بازدید 11309

روح‌الامینی:پنجاه سال هم طول بکشد ایستاده‌ایم

پس از پنج سال پیگیر‌های مستمر امیدوارم با تسریع رسیدگی به این پرونده و همچنین برخورد قاطعانه با عوامل این پرونده در دوره رسیدگی، آرامش به آسیب دیدگان کثیر کهریزک که تعدادی از آنان جان دادند و بسیاری شان نیز متحمل آسیب‌های فراوانی شدند، بازگردد. برای این اهداف مقدس پنج سال که سهل است، اگر پنجاه سال هم طول بکشد و خدا بخواهد ارزشمند است و پیگیری‌ها را‌‌ رها نمی کنیم.
کد خبر: ۴۱۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷ 19 July 2014
دكترعبدالحسین روح الامینی، در حاشیه مراسم پنجمین سالگرد شهدای واقعه تلخ کهریزک گفت: خانواده این عزیزان در چند سال اخیر از طریق قانونی و در آرامش کامل پیگیر ماجرا بودند و انتظارم این است که در راستای تحقق کامل عدل علی (ع) در کشورمان و اجرای فرمایش های رهبری، آمرین و مقصران اصلی این واقعه به مجازاتی که مستحقش هستند و متناسب با جنایت رقم خورده است، محکوم شوند و بدین ترتیب، امید همه بدخواهان نظام ناامید شود. پنج سال که سهل است، حتی اگر پنجاه سال هم طول بکشد ایستاده‌ایم.

پدر شهید محسن روح الامینی در گفت و گو با «تابناک» با اشاره به روند قضایی پیموده شده تصریح نمود: متأسفانه عده‌ای درتلاشند خودشان را از این فضا خارج کنند و هزینه اندکی برایشان ایجاد شود و حتی در ساختار‌ها نیز بمانند و این با عدل و انصاف نسبتی ندارد. آنهایی که در این ماجرا‌ها ظلم بزرگی به نظام و انقلاب کردند و علاوه بر پرپر کردن دسته گل‌های ما و داغدار کردن خانواده‌هایشان، ثلمه‌ای به جایگاه مستحکم کشور از درون وارد کردند، باید مورد برخورد شدید و متناسب با عمق این فاجعه قرار گیرند تا دیگر مسئولان امر جرأت نکنند در آینده با رفتارهای مشابه، به شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند.

بعد از موضع رهبری درباره کهریزک، هنوز برخی گردن‌کلفتی می‌کنند

وی تأکید کرد: ما تحت لوای مقام معظم رهبری و گوش به فرمان ایشانیم و اگر تأکیدات ایشان برای رسیدگی به این پرونده دردناک برای جبران مظلومیت گروهی از جوانان نبود، شاید در همین نقطه نیز نبودیم و از این منظر خوشحالیم سایه رهبری روی سرمان است که در چنین مسائل حساسی با تکیه بر روش مولایمان علی (ع) انقلابی عمل می‌کنند و دلگرمی را برای ما فراهم می‌آورند. همواره شکرگزار خداوند متعال هستیم که چنین رهبر فرزانه و دوراندیشی را این کشور قرار داده و در این آشوب خاورمیانه، ایران را نقطه امنی کرده است و اگر تدابیر منحصر به فرد رهبری نبود، این امنیت چگونه برقرار می‌ماند؟

روح الامینی یادآور شد: ما با پیروی کامل از رهبر عزیزمان، یک مسأله صرفاً شخصی را دنبال نمی‌کنیم، بلکه به عنوان یک ولایتمدار در تلاشیم تا آسیبی که برخی به نام انقلاب به نظام و انقلاب وارد آورده اند، برطرف سازیم و مشخص نماییم این اشخاص هیچ نسبت دائمی با نظام ندارند و حال با مشخص شدن ابعاد فاجعه‌ای که رقم زده‌اند، از مجازات به دور نمانده‌اند و آنچه مستحقش هستند متحمل شده‌اند.

وی ادامه داد: پس از پنج سال پیگیر‌های مستمر امیدوارم با تسریع رسیدگی به این پرونده و همچنین برخورد قاطعانه با عوامل این پرونده در دوره رسیدگی، آرامش به آسیب دیدگان کثیر کهریزک که تعدادی از آنان جان دادند و بسیاری شان نیز متحمل آسیب‌های فراوانی شدند، بازگردد. برای این اهداف مقدس پنج سال که سهل است، اگر پنجاه سال هم طول بکشد و خدا بخواهد ارزشمند است و پیگیری‌ها را‌‌ رها نمی کنیم.


کامرانی: مرتضوی در این شب‌های قدر بیاید و توبه کند


علی کامرانی نیز در حاشیه مراسم سالگرد شهدای کهریزک با بیان ابعاد این حادثه به «تابناک» گفت: در این پنج سال، همه تلاش خود را به کار بردیم تا از راه قانونی، عوامل اصلی این فاجعه به جزایی متناسب با جرایم تکان دهنده‌ای که مرتکب شده بودند، محکوم شوند و این مجازات‌ها نیز اعمال شود تا دست کم دیگر شاهد تکرار این رخدادها نباشیم و خانواده‌های دیگری همچون ما داغ فرزند نبینند. با این برخورد، بگذارید سیه پوشی ما، آخرین سیه پوشی باشد و با برخورد قاطع، دیگر کسی جرأت نکند به نام دفاع از نظام در حق نظام، انقلاب و مردم چنین ظلم بزرگی را روا بدارد.

بعد از موضع رهبری درباره کهریزک، هنوز برخی گردن‌کلفتی می‌کنند

پدر شهید علی کامرانی با بین اینکه پیگیری موضوع تا نتیجه نهایی برابر با حق، انصاف، عدالت و خداپسندانه بودن بدون هیچ گونه چشم داشت مگر مطالبه خون شهیدان جزو مطالبات خواسته ماست، تأکید کرد: اگر برخوردی متناسب با فاجعه‌ای که رخ داد، نشود، عملاً این جسارت برای عده‌ای ایجاد می‌شود که رفتارهای مشابه را خودسرانه در مقطعی دیگر تکرار کنند و هزینه‌های دیگری برای نظام و مردم به بار آورند؛ اما اگر برخورد قاطعی شود، این راه برای همیشه بسته می‌شود و این باور غلط که اگر برای نظام خلافی کرد، مفری برای گذر از خلاف و خطا وجود خواهد داشت، برای همیشه باطل می‌شود.

کامرانی با اشاره به کندی سیر پرونده در دیوان عالی کشور و مطالبه عمومی از قوه قضائیه برای رسیدگی سریع‌تر به این پرونده گفت: قوه قضائیه باید بداند که به فرمایش امیر المومنین ـ علیه السلام ـ رضایت عامه مردم خشم خواص و نورچشمی‌ها را خنثی می‌کند ولی خشم مردم را نمی‌توان با رضایت خواص و نورچشمی‌ها خنثی کرد. انتظار دارم رئیس محترم قوه قضاییه در این زمینه ورود مستقیمی داشته باشند و روال رسیدگی به پرونده را در «دادگاه» تسریع ببخشند.

وی یادآور شد: همان گونه که برخی از مسئولین صادقانه از خانواده‌های شهدای کهریزک عذرخواهی کردند و حلالیت خواستند و البته خانواده‌ها نیز با رأفت اسلامی با آن‌ها برخود کردند، اگر مرتضوی هم حداقل صادقانه مسئولیت بخش خودش را می‌پذیرفت، این پرونده اینقدر طولانی نمی‌شد؛ هرچند ایشان در دادگاه غیر علنی عذر خواهی کرد، ‌ای کاش در برابر مردم نیز صادقانه عذرخواهی می‌کرد.

کامرانی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون هم به حرمت ماه مبارک رمضان اگر صادقانه مسئولیت خود را بپذیرد و رسماً عذرخواهی کند، ما با رأفت اسلامی با او برخورد می‌کنیم. امیدواریم مرتضوی توفیق پیدا کند که از رحمت و مغفرت ماه مبارک رمضان بهره‌مند شود. مردم هم در شب‌های قدر برای او دعا کنند تا بیاید و صادقانه توبه و عذرخواهی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی