بازدید 4254
۳

من نجاتگرم، يک آتش نشان

کد خبر: ۴۱۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸ 05 July 2014
مردان ايثارگر، از دل آتش راهي به سوي زندگي مي گشايند، حتي اگر خود سلامت خويش را به آتش بسپارند، اماکمک خواهان را نجات مي دهند و اين رسم آتش نشانان است که جلوه اي از آن هفته گذشته همه را به تحسين واداشت.

به گزارش خراسان، صبح سه  شنبه هفته گذشته تلفن آتش نشاني به صدا در آمد و خبر از حادثه ديگري آتش نشانان را به جنب و جوش و تکاپو انداخت

. حادثه در مجتمع مسکوني ۳ واحدي در خيابان عبادي مشهد روي داده بود که بنا به گفته حسن نجمي سرپرست ايستگاه هاي يک و ۳۲ از پيلوت اين ساختمان به عنوان انبار پارچه استفاده شده و فقط يک راهرو باريک معبر ساکنان ساختمان بود.

به گفته وي مالک ساختمان ارزش پارچه ها را ۳۰۰ميليون تومان عنوان کرده بود، که بدون هيچ ضابطه و قاعده اي انبار شده و حالا آتش به جان آنها افتاده بود و بنا به گفته شادي مدير حوزه ۲ آتش نشاني مشهد هميشه در پي وقوع حوادث آتش نشانان مقصرند در حالي که برخي کوچکترين توجهي به رعايت نکات ايمني ندارند.

نجمي در شرح ماجرا به خراسان گفت: زمان حادثه اکثر ساکنان ساختمان بيرون بودند و در طبقه اول يک خانم باردار و همسرش و چند نفري در طبقات بالا حضور داشتند که با استشمام بوي دود از خانه هاي خود بيرون دويدند و با عجله از منزل خارج شدند و فقط يک نوجوان از ترس آتش به ناچار به طبقه بالا پناه برد.

حسين صالح نظرآبادي نيز با بيان اين که آتش نشانان در مرحله اول ۶ تن را از دل آتش نجات مي دهند گفت: مردم و خانواده ها از آتش نشانان خواستند به نوجواني که به طبقات بالا پناه برده بود کمک کنند.

بنا به گفته نجمي که در محل بود، در حالي که شعله هاي سرکش آتش در حال زبانه کشيدن بود و آتش نشانان در حال مقابله با آن بودند ناگهان سيد سعيد ويراني براي کمک به نوجوان گرفتار در آتش، ۶ يا ۷متر را در دل آتش به پيش رفت. سعيد گر چه با تمام تجهيزات و امکانات وارد آتش شده بود اما براي در امان ماندن با سرعت تمام سعي در خاموش کردن آتش و باز کردن معبري در دل آن داشت تا خود را به پله ها برساند و نوجوان را که از ترس و وحشت براي در امان ماندن از شعله هاي آتش به پشت بام پناه برده بود نجات دهد اما شعله هاي سرکش آتش شيلنگ آب آتش نشان را طعمه خود کرد و آتش نشان را پس از چند لحظه و طي چند متر به محاصره درآورد. گرچه آتش نشان جوان گرفتار حريق و سوختگي شد اما به لطف خداوند او نيز با کمک ديگر آتش نشانان از محاصره آتش نجات يافت و به سرعت به بيمارستان امام رضا(ع) منتقل شد.

عيادت از آتش نشان

حسن جعفري مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري مشهد که پنج شنبه به اتفاق شهردار و معاونان و مسئولان بيمارستان امام رضا(ع) از اين آتش نشان فداکار عيادت کرده است درباره وضعيت او گفت: بحمدا... شرايط جسماني او در حال بهبودي است.

 به گفته جعفري خطري که آتش نشانان را تهديد مي کند به اصطلاح «فلش آور» است، يعني هنگام اطفاي حريق گاهي مواد مشتعل ناگهان منفجر شده و درجه حرارت حريق افزايش شديد مي يابد و در اين زمان به آتش نشان صدمات شديدي وارد مي شود که اين اتفاق براي آقاي ويراني هم روي داده بود اما با شدت کمتر که به ريه هاي او صدمه اي وارد نشد. با اين حال روند معالجه ۴، ۵ماه در بيمارستان و منزل به طول خواهد انجاميد .

وي گفت: بهبودي در اين گونه حوادث سوختگي به کندي انجام مي شود و جلوگيري از عفونت و مسائل مراقبتي مهم است. جعفري با اشاره اي به مشکلات آتش نشانان از سخت و زيان آور محسوب نشدن شغل آتش نشانان سخن گفت و ادامه داد:۹۵درصد نيروي ما کارمندي است که اين گروه آتش نشان کارشان سخت و زيان آور محسوب نمي شود، و براي رفع اين مشکل در حال پيگيري و رايزني در سطح کشور هستيم.

وي افزود: مسئله ديگري که در خور توجه است، اين که آتش نشان هميشه در کانون حادثه است و در معرض خطر، البته براي نجات جان و مال مردم، که در بسياري از موارد، مانند اين حادثه، نيز فداکاري هم مي کنند، اما زماني که دچار حادثه شدند، شامل عنواني چون ايثارگر و يا عناوين مشابه نمي شوند و پي گيري ها تاکنون نيز ثمري نداشته است.

برادر پنجم

سيد سعيد ويراني متولد ۶۷، مجرد و پرورش يافته در خانواده اي متوسط است که در سال ۹۰ به آتش نشاني پيوست. برادر بزرگ سعيد، سيد وحيد درباره وضعيت وي گفت: در حال حاضر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت نظر است و در بخش عفوني شرايط ويژه اي دارد که فقط براي سرکشي مي توانيم او را از پشت شيشه ببينيم.

وي گفت: روزانه ۲، ۳ نوبت براي او غذا مي بريم اما حالت تهوع دارد و دچار سکسکه مي شود و براي خوردن غذا محدوديت دارد و بايد ۱۰، ۱۵روز ديگر هم در بخش مراقبت هاي ويژه تحت کنترل باشد.

وي ادامه داد با وجود حدود ۳۰درصد سوختگي، بيشتر صورتش صدمه ديده اما با معايناتي که در بيمارستان خاتم الانبياء انجام شد فهميديم چشمانش آسيب نديده هرچند پلک هايش جمع شده و نيازمند درمان است. برادر آتش نشان فداکار گفت برادرم گرچه از نظر داخلي مشکلي ندارد اما از نظر روحي دچار صدماتي شده است که همزمان با درمان سوختگي ها بايد معالجه شود، در همين جا از مردم خوب کشورمان مي خواهم براي سلامتي برادرم سعيد، که کوچکترين برادر و مهربان ترين و در واقع پنجمين برادر ما مي باشد هنگام افطار و سحر براي شفاي او دعا کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
انشاا...خداوند به این جوان دلیر سلامتی و عاقبت به خیری عطا کند،ای کاش بیشتر قدر این قشر زحمتکش را بدانیم و برای سلامت آنها دعاکنیم
خدایا خودت این جوان فداکار و دلسوز را شفا بده
مفتخریم که در میهن اسلامی و عزیزمان همچنین انسانهای فداکار و مسئولیت پذیری داریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی