بازدید 16664

وقتی برای کنفرانس‌های علمی هم «کلاه»ها برداشته می‌شود!

بالا رفتن بهای ارز شرکت در کنفرانس‌های خارجی بسیار هزینه‌بر شده ‌و برای بیشتر دانشجویان شرکت در این کنفرانس‌ها میسر نیست. درخواست‌‌ دانشجویان برای شرکت در کنفرانس‌های داخلی زیاد شده‌ و همین‌ سبب افزایش کیفیت مقالات چاپی در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های داخلی گشته است؛ اما برخی نیز با سوءاستفاده از تقاضای بالای دانشجویان، با هزینهٔ هنگفت کنفرانس مضحک و سطح پایین ‌برگزار‌ کرده‌اند.
کد خبر: ۴۱۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ 13 July 2014
وقتی برای کنفرانس های علمی هم «کلاه»ها برداشته می شود!یکی از معیارهای مهم برای ارزیابی سطح علمی دانشجویان، تعداد مقالات آنهاست، به گونه‌ای که در مصاحبه‌‌ دکتری دانشجویان با تعداد مقالات بیشتر شانس بالایی برای قبولی دارند.

به گزارش «تابناک» در بیشتر دانشگاه‌های کشور ۲ نمره از نمرهٔ پایان‌نامه‌های دکترا، متعلق به نوشتن مقاله است. بالا رفتن بهای ارز شرکت در کنفرانس‌های خارجی بسیار هزینه‌بر شده ‌و برای بیشتر دانشجویان شرکت در این کنفرانس‌ها میسر نیست. درخواست‌‌ دانشجویان برای شرکت در کنفرانس‌های داخلی زیاد شده‌ و همین‌ سبب افزایش کیفیت مقالات چاپی در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های داخلی گشته است؛ اما برخی نیز با سوءاستفاده از تقاضای بالای دانشجویان، با هزینهٔ هنگفت کنفرانس مضحک و سطح پایین ‌برگزار‌ کرده‌اند.

علی صادقی، دانشجوی دکترای رشته هوش مصنوعی دانشگاه تبریز، یکی از دانشجویانی است که در حین جست‌وجو در اینترنت برای یافتن کنفرانسی برای ارائهٔ مقاله‌ به کنفرانس‌های جالب برخورد کرده ‌که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست؛ اما چرا جالب؟

اگر سری به این گونه سایت‌ها بزنید، ‌می‌‌بینید‌ برخی کنفرانس‌های ‌زنجیره‌ای با نام‌های متفاوت در زمینه‌های گوناگون از علوم قرآنی و رفتاری گرفته تا اقتصاد و ورزش و کامپیو‌تر و لیگ ربات‌ها! برگزار می‌کنند.

 http://bs2014.com/fa/
http://www.mitc2014.com/fa/
http://mes2014.com/fa/
http://eme2014.com/fa
/

در زیر به نکاتی در مورد این کنفرانس‌های زنجیره‌ای که در ‌کمتر از یک سال ششمین دوره‌‌ آن برگزار شده است، می‌پردازیم؛

بین‌المللی بودن کنفرانس‌ها: پیشوندی که در همه این کنفرانس‌ها وجود دارد، بین‌المللی بودن آن‌هاست، ولی اگر به بخش‌ انگلیسی این کنفرانس‌ها سری بزنیم، می‌بینیم که همه لینک‌ها غیر فعال است! به عبارت دیگر، زبان این کنفرانس‌های بین‌المللی، فارسی است و اگر شما فارسی ندانید، نمی‌توانید در آن شرکت کنید.

حامیان علمی همیشگی: اگر در سمت چپ سایت‌های بالا نگاهی بیندازیم، ‌دیده می‌شود که این کنفرانس‌ها که در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شوند، یکسری حامیان همیشگی دارد. با تماسی که با تحصیلات تکمیلی و آموزش کل دانشگاه‌های شهید بهشتی و علم و صنعت (از حامیان همیشگی این کنفرانس‌ها) داشتم، آن‌ها از حمایت چنین کنفرانس‌های زنجیره‌ای اظهار بی‌اطلاعی کردند.

شیوهٔ برگزاری کنفرانس‌ها: این کنفرانس‌های زنجیره‌ای‌ مجازی برگزار می‌شود؛ اما اگر به محل‌ برگزرای آن‌ها نگاهی بیندازیم، هر کدام در یک استان (از کیش و تهران گرفته تا قم و خوزستان) برگزار می‌شود! برگزاری کنفرانس کاملاً اینترنتی با هیأت اجرایی یکسان در شهرهای مختلف جای سؤال دارد!

مدرک بین‌المللی حضور در کنفرانس: در آدرس http: //www. mitc۲۰۱۴. com/fa/news. php؟ rid=۲۱ نمونه‌ای از مدارک بین‌المللی این کنفرانس نشان داده شده است. برای تمامی نفراتی که هزینه پرداخت کنند، بدون هیچ شرط دیگری مدرک بین‌المللی حضور در کنفرانس صادر می‌شود. در این مدارک هیچ‌گاه نامی از مجازی بودن این کنفرانس‌‌ها برده نمی‌شود. جالب است بدانید که تعدادی از مقالات ‌ارائه شفاهی و تعدادی دیگر به صورت پوستر پذیرفته می‌شوند اما سایت برگزار کنندهٔ کنفرانس‌ها هیچ گونه امکاناتی برای ارائه شفاهی و ویدئو کنفرانس وجود ندارد و تنها یک محیط چت گونه‌ وجود دارد که در آن‌ها هیچ بحث علمی نمی‌شود‌ (می‌توانم یوزر و پسوردم را در اختیار شما قرار دهم).

حال این پرسش پیش می‌آید که چه تفاوتی بین مقالات ارائه شفاهی و پوستر وجود دارد؟

کارگاه‌های آموزشی بین‌المللی کنفرانس‌ها: همانند مدرک بین‌المللی، گواهی مبنی بر حضور در کارگاه‌ها برای تمامی نفراتی که هزینه پرداخت کنند صادر می‌شود، بدون اینکه کسی در کارگاه‌ها شرکت کرده باشد. در این گواهی‌ها نیز مجازی بودن این کارگاه‌ها نیامده و حتی در پایین این گواهی‌ها محل برگزاری را تهران ذکر کرده‌اند. اما کارگاه‌های آموزشی چگونه است؟ این کارگاه‌ها تنها چند اسلاید هستند که در سایت قرار داده شده‌اند و حتی عدهٔ زیادی که مدرک بین‌المللی حضور در کارگاه‌ها را دریافت کرده‌اند، همین چند اسلاید را نیز دانلود نکرده‌اند. نکتهٔ جالب‌تر اینکه این اسلاید‌ها دقیقاً کپی پیست اینترنتی است و تمامی اسلاید‌ها از اینترنت دانلود شده‌اند و به عنوان کارگاه در سایت قرار داده شده‌اند.

می‌توان در آینده بیشتر در مورد این کارگاه‌ها (مؤسسه خارجی برگزار کننده‌)، هزینهٔ هنگفت شرکت (برای هر شرکت کننده حدود دویست هزارتومان دریافت می‌شود و برای شرکت کنندگان تنها یک پک ۴۰۰ گرمی ارسال می‌شود)، چاپ مقاله در ژورنال‌های سطح پایین اروپایی با هزینهٔ میلیونی، در اختیار قرار ندادن مقالات دیگر شرکت‌کنندگان، نداشتن مدرک دکتر برای بسیاری از داوران و هیأت علمی برگزار کننده ارائه شود.

باشد که در آینده از برگزاری اینچنینی کنفرانس‌ها جلوگیری شود و عده‌ای تنها با پرداخت پول، نمرهٔ پایان‌نامه و یا مدرک بین‌المللی حضور در کنفرانس و کارگاه برای مصاحبهٔ دکترا ارائه ندهند.

گفتنی است، «نگاه شما» آمادگی درج نتایج پیگیری نهادهای نظارتی درباره این موضوع و همچنین توضیحات مسئولین سایت‌هایی که نام آن‌ها ذکر شده، ‌دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۴۱
واقعاً ما ایرانیها چه خلاقیتهایی داریم!
البته مشابه این کنفرانسهای پولی که معلوم نیست وجود خارج دارند یا نه در خارج از کشور نیز زیاد است! که متاسفانه خیلی از مشتریهاشون نیز ایرانی بودند (اون زمانی که ارز 1000 تومن بود)
من طراح سایت برخی از همایش ها هستم فقط بگم تراکنش مالیشون خیلی بالاست. و در نهایت خیلی از مقالات بدون خواندن فقط تایید می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
همه مقالات تایید می شوند نه خیلی از آنها
خیلی خوب بود!
واقعا تو نمرات پایان نامه و دکتری باید یک تجدید نظری بشه!
ژورنال های هنری هم مثل قارچ رشد کرن
پاسخ ها
دانشجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
جالبه که این مجلات به اصطلاح علمی باندی عمل می کنند. مثلا مجله ای در دانشگاه تهران که مقاله ما رو بعد از 18 ماه رجکت کرده بود سال قبل در عرض یک ماه برای دانشجوی خودشان اکسپت داد!!!
احسنت
بسیاری از مقالات و پایان نامه های ما بدبختانه کپی غیر قانونی از مقالات دیگران است و یا اینکه با پول خریداری شده و به اسم یک نفر چاپ میشود و در کل ارزش علمی بالیی ندارند و همه اینها به نبود نظارت برمی گردد
پاسخ ها
ماهرخ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
کاملا با نظر شما موافقم+++++++++
مخاطب باید خودش بفهمه کجا شرکت کنه دیگه
اینکه کنفرانس بی کیفیت باشه یه چیز عمومیه و همه جای دنیا هم هست
کسی که میخواد شرکت کنه باید بررسی کنه
مثلا یه دانشجویی که لیسانسه سابقه نداره تجربه نداره میتونه کنفرانس های سطح پایین تر بره
اگر همه سطح بالا باشند که هیچ کس اکسپت نمیشه.
نمیشه بگی حق نداری همایش برگزار کنی که.
برای همین هم هست که مقالات کنفرانسی امتیاز زیادی ندارن.
داداش منم طی دو سه سال گذشته در دو کنفرانس علمی زوریخ و پاریس ارائه مقاله داشت که با محدودیت و تحریم نتونست شرکت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
وااای ی ی چه داداشی داری تو!!!!!!
ندزدنش..............
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
ناشناس الان از مسخره کردن دیگران چی گیرت اومد غیر از کوچک کردن شخصیتت؟
همون کنفرانس های واقعی داخل ایران هم مشکلات زیادی دارند.
مشکلاتی از قبیل هزینه بالای ثبت نام، و اطلاعات خلاف واقع مانند سخنرانان و کمیته داوری و ....
کلا کنفرانس ها شدن راه پول دآوردن
کم کنفرانس خوب در کشور برگزار می شود
کاش نظارتی باشد
کلا همه چیز در این مملکت به مسخره گرفته شده....
در کل دانشگاه بزرگ دولتی، به تعداد انگشت یک دست ، اساتید کنفرانس خارجی نمیرن. این فاجعه هست. ارتباط با خارج از بین رفت.
متأسفانه جو روانی و اقتصادی حاکم بر کشور ما در حال حاضر به نحوی است که هر چیز ساده و غیر پیچیده‌ای به سادگی به یک اتفاق هیجانی تبدیل می‌شود تب کسب گواهی همایش‌های علمی و چاپ مقاله در ژورنالهای داخلی و خارجی از این جمله است
بنده به عنوان پژوهشگر طی چند ساله اخیر در کنفرانس‌های داخلی و خارجی زیادی شرکت کرده ام اما سطح کیفی همایش‌های داخلی را بسیار نازل و به دور از شئونات علمی می‌دانم
جای خالی نظارت‌های لازم بعد از صدور مجوز همایش‌های ملی و منطقه ای در کشور به وضوح روئیت می‌شود و در این میان برخی مراکز دلالی و سایتهای بی پشتوانه علمی و حتی برخی دانشگاه‌های غیر دولتی به بهانه برگزاری همایش ملی تعداد بسیار زیادی مقاله را پذیرش و عموم آنها را در مرحله داوری حائز شرایط مقاله علمی دانسته و از این محل درآمدهای زیادی را حاصل می‌کنند. در یکی از همایش‌هایی که اسفندماه سال گذشته در یکی از دانشگاه‌های غیر دولتی شهرستان اراک برگزار گردید بیش از 300 مقاله پذیرش و از تمامی آنها وجوهی دریافت شد که تناسبی با کیفیت برگزاری همایش موصوف نداشت همچنین برخی از داوران همایش که اعضای هیئت علمی همان دانشگاه بودند بیش از 5 مقاله از خود را پذیرش کرده بودند.
مورد دیگر همایشی با عنوان مدیریت توانمندی ها در اقتصاد ایران بود که توسط یکی دیگر از دانشگاه‌های غیر دولتی مستقر در استان گیلان در اردیبهشت ماه سالجاری به انجام رسید این همایش دارای یک سایت اینترنتی به ظاهر موجه بود که چندین مرتبه نیز مهلت ارسال مقالات را تمدید نمود با این حال بعد از ارسال مقالات خط تلفن اعلامی توسط آن همایش به کلی مسدود گردید و بعد از گذشت مدتی تنها یک ایمیل به منظور اعلام شماره حساب همایش و پرداخت مبلغی قابل توجه اعلام گردید که پس از واریز وجه به آن شماره هرگز پاسخی به ارسال کنندگان مقاله داده نشد
امیدوارم سایت محترم تابناک این موضوع را تا ارتقا کیفی همایش‌ها و رویدادهای علمی و جلوگیری از سوء استفاده برخی اشخاص حقیقی و حقوقی از فضای غیر شفاف پژوهش در کشور پیگیری نماید.
این بلای شرکت در کنفرانس بین المللی داخل کشور سر منهم اومده - یکی از اساتید دانشگاه هر ساله اسفند ماه کنفرانس بین المللی را برگزار میکند - به جز 3،000،000 ریال پول ثبت نام اگر بیشتر از یک مقاله داده باشید باید برای هر گواهی اضافی 300،000 ریال اضافه هم پرداخت کنید - اینجانب هم 3،000،000 ریال پول ثبت نام در کنفرانس و هم 300،000 ریال پول صدور گواهی مقاله دومم را پرداخت کرده ام، ولی تاکنون با وجود گذشت چند ماه هنوز گواهی مقاله دومم را نمی دهند.
توصیه ام به بقیه این است که خودتان را معطل ارائه مقالات به کنفرانس های داخلی نکنید. کنفرانس های داخلی حتی اگر با عنوان بین المللی باشد ولی از نظر محتوی چندان قوی نیستند. تصمیم اینجانب از این ببعد این است: فقط "کنفرانس خارجی"
اینجا را ببین.
چاپ آی اس آی در مدت 20 روز!!!!!!!
http://mes2014.com/fa/faq.php?rid=5
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
هرجا کمتر از 6 ماه قول اکسپت بده دروغ محض گفته
جالب است بدانید در بعضی دانشگاهها افرادی با گرفتن پول میلیونی قول چاپ مقاله اتان را در مجلات خارجی میدهند و اینکار راهم انجام میدهند بدون توجه به کیفیت مقاله و سوال از شما وشما میتوانی ادعای مدرک آی اس ا داشته باشید البته ایت دکونهای سیاه تو ایران هم هست اینجا هم اگه بخوای مقاله ات رو چاپ کنی نمیتونی چون هیات تحریره نشریه باند خوشون رو دارند و هر کسی رو راه نمیدند در ضمن مقاله های خودشون رو چاپ میکنند که تند تند ارتقا بگیرند واقعا با این حجم مقالات علمی هیچوقت سوال کردید چرا بروندهی علمی نداریم از بس همه مقالات کپی همند و با یه شگردی چند تا جمله عوض شده اینجا مثل شهر تنبلاست که پینوکیو رفته بود دیگه کسی نمیپرسه آخه این چه علمی است چه مقاله ایست همه یه جوری از رو دست هم مینویسند و صداش رو هم در منیارند چون همه دور همیم مبادا کسی بفهمه ما بیسواد سهمیه ای یا توصیه شده ایم ......
من همین امروز مقاله ام پذیرش شد توی شبیه این کنفرانس ها.. تمام موارد بالا همخوانی داشت و واقعا ممنون که اطلاع دادید..
120 تومن میخواستن بگیرن..
کنفرانس مربوط به انرژی و محیط زیست
واقعا حتی اسم هیات علمی هم نزده..
مرسی از اطلاع رسانیتون
با سلام و آرزوي قبولي طاعات همه يروزه داران
اينجانب مدير پ‍ژوهش يكي از واحد هاي دانشگاهي هستم
در مورد برخي كنفرانس هاي مجازي و غير مجازي، بخوانيد: "پولكي" تاييد مي نمايم كه از كيفيت پ‍وهشي برخوردار نيستند و برخي از اين مقالات به اصطلاح كپي پيست است! اين آفت خطرناك كه به منبع درآمدي براي برخي موسسات تبديل شده است زنگ خطري براي توليدات علمي كشور است! در مورد نشريات و مجلات پژوهشي اين آفت كمتر ديده مي شود
به عنوان مثال بنده يك مقاله سطحي براي ارزيابي سطح اين كنفرانس ها ارسال نمودم در كمال تعجب 3 كنفرانس آن پذيرش نمودند اما با مجموع هزينه ي 700 هزار تومان؟!! مقاله اي كه از نظر خودم يافته هاي آن ده درصد ارزش داشت!
از آن پس يعني مدت يك و نيم سال است كه براي كنفذانس ها مقاله اي ارسال ني كنم
به اميد روزي كه توليدات علمي تحقيقاتي مان مورد ارزيابي صحيح قرار گرفته و برگزار كنندگان اين كنفرانس ها نظارت و ساماندهي شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
من یه پژوهشگر جوانم.. اول راهمه و از پژوهش لذت میبرم ولی متاسفانه من هم نزدیک به یک سالو نیم هست دیگه برای همایش مقاله نمیفرستم ولی فرایند داوری مقالات علمی-پژوهشی در کشور خیلی دردناکه!!! برام پیش اومده بعد از 6 ماه نامه اومده موضوعتون با اهداف مجله همخوان نیست!!!
جاي تاسف دارد آنهم در كشوري كه قرار بود معنويت بالا رود
متاسفانه ارتباط اساتید ایرانی با همتایان خود در دنیا در حد بسیار پائینی است و این مثل این می مونه که ارتباط ورزشکاران ما با خارج قطع شود که مسلما رقابت با حریفان خارج هم غیرممکن خواهد بود. باید برای آشنا شدن با موضوعات روز دنیا ارتباط های علمی را تشویق کرد
این طور هم که میگید نیست.
من توی دو تا از کنفرانس هاشون شرکت کردم.
اینکه برای اولین بار مقاله توی یه کنفرانس پذیرفته بشه دانشجو ها رو برای ادامه راهشون امیدوار میکنه.
خیلی منظم و با برنامه اجرا کردن و من که راضی بودم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
شما غیر از این کنفرانس جای دیگه هم رفتی؟
چند مدت پیش یک کنفرانس تحت عنوان تغییر اقلیم و مسوولیتهای اجتماعی در یکی از سالنهای مجموعه نمایشگاه بین المللی برگزار شد که چیزی جز کلاهبرداری نمیشد اسمش رو گذاشت.
من یکی از اعضاء هیات علمی دانشگاه هستم اصلاح مقررات برای رفع این مشکل ضروری است.امتیاز مقاله باید از آزمون ورودی دکتری خذف شود هر دانشجو براساس شرکت نمره آزمون تخصصی گژینش شود.اگر دانشجویی اطلاعات علمی دارد باید بتواند در آزمون تخصصی نمره لازم را کسب کند من حتی با حذف سهمیه استعداد درخشان موافقهم این موضوع هم اساتید را برای کسب نمره تحت فشار قرار داده است
تو کشاورزی برو ببین چه خبره
دانشگاهی مثل علامه طباطبایی برای نمره پایان نامه این کنفرانس ها را قبول ندارد
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
دانشگاه علامه هم از اون ور بام افتاده. دانشگاهی که اینا رو قبول نداره و خیلی چیزای دیگه خودش باید متولی این چنین برنامه هایی هم به تعداد کافی بشه.نه اینکه فقط بشینه بگه من اینو قبول دارم اینو ندارم.
من فکر میکردم کلاشان محترم فقط روانشناسی را به گند کشیدن!!!
پس بقیه رشته ها هم به این معضل گرفتار کردن
در دانشگاههای معتبر جهان شرط دفاع چاپ مقاله نیست چرا که به داوران رساله یا پایان نامه اطمینان دارند.
متاسفانه پژوهشگران ایرانی در چنند سال گذشته که ارزش برابری ریال نسبت به دلار کاهش چشمگیری داشته است، حضور بسیار کم رنگی دارند.
دانشگاه گرانتی در اختیار اعضای هیات علمی قرار می دهد که بایستی هزینه سفر را از آن محل پرداخت کنیم. اعضای هیات علمی هن ترجیح می دهند گرانت را برای تحقیقات استفاده کنند تا شرکت در کنفرانس.
باسلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
متاسفانه این قضیه یکی از آفت های مضر به جان جامعه علمی کشور شده که می بایست با سیاست های اصلاحی وزارت علوم تصحیح گردد.
در خصوص کنفرانس های اشاره شده بنده به شخصه در 2 کنفرانس این موسسه در سال 91 و 92 شرکت نمودم که هر دو حضوری برگزار شد و الحق و والنصاف با کیفیت قابل قبولی به نسبه کنفرانس های داخلی و خارجی برگزار شد و نقطه ضعف مشهود فقط بی نظمی در روند اجرایی بود و رضایت نسبی را فراهم نموده بود و با پک دریافتی به خصوص در دومین دوره فکر میکنم بیشتر مبلغ دریافتی برای نویسندگان هزینه شده بود.
این آفت در کنفرانس های کشور مشهود است اما تیتر فوق لا اقل برازنده این موسسه واقعا نمی باشد.
التماس دعا
تابناک ممنون از توجهت. من تو یه کنفرانس معتبر ساخت و تولید در تبریز شرکت کردم. برگزار کننده کنفرانس حتی سایت رو برای سال دوم تمدید نکرد. الآن دیگه سایتی در کار نیست!

یازدهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران سال 89

کمتر از یکسال بعد از فراخوان، سایت از دسترسی خارج شد. الآن حتی من نمی تونم ثابت کنم که مقاله ای هم داشتم! ارسال مقاله به کنفرانس های داخلی اشتباه محض هست. کنفرانس خارجی هم که سفرش خیلی گرون می شه. می مونه فقط آی اس آی.

خواهش می کنم تایید کنید.
تابی همه با هم نسوزون
دیگه علم رو هم با پول میشه خرید. از این دکترا پردیسی هایی که جدیدا سازمان سنجش براشون ازمون جدا گذاشته تا چیزای دیگه. همین فرداست که بساز بفروشا و دلال ها هم با پولی که دارن یه دکترا برا خودشون بگیرن. اونوقت ما که مثلا درس خونیم بخاطر کلی مشکلات زندگی و کار و بی پولی و اینا علیرغم علاقه ای که داریم از تحصیلات تکمیلی باز موندیم.
لطفا این نظر را در سایت بگذارید:
این مطالب واقعیت دارد و متاسفانه با همکاری برخی از اساتید دانشگاها چنین دکان هایی ایجاد شده است. دانشجویان مجبورند ، چون نمره آنها بستگی به این همایشها دارد. از طرف دیگر استادان هم مجبورند! چون هر یک مقاله دانشجر به نام استاد هم هست و اینجوری امکان ارتقاء استاد هم فراهم می شود. حتی ارتباط مقاله با درسی که برای آن مقاله می خواهند مهم نیست. واقعا آموزش عالی این مملکت به کجامیرود؟
مملکتی که معیار دانشش مقاله باشه و این قضیه تو رگ و پی دانشجوهاش هم بره اوضاع میشه همین که داریم
یه آرایشگر تونست برای دوستش که فوق لیسانس میخوند نمره بگیره چون استاد مشتریش بود وا اسفا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار