بازدید 10948
جام‌جهانی فوتبال

«خروس‌ها» پنجمین تیم حاضر در یک چهارم نهایی جام بیستم شدند

فرانسوی‌ها به روند خوب و بی‌نقص خود در جام ادامه دادند و در نیجریه را هم از پیش‌رو برداشتند تا پنجمین تیم حاضر در یک چهارم نهایی شوند. حریف آن‌ها امشب از میان تیم‌های آلمان و الجزایر مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰ 30 June 2014
فرانسه حضور در یک چهارم نهایی جام را بی‌شک مدیون دیده دشان است. نه بنزما و نه پوگبا که ستاره این تیم مربی دوست‌داشتنی‌اش روی نیمکت است که توانست حاشیه‌هایی همیشگی را از اردوی خروس ها دور کند و از آن‌ها یک تیم واقعی بسازد تا حتی بدون فرانک ریبری هم بتوانند مقتدرانه خودشان را به جمع هشت تیم برتر جام برسانند.

به گزارش تابناک، نیجریه امشب یک بازنده سربلند بود. آن‌ها تا دقیقه ۷۹ که گل اول بازی را دریافت کرده بودند یک بازی منطقی و با برنامه را ارائه داده بودند و پابه‌پای فرانسه بالا آمده بودند و حتی در نیمه نخست موفق به گشودن دروازه فرانسه هم شدند که از سوی داور مردود اعلام شد. اما انگار این تیم خوب تنها یک گل نیاز داشت تا شاکله‌اش از هم بپاشد و بازی را واگذار کند.

ضربه سر پوگبا هم فرانسه را در این بازی پیش انداخت و هم این هافبک شایسته فرانسه را به حق‌اش رساند تا نامش در میان گلزن‌های جام هم قرار بگیرد. او در پایان بازی هم به‌عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد. علاوه بر او حضور گریزمان که در آخرین روزها و بعد از مصدومیت ریبری به اردوی تیم فرانسه اضافه شد هم از بازکنان تاثیرگذار میدان بود و روی گل دوم فرانسه هم تاثیرداشت.

فرانسه 2     نیجریه  0

پوگبا (79) جوزف یوبو (گل به خودی2+90)

گزارش بازی:


۱۵:۰۰ یک بازی درگیرانه و البته محطاتانه در میانه میدان. هافبک‌های میانی دو تیم در این دقایق پرکارترین بازیکنان میدان بودند و البته هیچ صحنه خطرناکی هم روی دروازه‌ها ایجاد نشد.

۱۹:۰۰  امانوئل آمنیکه برای لحظاتی شوک بزرگی را به فرانسوی‌ها وارد می‌کند. توپ او به تور دروازه فرانسه دوخته می‌شود اما داور به دلیل آفساید گل نیجریه را مردود اعلام می‌کند تا دو تیم همچنان مساوی باشند با این تفاوت که فرانسه حساب کار در برابر نیجریه دستش آمد.

۲۳:۰۰  انیما به خوبی نشان می‌دهد که چرا تا این حد ستایش‌ها را برانگیخته است. همکاری خوب پوگبا و والبوئنا منجر به یک ضربه سرکش به سمت دروازه نیجریه می‌شود اما این انیماست که با یک واکنش عالی دروازه‌اش را باز می‌کند.

۳۵:۰۰  بعد از یکی دو موقعیت گلزنی برای دو تیم بازی در این دقایق در میانه میدان در جریان است.

۴۰:۰۰  دبوشی در یکی از چندین و چند نفوذش صاحب یک موقعیت گلزنی می‌شود اما نمی‌تواند از موقعیت خود به خوبی استفاده کند.

۴۳:۰۰  بعد از هنرنمایی انیما حالا نوبت لوریس بود تا خودی نشان دهد. او شوت سرکش هافبک نیجریه را دفع می‌کند و در ادامه موزس توپ را با دست لمس می‌کند تا با اعلام خطای هند موقعیت از تیم نیجریه گرفته شود.

پایان نیمه نخست با تساوی بدون گل

۶۰:۰۰  پانزده دقیقه ابتدایی نیمه دوم بازی هم کاملا آرام و بدون موقعیت خطرناک در جریان است.

۷۰:۰۰  مهم‌ترین موقعیت بازی در دقیقه هفتاد بازی رخ داد. جایی که کریم بنزما در یک موقعیت تک به تک توپ را راهی دروازه نیجریه کرد اما این ویکتور موزس بود که توپ را از روی خط برگرداند تا بنزما تا اینجای بازی ناکام باشد.

۷۷:۰۰  فرانسه دروازه نیجریه را به توپ می‌بندد. ابتدا کریم بنزما توپی را راهی دروازه می‌کند که مدافعان نیجریه آن را باز می‌گردانند و در ادامه شوت سرکش کابای به تیر درواز می‌خورد.

۷۹:۰۰  ضربه سر دیدنی بنزما و واکنش دیدنی انیما!

۷۹:۰۰  گل برای فرانسه! فشارهای فرانسه در این دقایق سرانجام به نتیجه می‌رسد و پوگبا روی ضربه کرنر به راحتی دروازه نیجریه را باز می‌کند تا اولین گل خود در جام‌جهانی را به ثمر برساند.

۸۴:۰۰  گریزمان می‌توانست تعداد گل‌های فرانسه را به عدد دو برساند اما باز هم انیما مانع این کار می‌شود.

۹۰:۰۰+۲  جوزف یوبو با یک گل به خودی تیر خلاص را بر پیکر نیجریه وارد می‌کند. ضربه کرنر یاران فرانسه و دخالت گریزمان در کنار اشتباه انیما موجب می‌شود تا یوبو دروازه خودی را باز کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار