بازدید 13576

اذعان منابع اسرائیلی به تلفات این رژیم در مقابل نیروهای مقاومت

تهاجم رژیم اسرائیل به غزه ـ که در روزهای اخیر با حمله زمینی به اوج خود رسیده ـ همچنان ادامه دارد و بر پایه برخی اظهارات مقامات اسرائیلی، احتمالاً چند روز دیگر نیز با بیشترین شدت ادامه خواهد یافت. در این میا‌ن، منابع خبری و تحلیلی اسرائیلی، گزارش‌هایی ‌از تحولات میدانی نبرد غزه منتشر کرده‌اند که از چالش‌های جدی این رژیم در مقابله با رزمندگان مقاومت فلسطینی حکایت دارد.
کد خبر: ۴۱۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰ 20 July 2014
اذعان منابع اسرائیلی به تلفات این رژیم در مقابل نیروهای مقاومتتهاجم رژیم اسرائیل به غزه ـ که در روزهای اخیر با حمله زمینی به اوج خود رسیده ـ همچنان ادامه دارد و بر پایه برخی اظهارات مقامات اسرائیلی، احتمالاً چند روز دیگر نیز با بیشترین شدت ادامه خواهد یافت. در این میا‌ن، منابع خبری و تحلیلی اسرائیلی، گزارش‌هایی ‌از تحولات میدانی نبرد غزه منتشر کرده‌اند که از چالش‌های جدی این رژیم در مقابله با رزمندگان مقاومت فلسطینی حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به منابع اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسرائیل، امروز گزارشی از آخرین تحولات میدانی نبرد غزه منتشر و اذعان کرد، با توجه به خسارات وارده به اسرائیلی‌ها، ارتش این رژیم تلاش دارد با جلوگیری از انتشار همه اخبار به صورت یکجا، تأثیر منفی آن بر افکار عمومی را کاهش دهد.

این سایت اشاره می‌کند، در دو روز اخیر، چهار سرباز اسرائیلی در نبرد غزه کشته ‌و چندین سرباز دیگر نیز زخمی شده‌اند؛ دو تن از این افراد، در جریان کمین نیروهای حماس، یک تن در جریان تلاش برای بستن تونل‌های ارتباطی حماس و یک تن دیگر ‌در اثر برخورد موشک کشته شده‌اند.

به نوشته دبکا، حماس نه تنها با استفاده از تونل‌های خود به مبارزه علیه رژیم اسرائیل اقدام می‌کند، بلکه ‌چندین واحد کماندویی تشکیل داده که مجهز به راکت‌های ضد تانک هستند و در راه‌های ورودی نیروهای نظامی اسرائیلی، با آنان مبارزه ‌می‌‌کند.

بنا بر این گزارش، روز شنبه، این کماندو‌ها ده راکت ضد تانک را به سوی تانک‌های اسرائیلی شلیک کرده‌اند که در صورت مجهز نبودن این تانک‌ها به تجهیزات دفاعی پیشرفته، شمار تلفات بسیار بیشتر از این می‌شد.

هم‌اکنون بخش اصلی تلاش حماس، برای حفظ سیستم تونل‌های خود در غزه انجام می‌گیرد که از نظر راهبردی اهمیت فوق‌العاده بسیاری برای فلسطینی‌ها دارد.

اما یکی از موضوعاتی که از‌‌ همان روز نخست انجام حملات جدید به غزه مورد اشاره تحلیلگران قرار گرفت، این است که حماس به شدت از این سیستم تونل‌ها نگهداری می‌کند و حتی زیر بار شدید‌ترین حملات نیز از دفاع از آن‌ها دست بر‌نخواهد داشت.

ارزیابی‌ها حاکی از آن است که کماندوهای حماس می‌توانند، چهار تا شش هفته دیگر به دفاع خود و همچنین حملات مستمر علیه اسرائیلی‌ها ادامه دهند.

همین ارزیابی‌ها سبب شده تدارکات رژیم اسرائیل برای ادامه نبرد در غزه شدت یابد. روز شنبه، پنجاه هزار تن دیگر از نیروهای نظامی ذخیره اسرائیلی به خدمت فراخوانده ‌و چندین واحد نظامی جدید نیز رهسپار غزه شدند.

تل آویو می‌خواهد از این راه، صفوف مقاومت حماس را شکسته و با در اختیار گرفتن سیستم تونل‌های این سازمان، به مراکز فرماندهی و انبارهای موشک آن دست یابد.

در چنین شرایطی، موضوع برقراری آتش‌بس چندان محتمل نمی‌نماید. اعتماد‌به‌نفس حماس به اندازه‌ای است که از پذیرش پیشنهاد آتش‌بس مصر و رژیم اسرائیل ـ که مورد حمایت عربستان و امارات نیز هست ـ خودداری کند.

بنابراین، تلاش‌های مختلف جهانی برای میا‌نجی‌گری، نتیجه بخش نخواهد بود. همین موضوع، رژیم اسرائیل را در شرایط دشواری گذارده که چشم‌انداز بیرون آمدن از آن چندان برایش روشن نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی