بازدید 5725
۴

نگاه شما: پایانی بر جام و آغازی بر جهان

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۱۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲ 14 July 2014
پویان اصغریان در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

فصلی دیگر بر معتبرترین تورنمنت جهانی فوتبال این کره خاکی افزوده شد و داستان یک ماهه و نفس گیر و جذاب این جام نیز به پایان خود رسید. 64 مسابقه و 1ماه برنامه ریزی دقیق و هزینه های بسیار بالای برگزاری ؛ باری دیگر خریدار چشم ها و نگاه های بسیاری از جای جای دنیا بود.

عاملی که در هیاهوی این روزها تسکین دردی برمصايب و مشکلات انسان های بی شماری می باشد. بدون تردید فوتبال جذاب ترین و مهیج ترین ورزش دنیاست. فوتبال این روزها از بعد یک ورزش بیرون آمده و شکلی کاملا اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به خود گرفته است. امروزه قهرمان جهان شدن در این ورزش به صرف یک جام و چند مدال و مقداری پاداش نمی باشد بلکه مثبت شدن دیدگاه ها نسبت به تیم فاتح و مطعوف شدن توجه جهانیان برآن کشور از جمله عوامل اثر گذار در بزرگ انگاشتن این امر است. ما معنای اشک ها و لبخندهای دو تیم در پایان بازی ها را درک نخواهیم کرد مادامی که پیامدهای بی شمار این ورزش را در هر کشور بدانیم.

فوتیال بازی بی انتهاست. مسابقات و تورنمنت های بی شماری که هر سال در اکثر نقاط جهان برگزار شده و هیچ کس پایانی بر تمام این کشمکش ها و چالش ها متصور نیست. با تمام این تفاصیل ذره ای از هواداران و مشتاقان این ورزش کاسته نشده بلکه به مدد شبکه های اجتماعی و دنیای اینترنت بازار داغی نیز دست و پا کرده است.  فوتبال ورزشی است که در ابتدا صرفا یک بازی سرگرم کننده به شمار می آمد اما رفته رفته با پر و بال گرفتن آن تبدیل به عنصر قدرت و افتخار برای کشور ها شد. نگاه ابزاری برای آغاز به کار این ورزش نوعی بد بینی خواهد بود اما نمی توان انکار نمود که حفظ و سعی در افزایش جذابیت آن؛ نوعی سیاست پنهان کاری نیست. اقدامات ضد بشری زیادی در جای جای این کره خاکی با وقوع مسابقات المپیک و جام جهانی به وقوع می پیوندد در اکثر مواقع اطلاعی از آن به گوش ما نمی رسد.

نگاه سیاست مدارانه به فوتبال ظلم به آن است اما نگاه هوادارانه و کاملا مثبت نیز کمی ساده لوحانه می نماید. بهای بیش اندازه به این ورزش جای تعجب دارد که چه بسا اگر همین تبلیغات برای هر ورزش دیگر صورت گرفته بود نتایجی کمتر از فوتبال در پی نداشت.

اما چه باب میلمان باشد و چه نباشد حرف اول جهان امروز در بسیاری از زمینه ها با فوتبال زده می شود و قهرمانان این ورزش قدرت های جهانی و نفوذشان گاه از رهبران سیاسی بیشتر است. ما تاریخ ساز این ورزش نیستیم اما جزیی از ثبت کنندگان وقایع در پاره ای از تاریخ آن خواهیم بود. لذت بردن از فوتبال امری سهل است و دل کندن از آن دشوار اما اگر آمیخته به فراموشی نسبت به دنیای اطراف نباشد زیباتر خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
عالی بود
من هم موافقم با نظر شما هرچند که خودم فوتبالی نیستم. و بیشتر با این موافقم که توجه به فوتبال نباید بهانه ای باشه که رو اتفاقات پیرامون چشم ببندیم
salam pouyan jan mikham ye enteghad az matlabet bokonam omidvaram narahat nashi. sai kon klishee nanvisi. harfe deleto unjur ke dust dari benvis . injur matlabet kheili ghashang tar mishe.
dusdaret sina
دمت گرم ..ایول
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار