بازدید 5832

پاسخ تامین اجتماعی به مخاطب تابناک

کد خبر: ۴۱۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ 06 July 2014
سرویس با بینندگان  مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.

طرح مشکل:
‌اینجانب دارای کارگاه تراشکاری به آگاهی می‌رساند، در بازرسی انجام شده در تاریخ 92/04/08 توسط اداره کل تأمین اجتماعی، مقرر شده که حق بیمه از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد تغییر (افزایش) یابد و ناگفته نماند که بنده از تاریخ فوق تاکنون‌ حق بیمه را به‌‌ همان قانون مصوب (۳۰ درصد) پرداخته کرده‌ام.
اما هم‌اکنون با مراجعه به شعبه ۲۴ اداره کل بیمه تأمین اجتماعی برای تسویه حساب سالانه، مشاهده شده که حق بیمه ۳۰ درصدی از تاریخ 92/01/01 اعمال شده، حال آنکه تاریخ بازرسی و افزایش حق بیمه در تاریخ 92/04/08 بوده و این در حالی است که از قبل هیچ گونه ابلاغیه یا دستورالعملی مبنی بر این کار به اینجانب ارایه نشده است.
ذکر این مهم لازم است که کارگاه مربوطه به صورت پدر و فرزندی اداره می‌شود و فعالیت دارد.
خواهشمند است ‌نسبت به بدهی معوقه و نیز رسیدگی و تجدیدنظر در مشکل اینجانب پیگیری لازم بفرمایید.

پاسخ:
سلام علیکم
احتراما،عطف به نامه شماره1091/ت مورخ 92/12/24 در آن سایت خبری با موضوع(بدهی کارگاه تراشکاری برادران)به استحضار می رساند:
جرائم مطالبه شده از کارفرما مطابق قانون دریافت جرائم نقدی از کارفرمایانی که از ارسال لیست وپرداخت حق بیمه در مهلت مقرر قانونی خودداری می کنند مصوب73/5/9 واصلاحات بعدی آن،انجام گرفته وچنانچه کارفرمایان کارگاهها نسبت به پرداخت دیون معوقه قبل از صدور برگ لازم الاجرا اقدام کنند از 40%بخشودگی جرائم بهره مند ودرسایرموارد،بخشودگی جرائم درقانون تامین اجتماعی پیش بینی نشده است.
براین اساس ،سازمان تامین اجتماعی آمادگی دارددرصورت ارایه درخواست تقسیط بدهی های معوقه اقدام لازم را انجام دهد.بدیهی است درصورت تقسیط وپرداخت اقسلط در سررسیدهای مقرر جریمه جدیدی به کارگاه تعلق نخواهد گرفت.

امیرعباس تقی پور
مشاورمدیرعامل ومدیرکل روابط عمومی

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی