گفته :سلیمانی بهترین فرمانده نظامی در جهان است . بخودم بالیدم از غرور - کرمان دل عالم است وسلیمانی اهل دل خدا حفظ کند او را (امین)
زنده باد جاج قاسم عزیز
خدا حفظش کنه
انشالله بشه ما هم بهشون بپیوندیم
خدا حفظ کند سردار سلیمانی و تمام پاسداران انقلاب را
خدا حفظشان کند.
انشاالله در عملیات نابودی اسراییل خودم به عنوان داوطلب خدمتشان خواهم بود.
بله ایران پر از سردار سلیمانی ست اگر کسی کج نگاه خاک مقدس ایران زمین بکنه چشماشو از حدقه در میاریم درود بر سردار فرمانده لایق ایران زمین که نتنها ایران رو برای زندگی امن کرده بلکه از وجود پاکش عراق و سوریه هم استفاده میکنند باعث افتخاره هر کجا اسمش بیاد رعشه بر تن دشمن می اندازه
سلام برمردان خدا
بخدا حاج قاسم نوكرتم
زنده باشی سلحشور ایرانی
درود بر ایرانی دلیر و شجاع و سردار سلیمانی عزیز
درود بر قاسم سلیمانی، پیلتن ایران زمین
خدايا اين سردار شجاع و مالگ اشتر زمان را از هر شر و بلا حفظ فرما
درود خدا بر فرمانده رشيد اسلام
خدا حاج قاسم را حفظ كند كشور به ايشان نيازمند است ، خدا نگهدارش باشد
آفرین به این فرمانده شجاع که شجاعت و غیرت ایرانی را در عصر به همه دنیا ثابت کرده است
درود بر قاسم سلبمانی.
خدا سردار سلیمانی را برای اسلام و مسلمین حفظ کند .خدا قوت سردار
خدا نگهدار این فرمانده باشد
ما ایرانیان همه باید در آغاز هر روز برای سلامتی این سرباز آقا امام زمان عجل الله صدقه بدهیم و برایش دعای خیر بخوانیم. این وظیفه همه ماست.بسم الله
زنده باد حاج قاسم
اگر واقعا اينطور هست كه از زبان دشمنمان ميشنويم، خدايا نگهدارش باش! خدايا به حق اين ايام عزيز و شبهاي قدر به همه پاسداران حريم اهل بيت، اسلام و بخصوص ايران عزيز، نيرو و توان مضاعف عطا بفرما!
اميد وارم هميشه پيروز باشي قهرمان.خداوند به حق مولا علي ريشه اين خوارج تكفيري را بخشكاند وشرشان را به حاميانشان برگرداند.
زنده باد سردار ایران . خداوند حفظت کنه . خیلی دوست دارم بیام تو رکابت با این وهابی ها بجنگم.
خدایا حاج قاسم را در پناه خودت حفظ کن.
درود بر قاسم سلیمانی و همه مجاهدان شرافت و انسانیت بر روی زمین
غیر از این ، تعجب بود
مالك اشتر علي سردار قاسم سليماني حفيظ ا... عشق و خلوص و ايمان نماد عظمت ايران با عزت
آفرین بر توانت، آفرین بر شجاعتت
دمش گرم .
خداوند ايشان را براي امت اسلام حفظ كند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی