بازدید 11859
جام‌جهانی ۲۰۱۴؛

آلمان با عبور از سد فرانسه، نخستین تیم حاضر در نیمه‌نهایی جام شد

شاگردان یوآخیم لو ‌با یک گل از سد فرانسه گذشتند تا نخستین تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی باشند. هم‌اکنون آلمانی‌ها برای حضور در فینال جام بیستم باید منتظر برنده بازی بامداد فردای برزیل و کلمبیا باشند.
کد خبر: ۴۱۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸ 04 July 2014
تیم‌های ملی فرانسه و آلمان در نخستین بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ در شرایطی به مصاف هم رفته بودند که پیش از این در ۲۵ بار در رقابت‌های گوناگون برتری با فرانسوی‌ها بود و آن‌ها صاحب یازده پیروزی در برابر هشت پیروزی ژرمن‌ها بودند. اما شاگردان یوآخیم لوو امشب آمار خود را بهبود دادند و نهمین پیروزی تاریخ فوتبالشان برابر فرانسه را کسب کردند تا به جمع هشت تیم حاضر در جام بیستم راه یابند.

به گزارش «تابناک»، بر خلاف بازی‌های یک‌‌هشتم نهایی جام که غالبا به ۱۲۰ دقیقه کشیده شد، امشب آلمانی‌ها با گل دقیقه ۱۳ هولمز توانستند کار را در‌‌ همان نود دقیقه یکسره کنند و خود را به نیمه نهایی جام برسانند و منتظر برنده بازی برزیل و کلمبیا باشند.

دیدیه دشان که در مرحله پلی‌آف خروس‌ها را به جام‌جهانی رسانده بود، در جام‌چهانی چهره‌ای متفاوت از فرانسه ساخته ‌و با قدرت از مرحله گروهی به یک هشتم نهایی رسیده بود؛ تیمی که دشان ساخته بود، یکی از به یادماندنی‌ترین فرانسه‌های ده سال اخیر بود که بدون اتکا به ستاره‌ها به معنی واقع کلمه، یک تیم بودند. با این حال آن‌ها در بازی امشب «زور» لازم برای درهم شکستن آلمان قدرتمند لوو را نداشتند و برای همین در هفتاد و چند دقیقه ‌مانده بازی نتوانستند گل هولمز را جبران کنند تا با‌‌ همان تک گل بازینده بازی امشب باشند.

شاید افزون بر فرانسوی‌ها چهره مغموم این بازی میرو کلوزه بود که از شصت و نه دقیقه‌ای که لوو در اختیارش گذارد، نتوانست استفاده کند و شانزدهمین گل خود را به ثمر برساند و در تاریخ جام‌جهانی جاودانه شود. حریف آلمانی‌ها ساعتی دیگر از بازی مهم و حساس برزیل و کلمبیا بیرون می‌آید. آن‌ها در نیمه‌هایی برای رسیدن به فینال جام بیستم تلاش می‌کنند.



آلمان  ۱    فرانسه  ۰
هولمز (۱۳)

گزارش بازی:


۰۳:۰۰  آلمانی‌ها می‌توانستند توسط مولر صاحب موقعیت شوند؛ اما هشیاری مدافعان فرانسه، مانع رسیدن توپ به مهاجم آلمان‌ها شد.

۰۷:۰۰  شاید مهم‌ترین موقعیت بازی تا اینجا نصیب کریم بنزما شده که ضربه بغل پای او در چهارچوب نبود و با فاصله کمی از کنار دروازه آلمان به اوت رفت.

۱۳:۰۰  گل برای آلمان... هوملز روی یک ارسال دقیق از تونی کروس با یک ضربه سر به خوبی دروازه فرانسه را باز می‌کند.

آلمان ـ فرانسه؛ دوئل یوآخیم لوو و دیدیه دشان

۲۵:۰۰  در حالی که فرانسه یک گل عقب است، موقعیت مهمی در این دقایق ایجاد نشده و آلمانی‌ها همچنان علاقه خاصی برای حمله به دروازه فرانسه دارند. مهم‌ترین اتفاق این دقایق، خطای دبوشی روی کلوزه بود که بر خلاف آلمانی‌ها داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

۳۱:۰۰  نزدیک بود صحنه گل اول آلمان این بار از سمت راست تکرار شود. بار دیگر ارسال دقیق تونی کروس روی سر هوملز نشست اما این بار ضربه سر او با برخورد به مدافع فرانسه به کرنر رفت.

۳۴:۰۰  نویر بهترین موقعیت گلزنی فرانسوی‌ها را با کف دست چپش از آن‌ها گرفت. ارسال خوب گریسمان در گوشه محوطه جریمه به والبوئنا رسید اما ضربه چکشی او توسط نویر به زیبایی دفع شد و توپ جلو‌ پای بنزما افتاد؛ اما دخالت مدافعان آلمان موجب شد تا کریم نتواند به خوبی از موقعیت خود استفاده کند.


۴۳:۰۰  ارسال مواج ماتوئیدی روی سر بنزما نشست اما هولمز توپ را دفع کرد. بنزما بر این باور بود توپ به دست هولمز برخورد کرده که در صحنه‌های آهسته بازی معلوم شد توپ برخوردی با دست هولمز نداشت.

پایان نیمه نخست با برتری یک بر صفر آلمان برابر فرانسه



۴۸:۰۰  اگر آلمانی‌ها در نیمه نخست به یک صحنه مشکوک به پنالتی معترض بودند، در آغاز نیمه دوم این شوآن اشتایگر بود که با خطایی که روی آگریسمان انجام داد و از چشم داور دور ماند، تلافی کرد.


۴۹:۰۰  درست از همان نقطه‌ای که آلمانی‌ها به گل رسیده بودند، این بار فرانسوی‌ها صاحب یک ضربه کاشته شدند که ارسال والبوئنا روی سر پاتریس اورا جفت و جور نشد.

۵۵:۰۰  ده دقیقه ابتدایی نیمه دوم تحت تأثیر بازی رپ به جلو‌ فرانسوی‌ها و فشار آن‌ها روی دروازه آلمان بود اما آن‌ها راهی به دروازه نویر پیدا نکردند.

۶۰:۰۰  فرار زیبای ماتوئدی و ارسال او به بیرون محوطه جریمه نزدیک بوپ نصیب مهاجمان فرانسه شود که تکل بموقع شوآن لشتایگر، مانع این کار شد.

۶۱:۰۰  ضربه سر دیدنی واران به گوشه دروازه آلمان فرستاده شد، ولی این نویر بود که این موقعیت حساس را از فرانسوی‌ها گرفت.

۶۹:۰۰  میرو کلوزه تعویض می‌شود، بدون اینکه بتواند شانزدهمین گل خود در جام‌های جهانی را به ثمر برساند و جاودانه شود.

۷۷:۰۰  باز هم دفاع آهنین آلمانی‌ها مانع گلزنی بنزما شد. این‌ بار این هولمز بود که جلو‌ توپ بنزما را گرفت.

۸۲:۰۰  شورله می‌رفت تا لقب تعویض طلایی آلمان را از آن خود کند؛ البته اگر می توانست از موقعیت تک به تک خود استفاده کند. ‌او توپ را به دستان لوریس کوبید تا گل دوم آلمان در این بازی حاصل نشود.

پایان بازی با برتری یک بر صفر آلمان برابر فرانسه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی