بازدید 4479

رده‌بندی تیم‌های جام جهانی بر اساس عملکرد

کد خبر: ۴۱۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵ 11 July 2014
رقابت‌های جام جهانی به روزهای پایانی خودش نزدیک می‌شود و تا چند روز دیگر چهره قهرمان رقابت‌ها در برزیل مشخص خواهد شد. این روزها خیلی بهتر می‌توان در مورد تیم‌های برتر جام اظهارنظر کرد. لیست زیر تمامی 32 تیم حاضر را از لحاظ عملکرد و نتیجه، رتبه بندی کرده است.

1- Germany
آیا آلمان بهترین تیم جام جهانی است؟ پیروزی آنها در برابر فرانسه البته بدون سختی نبود اما باز هم قدرت و ثبات آنها را طی سالیان اخیر به دنیا نشان داد. آلمان با بازگشت باستین شواین اشتایگر و سامی خدیرا به ترکیب، روال بهتری را پیدا کرده است و در خط میانی محکم‌تر کار می‌کند. فیلیپ لام مجددا به خط دفاعی بازگشته است تا خیال همه منتقدان راحت شود. فلسفه بازی گواردیولا نیز به خوبی در تیم مشاهده می‌شود و یوآخیم لوو نیز مشکلی با این قضیه از خود نشان نمی‌دهد. آلمان از لحاظ عملکرد، ثبات و نتیجه گیری بدون شک بهترین تیم جام جهانی 2014 بوده است.

2 - argentina
آرژانتین آن قدرت لازم را در خط حمله علی رغم تمام پیش‌بینی‌های
صورت گرفته نداشته اما وجود مهره‌ای همچون لیونل مسی برای رسیدن آنها به مرحله نیمه نهایی کافی بوده است. سابه یا، دی ماریا را مقابل هلند در اختیار نخواهد داشت که این مساله می‌تواند کمی کار را برای مسی سخت‌تر کند. آرژانتین بازی برابر بلژیک را با استراتژی خوبی شروع کرد و به گل زود هنگامی دست پیدا کرد که توانست آنها را با خیالی آسوده راهی نیمه نهایی کند. سابه یا مقابل هلند باید راه حلی برای پر کردن جای خالی دی ماریا پیدا کند.

3 - brazil
مصدومیت نیمار اوضاع را برای لوییس فیلیپه اسکولاری بسیار سخت کرده است. برزیل در طول رقابت‌ها در خط حمله وابستگی بسیار شدیدی به نیمار داشته است و همین مساله می‌تواند در نبود او برای آنها گران تمام شود. تیاگو سیلوا کاپیتان تیم نیز به علت محرومیت در جدال مقابل آلمان غایب خواهد بود و این مساله کار را برای برزیل دشوار‌تر نیز کرده است. لوییس فیلیپه اسکولاری تیمی خوب در فاز تدافعی ساخته است اما در حملات تیمش آن صلابت لازم را ندارد. برزیل در طول تاریخ به بازی هجومی و داشتن مهره‌هایی هجومی معروف بوده است اما در سال 2014 به جز نیمار، هیچ مهره‌ هجومی قابلی را در اختیار ندارد. همین مساله باعث شده است تا آنها بهترین تیم جام نباشند.

4 - Netherland
هلند زیر نظر فان خال مجموعه‌ای از بازی‌های فوق‌العاده از لحاظ تاکتیکی را به نمایش گذاشته است. آنها در بازی مقابل کاستاریکا بسیار بد شانس بودند که 3 ضربه شان به تیر دروازه برخورد کرد اما در دقیقه 120 بار دیگر نبوغ فان خال به مدد آنها آمد. سرمربی آینده منچستر یونایتد با شناخت درست از قابلیت‌های دروازه‌بانان تیمش، پیروزی را به هواداران هلند هدیه کرد. آرین روبن نقش فوق‌العاده مهمی را در پازل تاکتیکی فان خال ایفا می‌کند. وسلی اسنایدر نیز در 2 بازی اخیر کلاس کاری بالایش را بار دیگر به جهانیان یادآور شده است. در بازی برابر آرژانتین آنها به نبوغ ذاتی فان پرسی نیز برای گلزنی احتیاج زیادی پیدا خواهند کرد.

5 - Colombia
شکست در برابر میزبان باعث نشده تا نظرات پیرامون کلمبیا و شاگردان خوسه پکرمن عوض شود. شاید اگر ضربه استثنایی داوید لوییس نبود، آنها می‌توانستند اکنون به جای برزیل در نیمه نهایی حاضر باشند. با این حال شاگردان پکرمن در بازی برابر برزیل نتوانستند آن فوتبال تهاجمی گذشته را از خود ارائه دهند. بازیکنان تیم در یک سوم تهاجمی دچار اشتباهاتی می‌شدند که کار را برای گلزنی کلمبیا بسیار دشوار می‌کرد. کوادرادو به‌عنوان یکی از ستاره‌های تیم نتوانست عملکرد همیشگی خود را ارائه دهد که این مساله در ناکامی کلمبیا بی تاثیر نبوده است. کلمبیا یکی از بهترین تیم‌های جام جهانی 2014 محسوب می‌شود که احتمال دارد آقای گل رقابت‌ها نیز از این تیم بیرون بیاید. جیمز رودریگز را شاید بتوان پدیده بی چون و چرای جام جهانی برزیل نامید.

6 - france
پس از عملکرد نا امید کننده از همه لحاظ در جام جهانی آفریقای جنوبی، دیدیه دشان توانست ریکاوری خوبی در تیم ملی فرانسه داشته باشد. حضور در جمع 8 تیم پایانی کارنامه‌ای قابل قبول برای شروع کار دشان محسوب می‌شود. فرانسه تیمی جوان و بازیکنان با استعداد زیادی از جمله پوگبا و گریزمان در اختیار دارد که دورنمای خوبی را از این تیم در اذهان به وجود می‌آورد. آنها 2 سال بعد یورو را پیش رو خواهند داشت و امیدوار خواهند بود با پیشرفت هر چه بیشتر، از امیدهای مسلم قهرمانی محسوب شوند. فرانسه میزبان یورو خواهد بود و به تیمی فوق‌العاده قدرتمند احتیاج خواهد داشت، البته دشان در برزیل ثابت کرد که پتانسیل ساختن چنین تیمی را دارد.

7 - costarica
شاید اگر تعویض طلایی فان خال در لحظات پایانی بازی نبود، شگفتی سازی‌های کاستاریکا به اتمام نمی‌رسید. در هر صورت نماینده کونکاکاف بدون پذیرفتن شکست جام را ترک کرد تا بتوان از آنها به‌عنوان مهم‌ترین پدیده جام جهانی 2014 نام برد. پینتو کلمبیایی تیمی فوق‌العاده باهوش و زیرک ساخته بود که مجموعه‌ای از بهترین دفاع و ضد حمله را ارائه می‌کرد. کاستاریکا قاطعانه در گروه مرگ رقابت‌ها توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد و در مراحل حذفی نیز بازی‌های خوبی از خود ارائه کرد. بازیکنان زیادی از کاستاریکا می‌توانند در تابستان پیش رو راهی تیم‌های بزرگ اروپایی شوند.

8 -belgium
 شاگردان ویلموتس مهم‌ترین پدیده جام جهانی قبل از آغاز رقابت‌ها محسوب می‌شدند که در جام جهانی نیز عملکرد قابل قبولی ارائه دادند. آنها همه بازی‌های خودشان را تا قبل از مرحله یک چهارم نهایی با حداقل اختلاف گل پیروز شدند اما این مساله در برابر آرژانتین کافی نبود. بلژیک مقابل مردان سابه یا در نوعی بن بست تاکتیکی قرار گرفت و نتوانست بازی مورد نظرش را ارائه کند. با این حال بلژیک مطمئنا برای رقابت‌های یورو 2016 پیشرفت خواهد کرد، کریستین بنتکه مجددا به تیم باز خواهد گشت که این مساله می‌تواند خبر خوبی برای هواداران بلژیک محسوب شود. تجربه حضور در جام جهانی مهم‌ترین امتیازی است که بلژیک از خود به بروکسل خواهد برد.

تیم‌های دیگر جام نیز از لحاظ عملکرد و نتیجه کسب شده به ترتیب در رتبه‌های زیر قرار می‌گیرند:
9- شیلی، 10 –مکزیک، 11- آمریکا، 12- الجزایر، 13- سوییس، 14 – نیجریه، 15- یونان،16 - اروگوئه، 17- ساحل عاج، 18- اکوادور، 19 – اسپانیا، 20 -کرواسی 21- ایتالیا، 22- بوسنی، 23 – پرتغال، 24- انگلیس، 25- استرالیا، 26 – روسیه، 27- کره جنوبی، 28 –ژاپن، 29 – ایران، 30- هندوراس، 31- غنا، 32- کامرون
منبع: گاردین
ترجمه: شهاب شهابی
ایران ورزشی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار