بازدید 4127
۳

ساشا اخاذ اينترنتي در مازندران دستگير شد

کد خبر: ۴۱۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴ 06 July 2014
ماموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مازندران، متهم به اغفال و اخاذي اينترنتي را شناسايي و دستگير کردند.

 به گزارش مردم سالاری، در پي مراجعه شهروندي به ماموران پليس فتاي استان مازندران ، مبني بر اينکه فرزندش در فضاي مجازي از سوي فردي ناشناس مورد اغفال، کلاهبرداري و اخاذي قرار گرفته، موضوع در دستور کار اين پليس قرار گرفت.

شاکي در اظهاراتش به پليس عنوان داشت: فرزندم در فضاي مجازي در حال وبگردي بوده که با فردي با نام مستعار sasha(ساشا) آشنا شده و بعد از چند بار ارتباط مجازي، فرد کلاهبردار از احساسات کودکانه وي سوء استفاده کرده و با اغفالش 2 ميليون تومان وجه نقد ، يک عدد گوشي تلفن همراه و يک عدد دوربين عکاسي ديجيتال را با تهديد و ارعاب اخاذي کرده و سپس متواري شده است.

ماموران پليس فتا با دريافت اين اطلاعات، اقدامات فني و پليسي را در دستور کار خود قرار داده و با شناسايي متهم پس از هماهنگي قضايي، اين فرد را که دانشجوي رشته رايانه، اهل و ساکن تهران بود را دستگير کردند.

متهم در تحقيقات فني پليس با مشاهده شواهد و دلائل متقن لب به سخن گشود و ضمن اقرار به بزه انتسابي اعتراف کرد با سوءاستفاده از سادگي و کم سن و سال بودن شاکيه، از وي اخاذي کرده است.

 پليس فتاي مازندران به شهروندان هشدار داد: از طريق شبکه‌هاي اجتماعي با افراد غريبه ارتباط و تماس برقرار نکنند و از اشتراک گذاشتن تصاوير خصوصي و خانوادگي خود در فضاي مجازي خودداري کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ترا به خدا این هشدارها را در سطح گسترده و بصورت مکرر از طریق مدارس ابتدایی به بالاتر و شبکه های سیما بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
فایده نداره
کودکه چقدر پول دستش بوده! دو میلیون تومن دست بچه چی کار می کنه؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی