بازدید 8819
۴
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته‌ای

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره روند پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ‌۱ +۵، حمایت برخی مطبوعات غربی از تمدید دوره زمانی مذاکرات با ایران، گفت‌و‌گوی ایران و اعضای ‌۱ +۵ برای تمدید ضرب‌الاجل دستیابی به توافق نهایی و دیدار ظریف و اشتون با هدف ارزیابی روند مذاکرات، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۱۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 17 July 2014
تشدید گمانه‌زنی‌ها درباره تمدید دوره زمانی مذاکرات هسته‌ایاظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره روند پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ‌۱ +۵، حمایت برخی مطبوعات غربی از تمدید دوره زمانی مذاکرات با ایران، گفت‌و‌گوی ایران و اعضای ‌۱ +۵ برای تمدید ضرب‌الاجل دستیابی به توافق نهایی و دیدار ظریف و اشتون با هدف ارزیابی روند مذاکرات، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، سخنان روز گذشته باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، مهم‌ترین موضوعی است که امروز مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک تایمز» در این زمینه می‌نویسد، اوباما از ‌«پیشرفت واقعی» در حوزه‌های مختلف مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران سخن گفته و اشاره کرده، احتمال دارد به منظور دستیابی به توافق نهایی، بازه زمانی مذاکره با ایران تمدید شود.

وی که در جریان یک جلسه مطبوعاتی در کاخ سفید سخن می‌گفته، در عین حال اشاره کرده که هنوز شکاف‌های چشمگیری میان دو طرف وجود دارد.

در این زمینه، امروز روزنامه «واشنگتن پست» نیز با انتشار مطلبی از تمدید ضرب‌الاجل توافق نهایی با ایران حمایت کرده و می‌نویسد، سخنان اخیر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، نشان داد ‌ارزیابی طرف ایرانی، بر لزوم تمدید دوره مذاکرات استوار است.

در همین راستا، واشنگتن پست نیز می‌نویسد، به باور هیأت تحریریه این روزنامه، انجام چنین تمدیدی بهتر از اعلام شکست مذاکرات است که می‌تواند به مواجهه نظامی در زمانی منجر شود که ایالات متحده در مناطق مختلف با چالش‌های گوناگونی روبه‌روست. در این مطلب، دستاوردهای مثبت توافق‌نامه مقدماتی ژنو، ‌دلیلی بر ضرورت تمدید مذاکرات جاری مورد اشاره قرار گرفته است.

از سوی دیگر، خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از دیپلمات‌های نزدیک به مذاکرات، از بحث و گفت‌و‌گو‌ ایران و کشورهای عضو ۱+ ۵ برای تمدید بازه زمانی مذاکرات خبر داده است.

این خبرگزاری می‌نویسد، ایران و شش قدرت جهانی هم‌اکنون مشغول نهایی کردن شرایط تمدید مذاکرات پس از بیستم ژوئیه هستند و این موضوع احتمالاً روز جمعه ‌رسما اعلام خواهد شد.

به گفته دیپلمات‌های غربی، این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که مشخص شد با توجه به اختلافات موجود، دو طرف ‌نخواهند توانست تا زمان مذکور به توافق نهایی دست یابند. این دیپلمات‌ها گفته‌اند مذاکرات احتمالاً در ماه سپتامبر از سر گرفته خواهد شد.

در پایان باید اشاره کرد، ‌این بحث‌ها در حالی است که به نوشته خبرگزاری «ترند»، قرار است وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز درباره وضعیت مذاکرات هسته‌ای ‌گفت‌و‌گو کنند.

به نوشته این خبرگزاری، ظریف و اشتون امروز در جریان دیداری دوجانبه در وین، به بررسی روند مذاکرات خواهند پرداخت. در عین حال، یک منبع نزدیک به مذاکرات گفته، هرچند در روز چهارشنبه بحث‌هایی ‌درباره پایان مذاکرات و یا ادامه آن پس از بیستم ژوئیه وجود داشته، ‌هنوز تصمیم قاطعی در این زمینه گرفته نشده است. در عین حال، این خبرگزاری نیز اشاره می‌کند که احتمالاً مذاکرات از روز جمعه‌ موقت متوقف خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴
اگر غربيها واقعأ قصد توافق دارند واين به نفعشون هست پس چرا اينقدر مذاكرات رو طولاني ميكنند؟اگر كه فقط ميخواهند وقت كشي كنند كه ديگه مردم ما حقشون نيست اينقدر تحت فشار باشند! تكليفمون زودتر مشخص بشه ديگه از انتظار خسته شديم!!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
دوست من صبر داشته باش.
همیشه تیمی میبره که تا آخر بازی خوب دوندگی کرده باشه!
و گرنه مثل آرژانتین آخر بازی یه گل الکی میخوریم.
فکر کنم مدتی را که برای توافق تعیین کرده بودند کم بود وبه وقت اضافه نیاز دارند وقتی بازی مساوی شود بعد ازکمی استراحت دو 15دقیقه وقت اضافی لازم است ومطمن باشید در وقت اضافه دوم به توافق میرسند .کار به پنالتی نمیکشد
طولانی شدن مذاکرات فقط به نفع غربیهاست در توافق قبلی بین 4 تا 6 میلیارددلار پول ماآزاد شد درحالیکه درهمین مدت حدود 50 میلیارددلاری که ما نفت فروختیم بلوکه شد یعنی منفی 45 میلیارددلار ضررکردیم. الان حدود 150 میلیارددلارمان درخارج بلوکه است وهرچه زمان بگذرد بافروش نفتمان این مقدار بیشتر میشودوقدرت چانه زنی ما کمتروقدرت حریف بیشترمیشود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار