بازدید 34977
۹
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

بازتاب اعلام رسمی خبر تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵

بازتاب اعلام خبر تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ۵، مخالفت برخی سیاستمداران آمریکایی با تمدید مذاکرات، فضاسازی برخی رسانه‌های آمریکایی علیه مذاکرات هسته‌ای، آمادگی کشورهای اروپایی برای برقراری تعاملات اقتصادی با ایران در دوره پس از توافق هسته‌ای و گفت‌و‌گوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و روسیه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۱۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 19 July 2014
بازتاب اعلام رسمی خبر تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5بازتاب اعلام خبر تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ۵، مخالفت برخی سیاستمداران آمریکایی با تمدید مذاکرات، فضاسازی برخی رسانه‌های آمریکایی علیه مذاکرات هسته‌ای، آمادگی کشورهای اروپایی برای برقراری تعاملات اقتصادی با ایران در دوره پس از توافق هسته‌ای و گفت‌و‌گوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و روسیه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
بازتاب اعلام رسمی خبر تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

به گزارش «تابناک»، با اعلام رسمی خبر تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، بخش اصلی مطالب مطبوعات بین المللی درباره ایران به این موضوع اختصاص یافته است. «لس آنجلس تایمز» یکی از ده‌ها روزنامه‌ای است که امروز به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، روز گذشته ایران و شش قدرت جهانی توافق کردند، مدت زمان مذاکرات را چهار ماه دیگر تمدید کنند.

این روزنامه اشاره می‌کند، از ماه فوریه تاکنون، دیپلمات‌های دو طرف تقریباً روزانه با یکدیگر مشغول گفت‌و‌گو بوده‌اند و دور اخیر مذاکرات در وین نیز دو هفته جریان داشت که نتوانست به توافق نهایی منجر شود. به باور این روزنامه، بعید است که کنگره آمریکا نیز مخالفتی با تمدید مذاکرات داشته باشد.

بازتاب اعلام رسمی خبر تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

با این حال، عناصر تندرو مخالف توافق هسته‌ای با ایران در آمریکا، حتی پیش از اعلام رسمی خبر تمدید مذاکرات نیز مخالفت‌های خود را با این موضوع آغاز کرده بودند.

«نشنال ژورنال» در مطلبی به بیان دیدگاه یکی از این افراد پرداخته که پیشتر در سمت نمایندگی کنگره فعالیت کرده است. به نوشته این سایت، هاوارد برمن گفته، از ایده تمدید زمان مذاکرات هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند؛ اما در عین حال، امیدوار است، در صورتی که شرایط این تمدید بیش از اندازه به سود ایران باشد، کنگره تحریم‌های جدیدی علیه این کشور تصویب کند. وی به طور خاص با موضوع کاهش بیشتر تحریم‌های ایران در این دوره مخالفت کرده است.

بازتاب اعلام رسمی خبر تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

«یو اس ای تودی» دیگر رسانه آمریکایی است که سایت خود را به تریبونی برای فضاسازی علیه ایران در اوضاع کنونی تبدیل کرده است. این سایت در یکی از مطالب خود تلاش کرده، بار دیگر بحث برنامه موشکی ایران را مطرح کرده و ضمن تهدیدآمیز نشان دادن آن، این برنامه را به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران ارتباط دهد.

در این مطلب با اشاره به ارزیابی سالانه وزارت دفاع آمریکا از توانایی‌های نظامی ایران که به تازگی منتشر شده، آمده است، توانایی‌های نظامی ایران، به ویژه در بحث موشکی در حال افزایش است و همین سبب می‌شود با وجود در جریان بودن مذاکرات، ایران همچنان یک تهدید علیه منافع آمریکا بماند.

بازتاب اعلام رسمی خبر تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

این در حالی است که بسیاری از رسانه‌های اروپایی بر خلاف آمریکایی‌ها، از هم اکنون گمانه زنی درباره پتانسیل‌های تعامل با ایران در دوره پس از لغو تحریم‌ها را آغاز کرده‌اند. سایت شبکه خبری آلمانی «دویچه وله» با انتشار مطلبی در این زمینه، از آماده شدن ایران برای جذب سرمایه‌های خارجی در دوره پس از برداشته شدن تحریم‌ها سخن گفته است.

به نوشته این سایت، صنایع کشورهای اروپایی به دقت مذاکرات هسته‌ای ایران را زیر نظر دارند، زیرا دستیابی به توافق، سبب تخفیف تحریم‌ها خواهد شد و شرکت‌های آلمانی در کنار دیگر سرمایه گذاران و شرکت‌های خارجی، از چنین فضایی سود خواهند برد. 

بازتاب اعلام رسمی خبر تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

در پایان باید اشاره کرد در میان دیگر مطالب، موضوع گفت‌و‌گو تلفنی رؤسای جمهور ایران و روسیه درباره موضوعات دوجانبه و جهانی نیز مورد توجه مطبوعات بین المللی بوده است.

خبرگزاری «ریانووستی» می‌نویسد، روز گذشته حسن روحانی و ولادیمیر پوتین در گفت‌و‌گویی تلفنی به بحث درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و دیگر مسائل جهانی پرداخته‌اند. بنا بر اعلامیه منتشره از سوی دولت روسیه، دو رئیس جمهور در این تماس تلفنی درباره دیگر موضوعات مهم روز، از جمله تحولات اخیر عراق و همچنین تهاجم نظامی رژیم اسرائیل به غزه نیز گفت‌و‌گو کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۹
دولت باید اینرو در نظر داشته باشدبعد رفع تحریم به کشورهایی چون فرانسه که رفتار بدی از خود نشون دادن,بها نده واولویت سرمایه گذاری با کشورهای دیگه باشه.تا درسی براشون بشه این نوکر اسراییل
پاسخ ها
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
با این صفی که خریداران برای ثبت نام پژوهای قرون وسطایی کشیده اند چنین انتظاری از دولت بی فایده است. خود ما هستیم که مقصریم و این بنجولها را میخریم .
باز هم انتظار.
باز هم بی پولی و تورم....
پاسخ ها
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
ما هم مثل شما . همچنان در انتظار و البته بی پول و له شدن زیر فشار تورم و دیدن ثروتمندانی که با همین تحریمها یک شبه مولتی میلیاردر شدند و دین فاصله طبقاتی به اندازه کهکشانها و در نهایت انتظار انتظار انتظار انتظار ......
بازهم مذاکره برای مذاکره
باز هم رکود... رکود... رکود!!!
مردان انقلابي و شيران دلير ايران ادامه دهيد ما برنده هستيم يا مهدي عجل لوليك الفرج
ما افتخار میکنیم به این دولت و خصوصا وزیر امور خارجه دکتر ظریف افتخار ما ایرانیان است خداوند پشت و پناهتان
همه ما می بایست با حمایت خود از تیم مذاکره کننده در افزایش انگیزه انها تلاش کنیم و از حواشی دوری کنیم تاانها با اسودگی تنها به فکر منافع کشور باشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار