بازدید 15449
۵
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

موضع آلمان، فرانسه و رژیم اسرائیل درباره تمدید مذاکرات هسته‌ای

واکنش رژیم اسرائیل به تمدید دوره مذاکرات هسته‌ای ایران، استقبال دولت آلمان از ادامه مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵، هشدار فرانسه درباره روند پیش روی در مذاکرات هسته‌ای، رقابت شرکت‌های تجاری انگلیسی برای بازگشت به ایران و بازتاب اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره کمک به عراق، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۱۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 20 July 2014
موضع آلمان، فرانسه و رژیم اسرائیل درباره تمدید مذاکرات هسته‌ایواکنش رژیم اسرائیل به تمدید دوره مذاکرات هسته‌ای ایران، استقبال دولت آلمان از ادامه مذاکرات میان ایران و گروه ۱+ ۵، هشدار فرانسه درباره روند پیش روی در مذاکرات هسته‌ای، رقابت شرکت‌های تجاری انگلیسی برای بازگشت به ایران و بازتاب اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره کمک به عراق، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات بین‌المللی درباره ایران، به موضوع تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته‌ای و ابعاد ‌این موضوع اختصاص یافته است.

در این زمینه، «رویترز» موضع رژیم اسرائیل را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، این رژیم ضمن برخوردی بدبینانه با موضوع تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران، اعلام کرده هیچ دلیلی برای خوشبینی درباره چشم انداز رسیدن به توافق نهایی وجود ندارد.

یووال استینیتز، وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل گفته، هرچند این رژیم چندان شور و شوقی برای تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران ندارد، ‌بر این باور است که این امر به هر حال بهتر از دستیابی به یک «توافق بد» با ایران است.

در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» اظهارات وزیر خارجه آلمان را بازتاب داده که از تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران استقبال کرده است. این خبرگزاری می‌نویسد، آلمان از تمدید مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی استقبال و ابراز امیدواری کرده که دو طرف بتوانند در بازه زمانی جدید به توافق نهایی دست پیدا کنند.

فرانک وال‌تر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان اعلام کرده دو طرف در ماه‌های اخیر مذاکراتی بسیار جدی داشته و توانسته‌اند به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کنند. به گفته وی، دو طرف بر این باورند که می‌توان در مدت باقی مانده‌ بر اختلافات موجود غلبه کرد.

از سوی دیگر، روزنامه «جروزالم پست» موضع دولت فرانسه را درباره موضوع تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران بازتاب داده که به مانند همیشه، با لحنی هشدارآمیز همراه بوده است.

به نوشته این روزنامه، لورن فابیوس، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرده، امیدوار است تمدید مذاکرات میان ایران و ۱+ ۵، ایران را متقاعد کند که «تصمیمات ضروری» مورد نیاز برای دستیابی به یک توافق بلندمدت را بگیرد.

وی در عین حال هشدار داده که اختلافات اساسی همچنان میان دو طرف باقی است. فابیوس آنچه تصمیمات ضروری خوانده، برای دستیابی به یک توافق بلندمدت، معتبر و پایدار و مورد نیاز دانسته است.

در همین حال، طی روز‌ها و هفته‌های اخیر، اخبار فراوانی درباره تمایل شرکت‌های تجاری اروپایی برای بازگشت به ایران در پی جدی شدن چشم انداز حصول توافق هسته‌ای به گوش می‌رسد.

در این زمینه، روزنامه «تلگراف» امروز با انتشار مطلبی از رقابت شرکت‌های تجاری انگلیسی برای بازگشت به ایران خبر داده و می‌نویسد، در شرایطی که امید به کاهش تحریم‌ها در نتیجه مذاکرات هسته‌ای شدت یافته، فشار شرکت‌های انگلیسی بر دولت این کشور برای بازگشت به ایران افزایش یافته است.

تلگراف می‌نویسد این روز‌ها پروازهای دبی ـ تهران پر از تاجران بین‌المللی است که با هدف یافتن زمینه‌های مناسب اقتصادی به ایران سفر می‌کنند.

در پایان، در میان دیگر مطالب، روزنامه «عراقی نیوز» سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به عراق را بازتاب داده و به نقل از علی شمخانی می‌نویسد، ایران در چهارچوب موافقت‌نامه‌های اقتصادی دوجانبه و بنا به درخواست دولت عراق، اقدام به تأمین سوخت و مواد غذایی مورد نیاز این کشور خواهد کرد.

شمخانی اشاره کرد، وضعیت ناامنی پدید آمده در شمال غرب عراق، سبب شده تأمین سوخت و مواد غذایی برای مردم این مناطق به مشکل بخورد. وی در ادامه به بیان چهارچوب‌های گفت‌و‌گوهای خود با مقامات عراقی در جریان سفر به این کشور پرداخته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۵
ما هم به فرانسه هشدار مي دهيم تصميمات ضروري و به دور از تندروي بگيرد كه در آن صورت جايي در تجارت و سرماي گذاري در ايران نخواهد داشت.برو با همون اسراييل هم كاسه باش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
فرانسه از اول هم هم پیمانه و هم کاسۀ اسرائیل بوده و هست و خواهد بود. همشون همنیگونه اند. شاهدم دفاع کشورهای غربی از اسرائیل در برابر حمله به غزه هست.
بارها گفته اند باردگر من میگویم رژیم اسراییل وفرانسه در حدی نیستند که برای ایران خط مش تعیین کنند بگذارید برای دلخوشی خودشان یاوه سرایی سر دهند. این دو رژیم هر دو سلاح اتمی دارند وهر دو درکشورهای دیگر جنایتهای زیادی مرتکب شده اند ان موقع انتظار دارند که ایران از حق قانونی خود چشم پوشی کند زهی خیال باطل
تف به حقوق بشرغرب كه اينچنين ذليلانه خودرا به صهيونيستها فروخته اندحتي به افكارعمومي مردم خودنيز توجهي ندارند اسراييل جنايتكار كيست كه درباره اعمال برحق ايرانيان نظربدهد
نظرماايرانيان نيز برچيدن سلاحهاي كشتار جمعي اسراييل درمنطقه است
این غربیها سیاستشان هم منفعت مادی دارد حقوق بشر شان هم به دنبال منفعت مادی است
در اعمال ورفتارشان اخلاق وجوانمردی جایی ندارد
باید به دنبال کسب منفعت مادی باشند
حالا که دستشان از منابع نفت و گازمان کوتاه شده است ما مردم خوبی نیستیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار