بازدید 4479

سناريوي عجيب مرد تبهكار براي سرقت خودرو

کد خبر: ۴۱۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹ 05 July 2014
مرد تبهكار كه در پوشش نمايندگي خودرو اقدام به سرقت خودروهاي صفر كيلومتر و فروش آنها مي‌كرد، در جريان آخرين سرقت خود دستگير شد.

به گزارش آرمان، پس از وقوع چند فقره سرقت خودرو به شيوه و شگرد مشابه از مقابل برخي نمايندگي‌هاي شركت‌هاي خودروسازي كه طي آن فردي تحت عنوان كارمند نمايندگي شركت‌هاي خودروسازي و به بهانه انجام خدمات پس از فروش اقدام به جلب اعتماد مالباختگان و سرقت خودروهاي آنها كرده بود، پرونده‌اي مقدماتي در اين خصوص تشكيل شد. در ادامه به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 18 تهران، پرونده براي انجام تحقيقات و شناسايي و دستگيري متهم در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسيدگي به پرونده در پايگاه هشتم آگاهي و حضور تعدادي از مالباختگان، آنها در اظهارات خود عنوان كردند كه در زمان مراجعه آنها به نمايندگي‌هاي شركت‌هاي خودروسازي، فردي ميانسال با معرفي خود تحت عنوان كارمند نمايندگي شركت خودروسازي ابتدا اقدام به طرح دوستي با آنها كرده و پس از گرفتن شماره تماس و به بهانه پيگيري و انجام سريع درخواست مالباختگان مبني بر انجام خدمات پس از فروش از قبيل گارانتي، تعميرات و...، در خارج از ساعت اداري و صرفا با تحويل گرفتن برگه رسيد تحويل خودرو اقدام به گرفتن خودرو به همراه كليه مدارك شناسايي از آنها (مالباختگان) و در حقيقت سرقت خودروها كرده است.

مالباختگان نيز پس از مراجعه به نمايندگي‌هاي خودروسازي براي تحويل گرفتن خودروهاي خود، از جعلي بودن رسيد تحويل خودرو اطلاع پيدا كرده بودند. يكي از شكات در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: اسفندماه سال گذشته فردي به نام آقاي تيموري كه خودش را كارمند نمايندگي شركت خودروسازي. معرفي كرده بود با بنده تماس گرفت و عنوان كرد كه در زمان مراجعه بنده به نمايندگي خودروسازي برخي از اقدامات تعميراتي روي خودرو انجام نشده و نياز است تا اين خدمات روي ماشين انجام شود. به اين بهانه، اين آقا از من درخواست كرد تا ماشين را ساعت 6 و 30 دقيقه صبح به نمايندگي چهارراه لشگر برده و به وي تحويل دهم. در حالي كه در آن ساعت ابتدايي روز، اين شخص در مقابل در نمايندگي منتظر ايستاده بود به او مراجعه كردم كه بلافاصله وي يك برگه رسيد تحويل خودرو را تحويل داد و خودرو را به همراه تمامي مدارك مالكيت از من تحويل گرفت. قرار شد تا فرداي آن روز و براي تحويل گرفتن خودرو به همان نمايندگي چهارراه لشگر مراجعه كنم كه داخل نمايندگي متوجه شدم اصلا شخصي به نام تيموري در اين نمايندگي مشغول به كار نيست و رسيد تحويل خودرو نيز جعلي است.

 كشف خودروهاي سرقتي

با توجه به شيوه و شگرد سرقت‌ها، كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي در نخستين مرحله از رسيدگي به پرونده اقدام به ثبت دستور توقيف خودرو در سيستم جامع پليس كرده و همين اقدام منجر به كشف تعدادي از خودروهاي مسروقه شد كه سارق با استفاده از مدارك مالكيت خودروها اقدام به فروش آنها كرده بود.

 با شناسايي تعدادي از خريداران خودروهاي مسروقه و انجام تحقيقات مشخص شد كه متهم با مراجعه به مراكز فروش خودرو به ويژه بنگاه‌هاي خريد و فروش خودرو و معرفي خود به عنوان مالك، اقدام به فروش و دريافت مبلغي در حدود هشتاد درصد ارزش خودروها به صورت نقدي كرده و پس از تحويل دادن مدارك و خودرو به خريدار، زمان تحويل مابقي پول را به زمان انتقال اسناد مالكيت موكول و با همان مبلغ دريافتي اوليه (نزديك به 80 درصد ارزش خودرو) متواري شده است. خريداران خودروها نيز پس از غيبت فروشنده خودرو، در تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي اطلاع پيدا مي‌كردند كه خودرو داراي سابقه سرقت است.
 
 دستگيري متهم

سرانجام ماموران گشت آشكار آگاهي به يك دستگاه خودرو تيبا در خيابان آزادي مشكوك شدند كه با بررسي اركان هويتي خودرو مشخص شد خودرو داراي سابقه سرقت در اسفندماه سال گذشته بوده و دستور توقيف خودرو به همراه بازداشت سرنشينان آن در سيستم جامع پليس ثبت شده است.

 بلافاصله خودرو تيبا توقيف و راننده آن به هويت محمدباقر. الف 50 ساله دستگير و جهت ادامه تحقيقات در اختيار كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. با انتقال متهم به پايگاه هشتم آگاهي و اطلاع كارآگاهان از نحوه سرقت خودرو (سرقت خودرو در پوشش كارمند نمايندگي‌هاي خودروسازي) و شناسايي متهم از سوي مالباخته، دعوت از ساير مالباختگان و شكات پرونده انجام شد. ساير مالباختگان نيز با حضور در پايگاه هشتم آگاهي، بلافاصله متهم را مورد شناسايي قرار دادند.

 از سوي ديگر، تعدادي از خريداران خودروهاي مسروقه نيز پس از حضور در پايگاه هشتم آگاهي، متهم را مورد شناسايي قرار دادند.

 متهم محمدباقر. الف كه پس از شناسايي از سوي مالباختگان چاره‌اي جز اعتراف نداشت به موارد زيادي سرقت خودرو در پوشش كارمند نمايندگي‌هاي خودروسازي در مناطق مختلف شهر تهران واقع در مناطق ميدان امام حسين، ميدان بهاران، ابوسعيد و فروش آنها در ساير شهرها و شهرستان‌ها از جمله همدان، شهريار و رباط كريم اعتراف كرد.

 سرهنگ كارآگاه ميرزكي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سوابق متهم در ارتكاب جرايم مختلف كلاهبرداري و استفاده از اسناد مجعول و همچنين تعدد شكات پرونده و گستردگي اقدامات متهم در شهرهاي مختلف و احتمال افزايش جرايم ارتكابي از سوي متهم، قرار قانوني از سوي مقام قضايي صادر و متهم براي انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي ديگر جرايم ارتكابي و مالباختگان در اختيار پايگاه هشتم آگاهي قرار گرفته است.

به همين خاطر از تمام شكات و مالباختگاني كه بدين شيوه و شگرد مورد سرقت خودرو و كلاهبرداري قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود تا براي پيگيري شكايات خود به نشاني پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حـر – انتهاي خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی