بازدید 35998

شروط جدید سناتورهای آمریکایی برای برداشتن تحریم‌های ایران

در حالی که تنها چند روز دیگر به پایان ضرب‌الاجل اولیه تعیین شده برای دستیابی ایران و گروه ۱+ ۵ به توافق جامع هسته‌ای ‌مانده، بار دیگر عناصر تندرو و جنگ‌طلب آمریکایی، تلاش خود برای افزایش فشار بر ایران را شدت بخشیده‌اند. در این زمینه، دو تن از سناتورهای سر‌شناس آمریکایی، طرحی را شامل برخی درخواست‌ها از ایران تدوین و ارائه کرده‌اند.
کد خبر: ۴۱۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶ 15 July 2014
شروط جدید سناتورهای آمریکایی برای برداشتن تحریم‌های ایراندر حالی که تنها چند روز دیگر به پایان ضرب‌الاجل اولیه تعیین شده برای دستیابی ایران و گروه ۱+ ۵ به توافق جامع هسته‌ای ‌مانده، بار دیگر عناصر تندرو و جنگ‌طلب آمریکایی، تلاش خود برای افزایش فشار بر ایران را شدت بخشیده‌اند. در این زمینه، دو تن از سناتورهای سر‌شناس آمریکایی، طرحی را شامل برخی درخواست‌ها از ایران تدوین و ارائه کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، به فاصله چند روز مانده تا پایان ضرب‌الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای (بیستم ژوئیه)، بار دیگر تقابل کنگره و دولت آمریکا بر سر این موضوع اوج گرفته و این بار، در قالب درخواست‌های دو تن از سناتورهای تندرو این کشور از ایران نمود یافته است.

به نوشته سایت نشریه «فارن پالیسی»، رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و لیندسی گراهام، عضو کمیته کنترل تسلیحات سنا، در نامه‌ای برای دیگر نمایندگان، از آن‌ها خواسته‌اند مجموعه شرایطی را برای توافق نهایی هسته‌ای با ایران وضع و اعلام کنند؛ شرایطی که می‌تواند روند مذاکرات را از آنچه ‌هست نیز پیچیده‌تر کند.

از جمله درخواست‌های مطرح ‌از سوی این دو سناتور اینکه هر گونه توافق‌ با ایران، مشتمل بر یک دوره «دست‌کم بیست ساله» راستی‌آزمایی و بازرسی از تأسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد. آن‌ها همچنین خواستار این هستند که بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران‌ سر زده انجام گیرد و آژانس به همه تأسیسات، اشخاص و اسنادی که در ایران لازم ببیند، دسترسی داشته باشد.
 
در این نامه، با طرح این ادعا که ایران سال‌ها جامعه جهانی را درباره برنامه هسته‌ای خود فریب داده، آمده است که بر همین اساس، باید روند نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران شدت پیدا کند.

این دو سناتور همچنین تهدید کرده‌اند تا هنگامی که ایران با دوره بیست ساله راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای خود موافقت نکند، کنگره آمریکا تحریم‌های موجود علیه این کشور را از میان برنخواهد داشت.

گفتنی است، این نامه که مخاطب اصلی آن رئیس جمهور آمریکاست، از حمایت قوی لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) برخوردار است.

هم‌اکنون این نامه در اختیار دیگر سناتور‌ها قرار گرفته و تا روز چهارشنبه به آن‌ها فرصت داده شده تا در صورت تمایل، نسبت به امضای نامه و همراه شدن با این درخواست‌ها اقدام کنند.
 
اما این اقدام در حالی از سوی دو سناتور نامبرده انجام می‌گیرد که هم اکنون مذاکرات هسته‌ای ایران در وین، در مرحله بسیار حساسی است و کار‌شناسان بر این باورند که با توجه به نوع درخواست‌های مطرح در نامه منندز و گراهام، این نامه در عمل در راستای بر هم زدن مذاکرات عمل خواهد کرد. به هر حال، این کار را می‌توان جدید‌ترین تلاش کنگره آمریکا برای ضربه زدن به مذاکرات هسته‌ای ایران ارزیابی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۱
انتشار یافته: ۴۰
ای بابا عجب اوضاعی شده ها!!!!
مرگ و ننگ بر امریکا
پاسخ ها
یه بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
دوستانی که منفی دادن گویا ایرانی نیستن و یا اقدامات آمریکا علیه ایرات رو تا حالا ندیدن اصلا همه چیز تقصیره ایرانه ... کشوری که به هواپیمای مسافربری رحم نکنه لایقه تمجیده؟!!!
شاید بهتر بود دیپلمات های کشور ما زودتر به فکر فشار به اوباما و کری میوفتادند که جهت راضی کردن کنگره برای لغو تحریمها اقدم کنند ( در این 6 ماه ) چون توافق با دولت آمریکا و بدون حمایت کنگره اونها ، عملا هیچ چیز نیست!
بابا دست بردارید بزارید این توافق به انجام برسه
سیاست پیچیده تر از این حرفاس. نباید با ی غوره (قوره!) سردیمون بشه با ی مویز گرمی!! شاهنامه آخرش خوشه ایشالا
چیزی که من پیش بینی می کنم این است که این قصه سر دراز دارد به این اسونی حل نخواهد شد
اینها برای راضی کردن صهیونیست هاست. آمریکایی ها خیلی خوب می دانند که توان رویارویی با ایران را ندارند. وقتیکه توان مبارزه با یک گروه نظامی کوچک مثل داعش را ندارند چگونه می توانند با ایران مقابله کنند. این اخرین فرصت برای آمریکاییها و جهان غرب است که با واقع بینی به توافق با ایران دست یابد
پاسخ ها
محمد علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
داعش رو که خودشون علم کردن چی میگی تو
مسائل و قوانین داخلی آمریکا به خودشون مربوطه .
چیزی که واضحه اینه که در صورت امضای توافقنامه دائم همه موارد و تعهدات طرفین قید میشه و مسئولیت اجرای مفاد این توافقنامه به عهده کلیه کشورهای طرف مذاکره و اتحادیه اروپا و سازمان ملله .
حالا اگه آمریکا یا هر کشور دیگه ای از اجرای تمام بندهای توافق با بهانه روابط داخلی فیمابین قوای خود سر باز بزنه مسئولیت کل ماجرا بعهده خودشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
خب نکته شم اینجاس که دولت که نمیادبدون حمایت کنگره اش هرکار خواست بکنه اوناهم تو تصمیمات دولت خیلی تاثیرگذارن
به نظر من اینها اهل مذاکره نیستند ویا اگه هم باشند امتیاز زیادی به ما نمی دند پس ما هم باید سقف خواسته هامون رو بالا ببریم تا در یک سطح ایده ال ومتوسط یا همون برد برد به توافق برسیم
دقیقاً به همی دلیل باید مذاکرات تا 29 تیر به نتیجه برسه وگرنه تندروهای جنگ طلب راه هرگونه توافق رو می بندن. خدا رحم کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
جنگ طلب؟! مثلا چیکارمیخوان بکنن؟! الان اسراییل باهمه اهن وتلپش وحمایتایی که ازش میشه تو همون یه ذره فلسطین مونده !چه غلطی میخوان بکنن؟ته تهش همین تحریماس دیگه
بهتره طرفین هرچه زودتر توافق را بنویسند و امضا کنند. گذشت زمان به نفع ما نیست.
امریکا اینه! حالا هی براش سر و دست بشکنید!
من بودم از سرمیز مذاکره بلند میشدم ومیگفتم آقا هروقت شما خودتون شدید بیایید مذاکره یا بزرگترهارا بفرستید بسه دیگه.....
ما اصلا با امریکا رابطه اقتصادی نداشتیم. چون امریکا توانسته بود کل دنیا رو مخصوصا اروپا رو با تحریمها علیه ایران همراه کنه تحریمها اثر کرد. کما اینکه امریکا قبلا هم تحریمهای اقتصادی علیه ایران وضع کرده بود ولی تاثیر کمی داشت. بنابراین اگر 5+1 تصمیم بگیرند تحریمها رو بر دارند کنگره امریکا با مخالفتش فقط خودش رو کوچک کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
ما با آمریکا رابطه نداریم درست!ولی آمریکا که باهمه در ارتباطه! کنگره حرفشو به کرسی بنشونه دولتش بسختی بتونه وبخوادکه جلوش وایسه بقیه رم باخودش همراه میکنه چون زورش میرسه!
اما تحریم همیشه بد نیس دیدین که یه وقتایی باعث شده ما به خودمون بیایمو روی پای خودمون وایسیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
دانشمند اگر کشورهای جهان با تحریم آمریکا علیه ایران همراهی نکنند خودشون جریمه و یا تحریم می شوند و ربطی به رابطه اقتصادی ایران با آمریکا ندارد.
اين دو تا خيلي تندرو هستند مطمئن باشيد 4 تا دونه امضا به زور جمع مي كنند..خواسته هاشون بيشتر به خواسته هاي بچه ها شبيه است و اصلا منطق خاصي ندارد.
بیشترین سود این ماجرا به جیب چین می رود و بیشترین ضرر، اول برای آمریکا و دوم برای ایران خواهد بود
امریکایی ها مارا به مسخره گرفتند و دارند با ما بازی میکنند
والله اینها دنبال مذاکره نیستند تیم هسته ای ما را به تمسخر گرفته اند هر روز شرط جدیدی دارند و...
از من گفتن بود دارن ما رو میپیچونن وما هم ول کن نیستیم پیش خودشون چه فکری درمورد ما میکنن
پاسخ ها
محمد علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
در هر صورت تنها راه منطقی ادامه و پیگیری مذاکرات هست. چون در اینصورت افکار عمومی دنیا قضاوت خواهند کرد
خدایا خودت ما رو به توافق هسته ای برسون آرزوی ملت اینه
خدا به این دکتر ظریف صبر بده.
اگه 20 سال ما باید تحریم ها را تحمل کنیم نمیخواد توافقی حاصل بشه 100 سال را هم تحمل میکنیم.
مشکل آمریکا اتمی شدن یا اتمی نشدن ایران نیست مشکل استقلال خواهی ایران بعنوان کشوری است که خود هزاره ها داعیه رهبری دنیای متمدن را داشته و دارد و اینک نمیتواند به خواهش یا تهدید تسلیم ارعاب یک کشور بی هویت و نوظهور بعنوان تنها قدرت بلامنازع جهان شود .

مضافآ اینکه ایرانی ها هیچگاه طعم تلخ دخالتهای فاجعه بار و تاثر انگیز آمریکا در انجام و سازماندهی کودتای ۲۸ مرداد و نیز حمایت بی چون و چرا از استبداد پهلوی و نیز حمایت همه جانیه نظامی و سیاسی و اقتصادی و اطلاعاتی و امنیتی از رژیم صدام در ۸ سال جنگ و تجاوز نظامی این کشور بر علیه ایران رو فراموش کنند و بار دیگر به آمریکا بعنوان حداقل یک دوست اعتماد کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
حمله به هواپیمای مسافربری با 290 مسافر رویادت رفت بگی
اینایی که منفی می دهند فکر می کنند آمریکا دوست ما هست؟اینا به خودشون و دوستای نزدیکشون هم رحم نمی کنند. اینا همونهای هستند که هواپیمای مسافربری رو تو هوا زدند و بمب اتمی ریختند رو سر مردم بیگناه ژاپن و مولد و پشتیبان انواع گورههای تروریستی مثل طالبان و داعشو النصره و ... هستند.
پاسخ ها
Dr M
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
تو فکر میکنی هیچکس نمیدونه غرب دنبال منفعت خودشه بجز خودت! میز مذاکره بهتر از جنگ و تحریمه
به نظر من عدم توافق نتایج خیلی بدی برای هر دو طرف داره و اگه تو این دور به نتیجه نرسن طی شش ماه آینده باید به توافق برسن. من فک میکنم امریکا تو این دور از دادن امتیاز اجتناب کنه تا حد اکثر امتیاز رو از ایران بگیره و در نهایت در شش ماه اینده واقعا برای توافق پای میز بشینه.
در حال حاضر 5+1 با هم متحد نیستند . شوروی و چین سود خود را از تحریم ها برده اند و دیگر ادامه تحریم ها برایشان سودی ندارد و باعث عدم اعتماد متحدین انها می شود. در سوریه شوروی و چین برنده وتو کردن قطنامه علیه سوریه شده اند و امریکا دیگر برگ برنده ای در دست ندارد. اتحاد 5+1 دیگر وجود ندارد و فقط روی کاغذ می باشد. ایران دست بالا دارد و شروع کننده تحریم ها امریکا بوده ولی پایان دهنده دیگر در دست امریکا نیست. حمایت از دولت اقای دکتر روحانی توسط ملت ایران پایان عمر تحریم ها است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
آقای تحلیلگر حدود 24 سالی می شود که دیگه شوروی وجود خارجی ندارد.
آقای تحلیلگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
به بزرگی خود ببخشید منظورم شوروی سابق بود یک کلمه را جا انداختم این که دیگر جاروجنجال و آبروریزی ندارد. ضمنا ای دانشمند ناشناس روسیه هنوز هم دارای نوع حکومت شوروی است. یا شاید نمی دانی که این کلمه فارسی است
ایرانی با اصالت و درایت خودش جلو میره. اونها که کج میخواهند بروند نمیتونند به زور کسی را با خودشان ببرند. رهبر ما از اول هم گفت که به این مذاکرات خوش بین نیست.
چرا بعضي از خودي ها جوري رفتار مي كنند كه انگار ما دنبال سلاح هسته اي هستيم ،اگه ما اعتماد جامعه جهاني راجلب كنيم ،خودشان پيشقدم توسعه صنايع هسته اي ما خواهند شد و با يكديگر در اين عرصه رقابت خواهند كرد .
اوضاع از این قراره:
1- چین کلا خنثی است و به اقتصادش بیش ازهر چیزی فکر میکنه
2- روسیه در مسئله سوریه وعراق با ایران همراه است ولی در مسئله هسته ای ، ایران را در قبال اوکراین وجه مصالحه قرار داده و در واقع به ایران خیانت میکند. در واقع، حل شدن پرونده هسته ای ایران، یکی از اهرمهای فشار روسیه به غرب را ازبین میبرد و لذا روسیه هم به این زودی ها حاضر به حل شدن پرونده ایران نیست.
روسیه یه رفیق مشکوک است همیشه.
در آخر کار هم خیلی بعید است که توافقی حاصل شود.
من نمیدونم چی میشه ولی میدونم که ایران بالاخره به حقش میرسه دیر یا زود داره ولی این حتمیه
100 سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم همچنان که در طول این یکسال ایستادیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی