بازدید 2629

دوستي‌مهر: نگران نظارت کي‌روش نيستم

کد خبر: ۴۱۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵ 08 July 2014
سرمربي تيم ملي فوتبال جوانان تاکيد کرد: اگرچه درباره موضوع نظارت احتمالي کي‌روش بر تيم‌هاي پايه صحبتي با من نشده اما به هيچ وجه نگران چنين وضعيتي نيستم و از آن استقبال مي‌کنم.

علي دوستي‌مهر درباره آخرين وضعيت آماده‌سازي تيم ملي فوتبال جوانان، اظهار کرد: برنامه‌هاي تمريني تيم منظم و منسجم انجام مي‌شود و تيم ملي جوانان تا حضور در مسابقات قهرماني آسيا، سه اردوي خارجي خواهد داشت. در ايران هم علاوه بر اردوهاي آماده‌سازي قصد داريم پيش از شروع مسابقات باشگاهي و در حين برگزاري اين رقابت‌ها، بازي‌هاي تدارکاتي متعددي را با تيم‌هاي ليگ برتري و رده سني اميد داشته باشيم.

** تنه به تنه شدن مدافعان ما با مهاجمان خارجي سپاهان اتفاق خوبي بود

وي که تيمش اخيرا چند بازي تدارکاتي با تيم‌هاي بزرگسال ليگ برتري از جمله ذوب‌آهن، سپاهان و پيکان داشته است، درباره اين بازي‌ها تصريح کرد: بازي‌هاي بسيار خوبي بود چرا که ملي‌پوشان تيم جوانان از رويارويي با بازيکنان بزرگسال داخلي و خارجي تيم‌هاي ليگ برتري تجربه‌اندوزي مي‌کنند. بازيکنان و تيم ما بايد دائما در حال امتحان شدن باشد تا معايب و محاسن آن مشخص شود. تنه به تنه شدن مدافعين ما با مهاجمان خارجي سپاهان و ديگر تيم‌ها يک اتفاق خوبي در راه آماده‌سازي ماست. تيم‌هاي ليگ برتري نسبت به تيم ملي جوانان از نظر فيزيکي و تجربي وضعيت بسيار بهتري دارند و وقتي بازيکنان ما در چنين سطحي بازي مي‌کنند، اعتماد به نفس بيشتري پيدا خواهند کرد.

** کارشناسان و مربيان ليگ برتري هر ضعفي در تيمم مي‌بينند بگويند

سرمربي تيم ملي در بيان يکي ديگر از دستاوردهاي رويارويي با تيم‌هاي ليگ برتري گفت: گروهي از مربيان بادانش و توانمند در بعضي از تيم‌هاي ليگ برتري کار مي‌کنند که بعضا سابقه نشستن روي نيمکت تيم‌هاي ملي بزرگسالان را هم دارند. منصور ابراهيم‌زاده و کرانچار از اين جمله مربيان هستند. همين طور يحيي گل‌محمدي هم مربي توانمندي است. من از همه آن‌ها خواسته‌ام هر ضعفي در تيم ملي جوانان مي‌بينند، به ما گوشزد کنند. اين تيم متعلق به من و حتي فدراسيون نيست. اين تيم براي همه مردم است و همه از موفقيتش در مسابقه‌هاي قهرماني آسيا و راهيابي به جام جهاني 2015 شاد مي‌شوند. خوشحالم که براي بازي روز يکشنه امير حاج رضايي، بهتاش فريبا و ديگر پيشکسوتان و کارشناسان فوتبال در ورزشگاه حضور داشتند و خيلي خوشحال شدم که مثلا فريبا در پايان بازي يک نکته‌اي را درباره تيم به من يادآوري کرد. اگر از هر آدم فوتبالي بزرگي يک مسئله هم ياد بگيريم، برايمان خوب است.

** مذاکره با دايي و قلعه‌نويي براي بازي‌ تدارکاتي

وي از مذاکره‌اش با علي دايي و امير قلعه‌نويي براي بازي تدارکاتي با تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال خبر داد و گفت: با اين دو مربي و همين طور مربيان تراکتورسازي و ملوان صحبت کرده‌ام تا بتوانيم پيش از شروع مسابقه‌هاي ليگ برتر و حتي در حين برگزاري آن‌ها بازي‌هاي تدارکاتي را با تيم‌هايشان داشته باشيم. از مسئولان مربوطه در تيم‌ها هم خواسته‌ايم در صورت امکان در شرايطي که تماشاگران زيادي در ورزشگاه حضور دارند بتوانيم بازي تدارکاتي را برگزار کنيم تا بازيکنان‌مان تجربه شرايط قرار گرفتن در اين شرايط را هم داشته باشند.

** وينگادا همراه تيم ملي جوانان به ميانمار مي‌رود

دوستي‌مهر از همراهي نلو وينگادا سرمربي تيم ملي اميد با تيم ملي جوانان در مسابقه‌هاي ميانمار خبر داد و به ايسنا گفت: از فدراسيون در خواست کرده‌ايم تا وينگادا که از مربيان باتجربه بين‌المللي بوده و سوابق خوبي در سطح فوتبال پايه دارد، در جريان برگزاري مسابقه‌هاي قهرماني آسيا در ميانمار همراه تيم جوانان باشد و ما بتوانيم از نظرات او استفاده کنيم. وينگادا هم قبول کرد که به اين سفر بيايد. همه مربيان تيم ملي عضو يک خانواده هستند. قطعا چندين فکر بهتر از يک فکر است. من از دانش و تجربيات مصطفي قنبرپور سرمربي تيم ملي نوجوانان هم استفاده مي‌کنم.

** نگران نظارت کي‌روش بر تيم‌هاي پايه نيستم

وي در پاسخ به اينکه آيا پيش از مطرح شدن موضوع درخواست فدراسيون از کارلوس کي‌روش براي نظارت بر ساير تيم‌هاي ملي، صحبت يا مشورتي با شما شده بود، به ايسنا گفت: هيچ صحبتي در اين زمينه نداشتيم اما در عين حال من هيچ ابايي از ايجاد چنين شرايطي ندارم. هميشه اعتقاد داشته و دارم که هر کسي بتواند يک باري از دوش تيم ملي برداشته و به تيم کشورش کمک کند، چه کي‌روش، چه وينگادا و چه هر مربي ديگري باشد ما از حضور و تاثيرگذاري‌اش در تيم استقبال مي‌کنيم. همان طور که گفتم تيم ملي متعلق به يک نفر نيست و من از مطرح شدن اين موضوع به هيچ وجه نگران نيستم.

** ايران را گشتيم اما يک استعداد بهتر از ملي‌پوشان فعلي پيدا نکرديم

دوستي‌مهر درباره موضوعي که مهدي مهدوي‌کيا مطرح کرد و گفت "همه ايران را گشتيم اما يک بازيکن بااستعداد هم پيدا نکرديم" نيز تصريح کرد: متاسفانه به خاطر توجه نکردن يا کمتر توجه کردن باشگاه‌ها به تيم‌هاي پايه، شاهد رشد و پيشرفتي در اين زمينه نبوده‌ايم! ما تقريبا از تمام باشگاه‌هاي سراسر کشور ديدن کرديم اما بازيکن يا استعداد خاصي پيدا نکرديم، به اين معنا که کسي بهتر از نفرات فعلي تيم ملي جوانان پيدا نشد. بنابراين به همين بازيکنان کنوني که در گروه تيم ملي جوانان حضور دارند، بسنده کرديم. بايد سرمايه‌گذاري در فوتبال پايه انجام شده و سازندگي تبديل به يک اصل در فوتبال ما شود. به نفع همه ماست که سرمايه‌ها در فوتبال به سمت فوتبال پايه هم بروند و به طور مثال اگر باشگاهي براي تيم‌هاي فوتبالش 20 ميليارد تومان هزينه مي‌کند ملزم باشد که 5 ميليارد از آن را در تيم‌هاي پايه خود خرج کند. متاسفانه درحال حاضر باشگاه‌هاي بسيار کمي در ايران به تيم‌هاي پايه‌شان توجه دارند.

** فوتبال پايه در آسيا چندين برابر پيشرفت کرده و ما ثابت مانده‌ايم!

وي در واکنش به اينکه پس چرا در گذشته که پولي هم در فوتبال پايه هزينه نمي‌شد، استعدادهاي زيادي از زمين‌هاي خاکي و کوچه پس‌کوچه‌ها کشف مي‌شدند به ايسنا گفت: سطح استعدادها و فوتبال پايه ما نسبت به قبل چندان ضعيف نشده اما اين شرايط فوتبال در دنيا و به تبع آن آسياست که متفاوت شده است. فوتبال در سطح آسيا نسبت به سال‌هاي پيش چندين برابر پيشرفت داشته است و اگر ما بخواهيم درجا بزنيم عقب مي‌افتيم، بنابراين بايد برنامه‌هاي سازنده‌اي براي رشد فوتبال پايه کشورمان داشته باشيم.

** تيم ملي جوانان در ترکيه با گالاتاسراي بازي مي‌کند

دوستي‌مهر در ادامه اين گفت‌وگو از بازي تدارکاتي تيم ملي جوانان با گالاتاسراي خبر داد و تصريح کرد: پنجشنبه عازم ترکيه هستيم و اردوي 10 روزه‌اي را در آنجا خواهيم داشت. اقامت ما در منطقه پاتاليا است و مي‌خواهيم 4 بازي تدارکاتي در ترکيه داشته باشيم. به احتمال فراوان يکي از حريفان ما تيم رده 20 ساله‌هاي گالاتاسراي خواهد بود و سه تيم ديگر هم احتمالا از تيم‌هاي مطرح ليگ ترکيه هستند که مي‌خواهيم از نظر سني بزرگتر از ما باشند. در حال حاضر مهدي مهدوي کيا به ترکيه رفته تا مقدمات شرايط بازي‌هاي تدارکاتي در آنجا را فراهم کند.

** اردوي آلمان و تورنمنت چين قطعي شد

سرمربي تيم ملي جوانان درباره ساير اردوهاي خارجي تيم جوانان تا پيش از مسابقه‌هاي قهرماني آسيا نيز گفت: اردوي آلمان هم قطعي شده که در دهه دوم مردادماه و به احتمال فراوان 15 مرداد عازم اين کشور مي‌شويم تا در يک اردوي 14 روزه چندين بازي تدارکاتي را با تيم‌هاي خوب آلماني برگزار کنيم. همچنين در شهريورماه هم در تورنمنت چين شرکت مي‌کنيم که با حضور تيم‌هاي مکزيک، ايران، چين و يک تيم ديگر برگزار مي‌شود. اميدواريم مجموعه اين برنامه‌ها تيم ملي جوانان را به خوبي براي حضور در ميانمار آماده کند و بتوانيم در آنجا نماينده شايسته‌اي براي فوتبال ايران باشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار