بازدید 2994

2 ابهام کي‌روش در بسته پيشنهادي

کد خبر: ۴۱۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ 15 July 2014
بر اساس واکنش کارلوس کي‌روش به بسته پيشنهادي فدراسيون فوتبال و آنچه کفاشيان با رسانه‌ها در ميان گذشته، به نظر مي‌رسد 2 بند " تعامل با کميته فني فدراسيون " و " تقسيم وظايف کادر تيم برعهده فدراسيون " جزو ابهام‌هاي سرمربي تيم ملي است.

پس از ارايه پيشنهاد فدراسيون فوتبال به کارلوس کي‌روش و در ادامه واکنش اين مربي پرتغالي و همچنين اظهارات رييس فدراسيون نسبت به جزييات 7 بندي تعيين شده، هنوز اختلاف‌ها يا ابهام‌هايي در برخي موارد وجود دارد.

به گزارش ايسنا، کي‌روش در ايميل ارسالي براي فدراسيون اعلام کرده که 2 بند از موارد مطرح شده برايش ابهام‌ دارد و درخواست کرده بود کفاشيان توضيح شفافي درباره آنها بيان کند. رييس فدراسيون هم در مصاحبه‌ يکشنبه خود، سوال پرسيدن کي‌روش را تاييد کرد اما در پاسخ به ايسنا مبني بر اينکه اين ابهام‌ها مربوط به کدام بند‌هاست، پاسخ روشني نداد و صرفا به بيان اينکه آنها جزو موارد جزيي هستند، بسنده کرد!


** ابهام‌هاي کي‌روش درباره چه بود؟


اما بنابر اطلاعاتي که تاکنون کفاشيان و نبي نسبت به موضع‌گيري سرمربي تيم ملي در اختيار رسانه‌ها قرار داده‌اند، ظاهرا کي‌روش مشکلي با مبلغ پيشنهادي فدراسيون (1.4 ميليون يورو در سال) و مدت قرارداد (4 ساله مشروط) ندارد. مواردي که کفاشيان آنها را جزو موضوعات اصلي و کلي قلمداد کرد و گفت نظر سرمربي مثبت است.


همچنين در بحث دستياران نيز نبي پيشنهاد حضور 2 مربي خارجي و يک مربي ايراني را تاييد و کفاشيان هم پيش از اين از موافقت کي‌روش در اين باره خبر داده بود. 2 بند ديگر شامل پاداش‌ها و تامين امکانات هم مواردي است که رييس فدراسيون مي‌گويد سرمربي تيم ملي مخالفتي با آن نداشته و توان فدراسيون را براي تامين امکانات لازم درک مي‌کند.


بنابراين 2 ابهام کي‌روش همانطور که قابل پيش‌بيني هم بود، مشخصا به دو بند " تعامل با کميته فني فدراسيون " و " تقسيم وظايف کادر تيم برعهده فدراسيون " برمي‌گردد.

اول اينکه کي‌روش کيفيت ارتباط با کميته فني فدراسيون و نقش اعضاي آن در پيشبرد فني برنامه‌هاي تيم ملي را جويا شده است و دومين مساله هم که اتفاقا کفاشيان در يکي از مصاحبه‌ها به آن اشاره داشت، مربوط به تقسيم وظايف به طور شفاف و انتخاب و شرح وظايف سرپرست تيم ملي است.


اختلاف در موضوع سرپرست تيم ملي کاملا مشهود بود. سرمربي تيم ملي از مقطعي به بعد مسووليت‌هايي را در کادر تيم تغيير داد که دامنه آن حتي به کميته روابط بين‌الملل هم رسيد. اعضاي تيم ملي به طور کامل يکدست زيرنظر کي‌روش فعال شدند و پست سرپرستي هم براي مدتي حذف شد! در ادامه اما با اصرار کفاشيان دبيرکل فدراسيون عهده‌دار مسووليت سرپرستي شد تا اختلافي پيش نيايد اما اين هم راهکار مناسبي نبود و چندماه پيش از جام جهاني اختلاف سرمربي و سرپرست جديد علني شد، هرچند مسوولان بارها آن را تکذيب مي‌کردند!


** نظر کي‌روش درباره سرپرستي چيست؟


بنابر چارت تيم‌هاي ملي 32 تيم حاضر در جام جهاني 2014 پستي به نام "سرپرست تيم" که فدراسيونها مستقل از اختيار سرمربي آن را تعيين کرده باشند و به طور کامل از سرمربي دستور نگيرند، وجود نداشت!


کساني که روي نيمکت امور مربوط به بردن برگه‌هاي تعويض و... را انجام مي‌دهند يا از اعضاي کادر فني هستند يا با عنوان "مدير تيم" يا همان General Manager کاملا تحت مديريت سرمربي تيم فعاليت مي‌کنند.


الان هم کي‌روش چنين نظري دارد و قائل به وجود مسووليت سرپرستي در تيم ملي نيست؛ اما فدراسيون چنين نظري ندارد و به سبک گذشته مي‌خواهد شخصي به عنوان سرپرست نماينده مديريتي يا نظارتي مستقيم فدراسيون روي نيمکت باشد و طبيعتا توسط رييس فدراسيون هم انتخاب شود.


اين يکي از همان موارد اختلاف‌نظر به قول کفاشيان "جزيي" است که ميان سرمربي و فدراسيون وجود دارد که کي‌روش ابتدا درخواست توضيح شفاف داشت و در ادامه هم که قرار شده در جلسه حضوري تهران درباره‌اش صحبت‌ کنند.


** کفاشيان و کي‌روش بالاخره توافق مي‌کنند؟!


اما دورنماي کلي از روند مکاتبه و مذاکره طرفين حکايت از توافق احتمالي دارد چرا که اولا درباره موضوع " تعامل با کميته فني" در خود همان کميته مخالفاني با اين شيوه وجود دارد و پايه‌هاي اين خواست کمي سست به نظر مي‌رسد و تنها اختلاف‌نظر موجود ظاهرا همين مساله سرپرستي است که بايد ديد طرفين نهايتا چه واکنشي قطعي خواهند داشت و آيا همين به اصلاح اختلاف‌نظر جزيي حل مي‌شود يا در آخر شکاف عميقي را در توافق ايجاد مي‌کند. کي‌روش پنج‌شنبه در تهران است تا کار در فدراسيون يکسره شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست