بازدید 28191

مانع شدن از پوشیدن چادر در جلسه کنکور!

صبح دومین روز از برگزاری کنکور سراسری سال ۹۳ که مربوط به گروه علوم تجربی بود در اتفاقی دور از انتظار، در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر مسئولان یکی از حوزه‌های امتحانی خانم‌ها، مانع از نشستن دخترانی با پوشش چادر سر جلسه آزمون شدند.
کد خبر: ۴۱۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۶ 01 July 2014
صبح دومین روز از برگزاری کنکور سراسری سال ۹۳ که مربوط به گروه علوم تجربی بود در اتفاقی دور از انتظار، در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در استان بوشهر مسئولان یکی از حوزه‌های امتحانی خانم‌ها، مانع از نشستن دخترانی با پوشش چادر سر جلسه آزمون شدند.

به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری بسیج، شخصی به نام "ی.ق" اهل بخش شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر با ناراحتی و عصبانیت به برخی نهادها اعلام کرد که مراقبان کنکور علوم تجربی در شهر برازجان در یکی از حوزه‌های امتحانی، به بهانه شناسایی چهره بانوان داوطلب و جلوگیری از تقلب، مانع از نشستن بانوان چادری سر جلسه آزمون شدند و دختران چادری که دختر وی نیز یکی از آنها بود، مجبور شدند با چشم اشکبار و بغض در گلو بدون پوشش چادر آزمون دهند.
 
در همین راستا حجت‌الاسلام حَمّادی امام جمعه شبانکاره در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با انتقاد شدید از این اتفاق اعلام کرد: زمانی رضاشاه به زور چادر از سر زنان ما می‌کشید و امروز بعد گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی در برازجان به بهانه شناسایی از پوشیدن چادر در جلسه کنکور جلوگیری می‌شود.
 
با اطلاع از این خبر، خبرنگار خبرگزاری بسیج تماسی با امام جمعه شهر شبانکاره برقرار کرد و تا صحت و صقم این قضیه را جویا شود که وی این اظهارات را تأیید کرد و گفت: آقای "ی.ق" که از مربیان پرورشی شهر شبانکاره است با من تماس گرفت و گفت «صبح روز جمعه دختر خود و سه تن از دوستانش را برای حضور بر سر جلسه کنکور به شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان می‌بَرد که مسوولان جلسه مانع از ورود دختران با پوشش چادر شدند و من هر جا تماس گرفتم تا مانع از این قضیه بشوم موفق نشدم و با توجه به نزدیک شدن زمان آغاز کنکور و بسته شدن درهای حوزه امتحانی دخترم به همراه دیگر دوستانش با چشمانی اشک‌آلود و بغض در گلو مجبور شدند بدون چادر سر جلسه حاضر شوند».
 
امام جمعه شبانکاره ادامه داد: پس از شنیدن این اتفاق از زبان پدر این دختر، بنده با حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان این قضیه را در جریان گذاشتم که وی پس از پرس‌وجو به بنده گفت «تاکنون کسی این قضیه را تأیید نکرده و باید بررسی بیشتری شود».
 
حمادی افزود: پدر این دختر در شهر شبانکاره حضور دارد و حاضر است در این‌باره شهادت بدهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱۴
انتشار یافته: ۱۸
فرض کینم این قضیه صحت داشته باشه مگر جلسه امتحانی خانم ها نبوده ؟ همه خانم بودن چه مشکلی ممکن بود به وجود بیاد اگر این دانش آموز چادر از سر بر می داشتند ؟
تشخیص چهره ربطی به چادر ندارد...حتما پوشیه داشته و پدرش جوری دیگر موضوع را عنوان می کند. با پوشیه تشخیص چهره ممکن نیست و امکان تقلب حتمی است. بهتر است از پیغمبر و خدا جلو نزنیم و برخی احکام را خودمان صادر نکنیم...
اولا سقم ! درسته نه صقم! دوم اینکه لازم نبوده در جلسه امتحان که همه هم خانم هستند چادر پوشیده شود 3 اینکه کار ناظر درست بوده احتمال تقلب با چادر بوده و حتما هم قبلا اتفاق افتاده و گرنه دلیلی ندارد که در جمع خانم ها یکی چادری باشد محفل زنانه بوده!
به شخصه موارد متعددی از سو استفاده خانمها از پوشش برتر به عنوان سرپوشی برای تقلب مشاهده کرده ام. حتی دیده ام درون چادر تقلب دوخته شده است. خوبست برای چنین امتحاناتی از قبل اطلاع رسانی شود و خانمها بدون چادر روی صندلی بنشینند. مثل خیلی از جاهای دیگر که خانمها با چادر مراجعه میکنند ولی در حین انجام کار بایستی بدون چادر باشند. مثلن اتاقهای عمل جراحی . مثلن خطوط تولید کارخانجات و .....
خوب اگر با برقه بوده مشكل دارد واگر با چادر بوده جلوگيري از آن جاي تاسف دارد بايد خبر دقيق بيان شود چون چادر صورت نمي پوشاند
چادر گاهى براى پنهان كردن جرم استفاده مىشود مثلا اغلب دزديهاى در فروشگاه ها توسط خانم هاى چادرى انجام مىشود كه ذاتا با حجاب نيستند بلكه از چادر به عنوان وسيله استفاده كردند حالا اين دختر اگر خيلى هم معتقد بوده با حجاب كامل مانتو بلند ومقنعه هم مى تونسته امتحان بده جادر ضرورت نداشته. مگر اينكه كار ديگه اى مىخواسته بكنه زيراهمسر من دبيره. واز اين ترفندها وبهانه ها خبر داره
من در شهر مشهدم همسرم سر جلسه با یکی از این افراد مشکل پیدا کرد چون مراقبین و یا بازرسان مرد در جلسات حضور دارند به طوری که حالش بد شد
متاسفانه ...
انصاف هم خوب چیزیه
البته در جلسه اي كه همه شركت كنندگان خانم هستند بدون چادر هم مي توانستند شركت كنند و نياز نبود با چشمان اشك آلود شركت كنند.
من کارمند هستم و در جلسات کنکور کمک می دم. وقتی سر جلسه کنکور همه شرکت کنندگان و مسئولان برگزاری مونث هستن و نامحرمی نیست چه اشکالی داشته که چادر نپوشن. به نظر من قضیه رو بزرگ کردن.
برای جلوگیری از تقلب بوده جوگیر نشوید.
ایران یعنی همین یه جاهایی به زور چادر سرت میکنن مثل امامزاده ها یه جاهایی هم مثل مورد اخیر باید بی چادر بری حالا اگه این قضیه تو فرانسه بود غوغایی میشد.
اگر اين خبر صحت داشته باشد با اين فرد بايستي شديدترين برخورد شود تا درس عبرتي واسه همگان شود
بهتر است سخن طرف مقابل را نیز شنید. در برخی امتحانات در کمال تعجب می بینیم افرادی که اعتقادی به حجاب ندارند چادری می شوند!
دقيقا در شهرستان قاينات خراسان جنوبي همين اتفاق افتاد كه جاي تامل دارد
اگر که مراقبین خانم باشن بهتره دخترا بدون چادر سر جلسه بروند چون من خودم بارها دیدم که چه تقلبایی با چادر انجام میشود.
الکی این خبر رو بزرگ کردید.من سر جلسه امتحان که 10 روزی میشه تمام کردم میرفتم حتی بازرسی بدنی هم میشدیم.البته مخالف هم نیستم چون واقعا تقلب میشه.موبایل میارن و یا تقلب هایی که من و شما فکرش و هم نمیکنیم.به نظرم کار مراقب درست بوده
چادر که صورت را نمی پوشاند شاید مقصود روبنده بوده است و الا خانم ها با چادر توی آزمون دکترا که حساسیت خیلی زیادی روی آن است شرکت می کنند. بهر حال نتیجه قطعی پی گیریتان را منتشر نمایید .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی