بازدید 41104

توطئه روسی علیه ایران یا بازی رسانه‌ای غرب؟

شرکت اطلاعاتی استراتفور که در سال های اخیر با انتشار اطلاعاتش از جانب ویکی‌لیکس به شهرت بیشتری رسید، مدعی است روسیه برای پیگیری اهداف جهانی خود، با نزدیک شدن به ایران به دنبال شکست مذاکرات هسته‌ای است؛ اما شاید روش روسیه به تقویت اهرم‌های ایران در مذاکرات منجر شود.
کد خبر: ۴۱۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵ 04 July 2014
شرکت اطلاعاتی استراتفور که در سال‌های اخیر با انتشار اطلاعاتش از جانب ویکی‌لیکس به شهرت بیشتری رسید، مدعی است روسیه برای پیگیری اهداف جهانی خود، با نزدیک شدن به ایران به دنبال شکست مذاکرات هسته‌ای است؛ اما شاید روش روسیه به تقویت اهرم‌های ایران در مذاکرات منجر شود.

به گزارش «تابناک»، استراتفور در تحلیل خود اندازه برنامه غنی‌سازی ایران، سرنوشت رآکتور اراک و شیوه برداشته شدن تحریم‌های ایران را مهم‌ترین مسائل پیش روی ایران و ۱+۵ در روزهای پایانی مذاکرات پیش از رسیدن به مهلت تعیین شده شش ماهه یعنی بیستم جولای دانسته است.

استراتفور مدعی شده است، تحلیل رفتار روسیه در پیش‌بینی پیشرفت مذاکرات دارای اهمیت خاصی است. روسیه به دنبال بهبود روابط خود با ایران است تا بر موازنه جدید در منطقه خاورمیانه تأثیر بگذارد، زیرا ایالات متحده به دنبال این است که با آزاد کردن نیروی خود در منطقه با روسیه مقابله کند.

نزدیک شدن روسیه به ایران احتمالا نمی‌تواند بر حاصل شدن یا نشدن توافق احتمالی هسته‌ای تأثیر بگذارد، ولی ایران امکان این را خواهد یافت که از جدایی آمریکا و روسیه برای تقویت موضع خود در مذاکرات هسته‌ای استفاده کند.

بنا بر این گزارش، کاهش تنش‌ها در روابط ایران و آمریکا می‌تواند به منافع روسیه در مناطق مجاور این کشور آسیب بزند، زیرا ایالات متحده به دنبال ایجاد شبکه‌ای از ائتلاف‌ها در اطراف روسیه برای مهار این کشور است. برای پیشگیری از وقوع چنین امری، روسیه به دنبال فرصت‌هایی برای پیچیده کردن و یا حتی به هم ریختن مذاکرات هسته‌ای جاری۱+۵ و ایران بوده است. ارائه جایگزین‌هایی به جای توافق آمریکا از اقدامات اخیر روسیه در این باره بوده است.

جدید‌ترین اقدام اعلام نشده روس‌ها در دیدار معاونین وزرای خارجه دو طرف در سی ام ژوئن در مسکو عملی شد. در این روز ریابکوف مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات هسته‌ای با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی ـ آفریقای وزارت خارجه ایران دیدار کرد.

منابع خبری پس از این دیدار از حمایت قاطع ریابکوف از برنامه هسته‌ای ایران خبر دادند. از ریابکوف نقل شده است که گفته پس از دوره اجرای توافق هسته‌ای نباید هیچ محدودیتی بر برنامه هسته‌ای ایران بماند.

وی پس از دور پنجم مذاکرات در وین در ۲۱ ژوئن گفته بود، به امکان توافق ایران و آمریکا شک دارد و اظهار داشت که طرفین باید به دنبال راه‌های جایگزین برای برداشته شدن محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران در صورت عدم موفقیت مذاکرات کنونی باشند.

هرچند این گزینه‌ها به روشنی اعلام نشده‌اند، ریابکوف به ایران این پیام را داده که به جز توافق با آمریکا، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد.

گفت‌و‌گوهای سطح پایین درباره پیشنهاد معامله بیست میلیارد دلاری نفت در برابر کالا ـ که از ژانویه مطرح شده است ـ یکی از تلاش‌های روسیه برای جذب ایران بوده است. دریافت روزانه نیم میلیون بشکه نفت از ایران و در مقابل صادرات محصولات کشاورزی و ماشین‌آلات، می‌تواند به ایران در دور زدن تحریم‌ها کمک کند. پیشنهاد ساخت دو رآکتور هزار مگاواتی جدید برای ایران نیز به تازگی مطرح شده است.

بنا به ادعای استراتفور، ایران تاکنون در برابر وسوسه‌های روسیه مقاومت کرده است، زیرا چنین معامله‌ای را در حل چالش‌های اصلی ایجاد شده برای بخش مالی و نفتی ایران ناکارآمد می‌داند. به هر حال، روحانی رئیس جمهور ایران در روند مذاکرات هسته‌ای سرمایه‌گذاری کرده است و آن را در پیشرفت آتی کشور مؤثر می‌داند.

به نظر می‌رسد ایران تاکنون از اقدامات روسیه برای پیشبرد برنامه‌های خود در مذاکرات هسته‌ای و گرفتن امتیاز از آمریکا تا رسیدن به مهلت تعیین شده تا بیستم جولای به خوبی استفاده کرده است. آمریکا فعلا بر این باور دارد که رفتار روس‌ها به اندازه کافی برای ایران جذاب نیست و به همین سبب ایران مسیر مذاکرات هسته‌ای را ادامه خواهد داد، ولی احتمالا روس‌ها در روزهای آتی حرکت‌های جدی‌تری خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷۰
انتشار یافته: ۷۳
به خدا روس ها صد برابر بدتر آمریکایی هان
افتادن در دام روس ها افتادن در چاه دوزخ است. روس از امریکا بدتر امریکا از انگلیس، انگلیس از روس همه از همه بدتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
نه داداش روسها از همه بدترند. شما میدونی اگر امریکا به ایران حمله کنه روسها چه بلایی سر ایران میاورند؟ روس برای اینکه ایران رو از دست نده اوضاع رو در ایران به هم میریزه تا امریکا رو بیرون کنه. یعنی بلایی بدتر از امریکا سر مردم ایران میاره
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
چه زمانی روسیه به درد ما خورد؟ توی 12 سال تاخرید در تحویل نیروگاه بوشهر به درد ما خورد؟ که حتی معلوم نیست این نیروگاه به کار افتاده یا نه... چون هنوزم خاموشی داریم. اگر روشن می شد این نیروگاه قطعا برق ایران رو می گرفت!!! یا روسیه توی تحویل دادن اس 300 به درد ما خورد؟ یا اینکه جنگنده های جدید به ما فروخت؟ قطعات جنگنده به ما داد؟روسیه برای ما هیچ کاری نکرده. هیچ.... هر چی باشه نیروی دریایی و نیروی هوایی ما هنوز هم از تجهیزات آمریکایی اون هم به تعداد زیاد استفاده می کنند. 8 سال هم باهاشون جنگیدیم. پا رو حق نگذاریم.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
دقیقا"، مارو باش از نه شرقی نه غربی شروع کردیم حالا کجاییم؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
ما که نفهمیدیم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
ما فقط باید به خودمون تکیه کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
ناشناس عزیز ،توصیه میکنم یکم شطرنج یاد بگیر
خيانت روسي ها در طول تاريخ براي حفظ منافع خود بر هيچكس پوشيده نيست.و دولتمردان ما بايد ضمن حفظ روابط خود با روسيه جهت امتياز گرفتن از امريكا مواظب خنجر از پشت زدن هاي روسيه باشند.
به نظر من و خیلی ها روس ها از امریکایی ها خیلی بدترند و از پشت به ایران ضربه میزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
روسها حد اکثرش این است که دوست خوبی نبوده و دنبال منافع خود باشند ولی آمریکاییها دشمنند... بنا بر این به دام بی بی سی و وی او ای و سایر شبکه های غربی نیفتید و دشمن اصلی را فراموش نکنید...
روسيه قابل اعتماد نيست.!
در هر دو صورت به نفع ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
باهات مخالفم چون حالا که روس خودشو ارباب منطقه میدونه نه توافق به نفع ایرانه نه عدم توافق. چون اگر توافق کنیم روس به ایران ضربه میزنه مثل بلایی که سر اوکراین داره میاره. اگر هم توافق نشه و امریکا به ایران حمله کنه روس هم وارد وارد جنگ با امریکا در خاک ایران میشه
روسیه از دیر باز بیشترین نامردیها را در حق ایران کرده .
کسی که تابحال نتوانسته بداند که روسیه با اسراییل و آمریکا در مورد برنامه هسته ای ایران و سیاست ایران عمل می کند نادانی بیش نیست.
این برنامه غرب و همدستانش از جمله روسیه است.

من افراد باصطلاح "مترقی" که روسیه و چین را قربانی می دانند و مرتب به دفاع از این دو کشور دشمن بر می آیند جز خر نام دیگر نمی توانم بر آنان بگذارم.

روسیه با اسراییل در مورد ایران و اعراب مشورت نزدیک دارد. بهمین جهت اس -300 را نه به ایران فروخت و نه به سوریه رساند. روسیه در برپایی اسراییل نژادپرست و تروریست نقش بسزایی را بازی کرده است و بدون رای این کشور دشمن ، امکان برپایی اسراییل تقریبا" صفر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
روسیه به هیچوجه دشمن ایران نیست ولی میتوان گفت که دوست قابل اعتمادی هم نیست...
افشین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
آقای ناشناس بهتر است توهین نکنیم چون کسانی که آمریکا را بهتر از روسیه و چین می دانند نیز باید به همین نام نامید؟ همه می دانیم که هر کشوری به فکر منافع خود است. آیا تا حالا چین یا روسیه رییس جمهور کشوری را دزدیده است؟ ولی می دانیم که آمریکا این کار را کرده و جزو افتخارات خود می داند!!! آیا کشوری جز آمریکا هواپیما های مسافربری را هدف موشک قرار داده است؟ آیا کشور جز آمریکا مردم کشورها را پایین تر از خود می داند و آیا های دیگر. فراموش نکنیم که هر کشوری به فکر منافع خودش است نه دیگران.
نباید و نباید گول این روسها رو بخوریم
یک سال پیش بنده در تابناک نظر گذاشتم و نوشتم روسیه و چین دوست ندارند ما به آمریکا نزدیک بشیم چون خوب دارن ما رو میچاپن و غارت می کنند. عجب رویی دارن نفت بدیم محصولات کشاورزی بگیریم بعد که نفتمون تموم شد دهنمون رو بگیریم رو به آسمون
باید از تمام فرصتها برای پیشرفت کشور استفاده کرد
از یک طرف امریکایی ها هم بدشان نمی آید که توافق حاصل نشود و این وضعیت تداوم یابد. به هر حال ما نباید به دنبال توافق با هر قیمتی باشیم.
من دلم میخواد برای یک بار هم که شده ایران تو سیاست خارجه روسیه رو بتونه دور بزنه....
همانطور که امام خمینی گفت : روسیه از آمریکا بدتر است
به رؤسيه اعتماد نداريم. صد رحمت به امريكا
ادامه روابط قبلی با روسیه وچین ودشمنی بیهوده با امریکا = ادامه بدبختی ملت ایران
سلام هر کسی می داند که روسیه از بی نتیجه ماندن مذاکرات ویا ادامه این مذاکرات بی نتیجه سود می برد .دیگر نیازی به گفتن این سایت یا ان سایت نیست .
ایران یه کشور یه مستقله تو سیاست خارجیش. نمی دونم چرا اینا فکر میکنن و طوری القا میکنن که اگه مذاکرات به نتیجه برسه ایران میشه زیر دست و متحد امریکا!!
تجربه کره شمالی حنای روسها را بیرنگ کرده .روسها در شرایط فعلی جهان فعلا حرفی برای گفتن ندارند.روسیه ازتوانایی بالقوه خود در معادلات سیاسی واقتصادی خبرتدارد.اعتماد به نفس ضعیف دارند
نباید به روس ها اعتماد کنیم.زیرا زمانی که تحریم ها وتهدید ها از جانب آمریکا واسرائیل به اوج خود رسیده بود واسرائیلی ها ی غاصب دائما بر گزینه ی نظامی تاکید می کردند روس حتی حاضر نشدند یه موشک دفاعی در اختیار ایران قرار دهند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
آره
اونها به نفع منافع خودشون حرکت می کننند
باید رفتار آنها را تحلیل کرد-ترسی نباید داشت
روسها در طول تاریخ رفتار و کردار واقعیشون نسبت به ایران رو ثابت کردن، نیازی به گفتن نیست که چه چیزی در سر دارن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
البته دشمنی آمریکا با ما هزاران برابر روسهاست...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
نه اینکه آمریکا و انگلیس به ملت ما ظلم نکردند.
ایران نباید ابزاری در دست روسیه شود
عزیزان من این چه تحلیلی هست که شما می کنید. آقا هر کشوری به فکر منافع خودش هست.
آیا ایران می تونه ادعا کنه که به فکر منافع کشور دیگری جز خودش باشه؟
این رفتار ظاهری و سیاست بازی کشورهاست که فکر می کنیم کشوری به فکر منافع کشور دیگر هست.
بنده بارها ایم مسئله را هشدار داده ام که روسها و حتی چین هر بار که احساس می کنند ایران با غرب در حال نردیک شن هستند با ارائه پیشنهاداتی وسوسه انگیز می خواهند باعث شوند که ایران احساس کند در قدرت است و نیازی به تفاهم با آمریکا ندارد. در صورتیکه هیچیک از این پیشنهادات وقعی نیست و به محض اینکه شرایط تفاهم از بین رفت آنها نیز از غرب بدتر شده و خود مانع از رشد ایران می شوند. منافع هر دوی انها در ارتباط با غرب بیشتر از ایران است. بابر این در دراز مدت حضر می شوند که روابط خیلی
دوستانه تر از غرب با ایران برقرار کنند.
تا به حال از انگلیس و روسیه فقط صدمه خوردیم، چرا براتون عجیبه که دوباره صدمه بخوریم؟
از دست روسهای کومونیست فقط باید به خدا پناه برد در طول تاریخ روسها ثابت کردند که فقط به فکر چپاول ایران هستند وخوب میدانند که اگر ایران با امریکا روابط داشته باشه اونوقت سرشو از کلاه ایران بی نصیب میمونه به همین خاطر تا میتونند مانع تراشی میکنند در یک کلام دوستی روسها مثل دوستی خاله خرسه میمونه فقط باید مواظب بود
روسیه همانند عربستان از نزدیک شدن ایران به آمریکا خوشش نمی آید. بنابراین هر چه روابط ایران با غرب و آمریکا عادی تر شود، دشمنی روسیه و عربستان آشکارتر می شود.
اگر تاریخ 200 ساله اخیر ایران را مطالعه کنید متوجه می شوید که روسیه در طول تاریخ جزء ضربه و زیان و خیانت به ملت ایران و همدستی با دشمنان کشورمان و جدا کردن مناطق زیادی از ایران کاری برای ما نکرده است.مثل آفتابگردان و آفتاب پرست فقط به دنبال منافع خودش می باشد.
توی سیاست، هر کشوری بفکر منافع خودشه..در مجموع. به نظر من روس ها غیرقابل اطمینان تر از آمریکاست
پوتین پس از جدایی کریمه بقیه مردم روس تبار شرق اوکراین را تنها گذاشت پس وای بحال ما ایرانیها که با طناب روسها به چاه برویم.
روسیه و چین قابل اعتماد نیستن !!! کافی مواضعشون رو تو شورای امنیت بازنگری کنیم
ولی فراموش نکنید که روسیه در زمان جنگ و بعد از آن در زمینه هسته ای خیلی به ایران کمک کرده و کلا تاسیسات هسته ای ایران رو روسیه ساخته
روسیه اگه مرده موشکهای اس ۳۰۰ ایرانو بده
امریکایها یه خوبی که دارند رو در رو درگیر میشن اما این روس ها وسط درگیری میان از پشت خنجر میزنند امریکا..انگلیس..روسیه چین المان یکی از یکی دیگه کثیف ترند
همیشه نظام سرمایه داری بهتر جواب می ده تا کمونیستی، هر چه بدبختی از بعد از انقلاب می کشیم همش از دست روسها و چینی ها هستش
بله درسته کافیه یه نگاه سطحی به تاریخ 100 ساله رابطه روسیه و ایران بیندازیم می فهمیم که روسها چقده به ما ظلم کردن اونا پس از فتح آلمان بزرگترین جنایت را در حق مردم آلمان نمودن هر چی دختر و زن آلمانی به دستشان افتاد بهش تجاوز کردن
روسها تا بحال در طول 50سال اخير به هيج كشوري تهاجم نظامي نكردند اما امريكا و غرب حداقل در 10سال اخير در خاورميانه به جند كشور تهاجم نظامي كردند و ناامني ايجاد كردند و نقشه دارند و تروريست كار انهاست
روسها هر جا قدم گذاشتن فقر و فساد را آوردند. کمی تفکر لازم است
هر كشوري به دنبال منافع خودش هست نه كشور ديگر . اين را بايد به ياد داشته باشيم. پس هيچ كشوري به دنبال منافع ما نيست مگر منفعتي كه خودش هم در آن شريك باشد . البته بيشتر سود ببرد و ما هم بيشتر كنترل شويم.
بزرگترین خیانت در تاریخ ایران را روسیه با گرفتن سرزمین های شمالی از ایران انجام داد.
S300
روسیه باها و بارها توی تاریهخ نشون داده خنجر از پشت می زنه ایران نباید به دام روسیه بیفته چون اون فقط دنبال منافع خودش هست پاش بیفته میشه دشمن درجه یک ایران
راهی که ظریف میرود خوب است و آمریکا خیلی بهتر از روسیه است۰
اخه کدومتون روسیه رو واقعا میشناسید اتفاقا روسا خیلی خیلی انسانهای خوبی هستند امریکا انقدر تبلیغ کرده شما هم گول میخورید مطمیینا روسا برای ایران از دیگر کشورا بهترن ولی بهتر از همه ارتباط با تمام دنیاست چه روس چه امریکا چه انگلیس
اگر به تاریخ توجه داشته باشیم بدون تردید به روسها اعتماد نخواهیم کرد.
آمریکایی ها تو پستی رو دست ندارن مگر روس ها. روس ها در هیچ معامله سیاسی جز به برد خود و باخت طرف مقابل به چیز دیگه ای فکر نمی کنند. به خصوص که ایرانی آزاد شده از بند تحریم اگر بخواهد می تواند با یادآوری جنایات روس ها در آسیای میانه همه این منطقه را علیه روسیه بشوراند و این زرد موهای خبیث را در محاصره بیابان های آسیا و یخ زارهای قطبی بیندازد. روس ها بیشتر از آمریکایی ها از ایران نفرت دارند منتهی کمتر آن را نشان می دهند. هیچوقت نباید با طناب انها در چاه برویم
روسیه خائن هست
غرب از روسیه بهتر است
فردا یهو دیدی روسها منافع ایران رو طی یک معامله سری با یک موقعیتی که اهمیت راهبردی تری براشون داره مثلا یک نوع امتیاز گیری در اوکراین با غرب معامله کردند. ازشون اصلا بعید نیست و آدم عاقل گفته اند که از یک سوراخ دو بار نیش نمی خوره.
مرگ بر روسیه.مرگ بر کمونیسم
متاسفانه تر طول تاریخ روسیه به هیچکدام از قرادادهاش با ایران در موقعیکه به نفعش نبود پایبند نمانده و به ایران خیانت کرده در زمان جنگ هم تمام سلاحهای ارتش عراق را تامین میکرد در حالیکه با ایران ادعای دوستی میکرد پس مسولین ما نباید به روسها اطمینان بکنند فقط باید تا اونجاییکه به نفع ماست با اونها بازی بکنند.
از تجربیات رهبر کوبا کاسترو که گفته : با روسها کار کنید اما اعتماد نکنید
خيانتهاي روسيه در طول تاريخ در حق كشور هاي ضعيف بسيار بدتراز جنايات غرب بوده است. فريب كار و استعمارگر و سلطه جو و فوق العاده غير قابل اعتماد.  
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی یعنی نه به روسیه وچین اعتماد داریم نه به غرب
تیم مذاکره کننده باید در مقابل این گرگ های درنده بسیار باهوش و حساب شده عمل بکنه
نه شرقي ، نه غربي، جمهوري اسلامي.
من تو سایتهای مختلف با گرایشهای گوناگون ,نظرات بازدید کننده ها رو موافق این گزارش دیدم,اکثرا دیدگاهشون مبنی بر بی اعتمادی به روسیه است.حالا درست یا غلط! در خصوص نیروگاه بوشهر که مارو خون جگر کردن,زیادم نباید از اونا توقع خاصی داشته باشیم,منافع ملی شون در اولویته براشون!
هر کشوری بدنبال منافع خود است. روسیه منافع استراتژیک در نزدیک شدن به ایران دارد. امریکا هم به همین ترتیب. بحث اعتماد نیست. بحث اصلی منافع است. مطمئن باشید اگر منافع هر کدام اققضا کند زهر خود را به ما خواهند چشانید. لکن در این دنیای بی رحم، ما نیز فقط و فقط باید منافع خود را در نظر بگیریم و سیاست خارجی و ارتباط خود را با این دو کشور و البته هر کشور دیگری بر محور منافع کشور مان بنا بگذاریم. لزومی هم ندارد که دست برادری به هر کدام بدهیم و اجازه هر غلطی را به هر کدام بدهیم و البته لزومی هم ندارد که برای خود دشمن تراشی کنیم. قرار هم نیست که یکی را انتخاب و دیگری را اخراج یا نفی کنیم.

به امید پیروزی تیم مذاکره کننده در احقاق حقوق و حفظ حداکثری منافع کشور.
روابط دنيا با روسيه به خاطر اكراين مقشوش است
از طرفى اروپايي ها براى تامين انرژى به روسيه محتاجند و قادر به تحريم روسيه نيستند
اگر مزاكرات به نتيجه برسد امكان جايگزينى ايران براى تامين سوخت اروپا محيا ميشود
اروپايى ها مخصوصا فرانسه به دنبال بازارى براى شركت هاى خودرو سازى ورشكسته خود است
روسيه در اين سال هاى تحريم سود هنگفتى با حمايت هاى ظاهرى از ايران به جيب زده است قطعا در اين مرحله از مذاكرات كارشكنى هاي روسيه براى به نتيجه نرسيدن مذاكرات چيزى دور از ذهن نخواهد بود
روسیه زمانی از رفتارش در مقابل ایران پشیمان خواهد شد که دیگر سودی برایش ندارد . بهر حال بهتر است ایران عطای روسیه را به لقایش ببخشد . و این کار را اگر بجای فردا امروز انجام دهد یک روز جلو خواهد بود .
هنر مزاکره کنندهاست که باید منافع ملیمان را از شکافهای شرق وغرب بیرون بکشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست