بازدید 13375
نتانیاهو خطاب به کشورهای غربی؛

با ایران همان رفتاری را بکنید که با سوریه کردید!

در شرایطی که دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ به منظور دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته‌ای، هفته جاری در وین برگزار می‌شود، همه شواهد حاکی از آن است که رژیم اسرائیل به شدت از احتمال ‌توافق احساس نگرانی کرده و درصدد جلوگیری از وقوع آن است. اظهارات امشب نتانیاهو در گفت‌و‌گو با رسانه‌های بین‌المللی‌ در همین راستا قابل ارزیابی است.
کد خبر: ۴۱۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۴ 30 June 2014
با ایران همان رفتاری را بکنید که با سوریه کردید!در شرایطی که دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ به منظور دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته‌ای، هفته جاری در وین برگزار می‌شود، همه شواهد حاکی از آن است که رژیم اسرائیل به شدت از احتمال ‌توافق احساس نگرانی کرده و درصدد جلوگیری از وقوع آن است. اظهارات امشب نتانیاهو در گفت‌و‌گو با رسانه‌های بین‌المللی‌ در همین راستا قابل ارزیابی است.

به گزارش «تابناک»، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، ساعاتی پیش با رسانه‌های کشورهای عضو گروه ۱+۵ ‌گفت‌و‌گو ‌و در این جریان، ادعاهایی را درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

وی با طرح دوباره این موضوع که ایران باید از هرگونه توانایی غنی‌سازی هسته‌ای خلع شود، گفته، توافق با ایران، باید مشابه توافقی باشد که کشورهای غربی درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه با دولت این کشور منعقد کردند.

وی نخست به شبکه خبری «اسکای نیوز» انگلیس گفته: «آنچه ایران از انگلیس و گروه ۱+۵ می‌خواهد، این است که مواد و ابزارهای لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای را نگه داشته و اجازه بازرسی از آن‌ها را بدهد. نگه داشتن و بازرسی، در مقابل «از میان بردن» و «خارج کردن» قرار دارد. این یک توافق بد است».

وی افزود‌: «به گمانم این بدان معناست که ایران می‌تواند در هر زمانی، بازرسان را کنار گذاشته و یا آن‌ها فریب دهد ـ همان گونه که در گذشته نیز این کار را کرده ـ و به تولید اورانیوم غنی شده لازم برای ساخت بمب هسته‌ای اقدام کند. آن‌ها می‌توانند در چند هفته یا چند ماه این کار را انجام دهند. این برای انگلیس بد است؛ برای اروپا بد است؛ برای ایالات متحده بد است؛ برای روسیه بد است؛ برای چین بد است؛ برای اسرائیل بسیار بد است؛ برای عرب‌ها هم بد است‌ و برای جهان بد است».

نتانیاهو بار دیگر مواضع تکراری رژیم اسرائیل را در این زمینه مطرح کرده و گفته: «موضع من از آغاز این بوده که آن‌ها نباید هیچ گونه توانایی غنی‌سازی داشته باشند، زیرا برای انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به آن نیاز ندارند... آن‌ها حتی به یک سانتریفیوژ هم نیاز ندارند. موضع غربی‌ها این بوده که آن‌ها باید چند صد سانتریفیوژ داشته باشند. اکنون ما می‌شنویم که ۱+ ۵ درباره ۱۵۰۰ سانتریفیوژ سخن می‌گوید؛ اما این عدد، تنها مربوط به سانتریفیوژهای فعال است».

وی در ادامه اظهار داشته: «آن‌ها می‌گویند یا شاید ‌می‌خواهند چند هزار سانتریفیوژ دیگر نیز به صورت غیرفعال، اما آماده به کار داشته باشند که مهر و موم شده باشد. خوب، یک روز ایران تصمیم می‌گیرد که مهر و موم را بشکند، سانتریفیوژ‌ها را در کنار هم گذارد و با آن، طی زمان بسیار کوتاهی به بمب هسته‌ای دست پیدا کند؛ این توافقی است که ایران می‌خواهد. این توافق به معنای تسلیم شدن است. ۱+ ۵ باید چنین توافقی را رد کند. آن‌ها نباید اجازه دهند ایران توان ساخت سلاح هسته‌ای داشته باشد».

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل پس از طرح این ادعا‌ها، موضع جدیدی که به تازگی از سوی برخی‌ دیگر مقامات این رژیم نیز بیان شده، ‌مطرح کرده و گفته توافق هسته‌ای با ایران، باید مشابه توافقی باشد که درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه حاصل شد و در نتیجه آن، تمامی مواد مرتبط با سلاح‌های شیمیایی این کشور به خارج منتقل شد. از دید وی، چنین کاری باید درباره تأسیسات و مواد مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران نیز تکرار شود.

به هر حال، آن گونه که مشخص است، این روز‌ها مقامات رژیم اسرائیل و به ویژه شخص نتانیاهو، به شدت از چشم‌انداز ‌توافق نهایی هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+ ۵ احساس نگرانی کرده و تلاش دارند تا از ‌چنین توافقی جلوگیری کنند. در همین راستا، اقدامات این رژیم در هر دو سطح دیپلماتیک و همچنین رسانه‌ای در راستای فضاسازی علیه ایران جریان یافته که کنفرانس مطبوعاتی امشب نیز بخشی از همین اقدامات به شمار می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۲۴
آقای نتانیاهو اگر الان نفس میکشی چون سران کشورهای عربی بی غیرت بودند
اگر امروز کشور سوریه به این وضیعت هست بدلیل نادانی سران بعضی از کشورهای عربی می باشد مثل عربستان ،چون نمی دانند
اسراییل وآمریکا چه نقشه شومی برایشان کشیده اند.
آقای نتانیاهو این را بدان کشور ایران تمام نقشه های تو و اربابانت
نقشه بر آب خواهد کرد.
ما همه تجهیزات علمی و نظامیمونو میدیم بعد شما تحریم ها از روی Apple store رو ور دارین. عادلانه است! مشکل نتانیاهو سر نفس کشیدن ماهاس.
نتانیاهو تو که بمب هسته ای داری چرا اینقدر از ایران میترسی
اصلا شب ها خوابت می بره از ترس ؟
نتانیاهو هم یکی از زنجیری های عرصه بین الملل هست . کسی که بدنبال ماجراجویی و از صلح و آرامش در عرصه بین الملل رنج می بره . روی گفته های ایشون نباید زیاد اهمیت قائل شد .
ﻣﺮﮒ ﺑﺮ اﺳﺮاﻳﻴﻞ
آقای نتانیاهو با این صحبتاشون دارن منو مجبور می کنند که از ابرواژه " فقط اعدام" براشون استفاده کنم
آقای نتانیاهو بیا جلو ... جلوتر ... بیا ...
.................. بــــــــــــــــــیـــــــــــا
فقط اعدام :)
طرف مذاکرات ایران5+1نیست بلکه اسراییل است,طمن باشید بدون رضایت دولت اسراییل هیچ اگرمنت ورفع تحریمی درکار نخواهد بود,صددرصد
ای یهودیان اگاه باید که یک روز فرا خواهد رسید که ترسان و گریان میگوئید ای کاش ایران مقتدرترین کشور بود زیرا هرگز در طول تاریخ ایرانیان به هیچ قومی ستم نکرده و قدرت ان به نفع صلح جهانی بوده قسم که یک روز که دیر نیست پیش میاید که بگوئید ای کاش ایران فقط قدرت و توانائی در جهان داشت لیکن هر گز باورتان نمیاید بنگرید به زمان بختل نصر و فرارتان از بابل به سوی ایران . همه جهان از قدرت ایران اگر ایجاد شود سود میبرند ایا ایران مقتدر در جهان میشود ؟
برو بابا دلت خوشه
آدم بیکار و بیعار و علاف
این مردک چرت و پرت میگه
تو یکی شکر نخور
« خلع سلاح هسته ای اسرائیل » پیش شرط هر گونه بحث در باره ی توان دفاعی ایران باید باشد !
وقتی آمریکا با تمام توان نظامی خود پشتیبان اسرائیل است ، چرا این کشور که بارها نشان داده هیچ حقی برای همسایگانش قائل نیست ، سلاح هسته ای داشته باشد و به اتکای ان برای همه از جمله حامیان خویش ، خط و نشان بکشد ؟؟؟
فوتينا . برو جلو بوق بزن نتن يابو.آدمتو اشتباه گرفتي.اينجا ايرانه ما هم مثل شيوخ عرب ...نيستيم.
به معنای واقعیه کلمه یاوه گویی کرده
خوک کثیف ایران را باسوریه مقایسه میکنی ،نادان
با دعای گربه سیاه باران نمی بارد
توكه راست ميگي ماكه ازخدامونه اين آشغالهاي تروريست وتكفيري و....به ايران فقط نگاهي بيندازند آنوقته كه ديگه نسلشون منقرض ميشه ...حالابشين هي وروركن
حالا که اسراییل بمب اتم داره برای اروپا خوبه یا برای چین؟ یا روسیه؟ یا عربها؟ فقط ما بمب اتم داشته باشیم بده؟ گور پدر نتانیاهو و جد و آبادش. آره اصلا بمب می سازیم و با خاک یکسانتون می کنیم. تو هم برو بمیر
سگه رو به ده راه نمی دادند سراغ خونه کدخدا رو میگرفت.... نتانیاهو سطل اب فراموش نشه؟
انگاری که این بابا تو کار اِکس و مِکس و تلکسه خیلی تو توهمه
مرگ بر اسراییل
به این مذکر انسان نما بگویید اگه غلطی کند ایران کاری نمی کند که سوریه کرد بلکه کاری می کند که رهبر انقلاب گفت و طهرانی مقدم هم امکانات ان را فراهم کرده است و برای اینکه بفهمد عاقبتش چه می شود ایه 2 سوره حشر را به عبری ترجمه کنید تا بخواند
همين داعشي كه الان عربستان ‏ اردن ‏ اسرائيل بهش قدرت دادند تو سر خود همين ها خراب خواهد شد .
به نام خدا بیچاره خودش می دونه که ایران سوریه نیست ...
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی