بازدید 16298

قیمت شیر آزاد شد

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: براساس مجوز ستاد تنظیم بازار مبنی بر آزاد سازی قیمت شیر از اول تیرماه قیمت شیر خام برای مصرف‌کننده را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.
کد خبر: ۴۱۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ 29 June 2014
دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: براساس مجوز ستاد تنظیم بازار مبنی بر آزاد سازی قیمت شیر از اول تیرماه قیمت شیر خام برای مصرف‌کننده را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

رضا باکری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: از اول تیرماه قیمت شیر خام و مصرف‌کننده را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: قیمت خرید شیر خام از دامدار با توجه به کیفیت، از کیلویی 1110 تومان تا 1250 تومان متغیر است و قیمت شیر مصرف‌کننده در بازار هم نرخ ثابتی ندارد و هر شرکتی با توجه به کیفیت، نوع بسته‌بندی و تنوع محصول و متناسب با تقاضا، قیمت تعیین می‌کند.

باکری در پاسخ به اینکه محدوده قیمت شیر مصرف‌کننده اکنون در بازار چقدر است، گفت: اطلاعی از این قیمت ندارم، اما کارخانه‌ها مجاز هستند با توجه به عرضه و تقاضا قیمت تعیین کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به اینکه کدام مسئول مجوز آزاد شدن قیمت شیر را صادر کرده است؟ گفت: ستاد تنظیم بازار 12 تیرماه 92 مجوز آزادسازی قیمت را صادر کرده بود، اما انجمن صنایع لبنی به دلیل برخی ملاحظات تاکنون آن را اجرا نکرد.

وی ادامه داد: آزادسازی قیمت شیر و تعیین قیمت با عرضه و تقاضا نیاز به صدور مجوز جدید نداشت، زیرا پیش از این در سال 92 اعلام شده بود.

دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: بعد از این براساس قانون تجارت دامداران و کارخانه‌ها به هر قیمتی که براساس عرضه و تقاضا تعیین شود، محصول خود را در بازار عرضه می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه با افزایش تقاضا در ماه رمضان آیا قیمت لبنیات افزایش می‌یابد؟ گفت: با توجه به اینکه کارخانه‌های تولید‌کننده با همدیگر رقابت می‌کنند، احتمال افزایش قیمت وجود ندارد.

دبیر انجمن صنایع لبنی شیر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چندی پیش قیمت خرید شیر خام  از دامدار از سوی دولت 1440 تومان اعلام شد، این موضوع به کجا رسید، گفت:  قانونا دولت نمی‌تواند در معاملات آحاد ملت مداخله کند و در صورت مداخله باید ضرر و زیان بدهد، بنابراین به دلیل اینکه بازار کشش خرید با قیمت 1440 تومان را ندارد، قیمت شیر بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳۰
هر دم از این باغ بری می رسد..!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
سلام به همه ملت ایران
این بنده خدا فقط از ناحیه کارخانجات لبنیات صحبت کرده و میخواد به قیمت زیان دامداریها کارخانجات سود کنن حداقل قیمت شیر خام 1500 تومان اگه کمتر از این باشه دامداریها تعطیل میشن و 2 ساله دیگه باید شیر خشک چینی میل کنیم
تورم مهار شد؟ ! ؟ !
...پس خداحافظ شیر!
روحانی مچکریم!!
بزن دست قشنگه رو.....................
همه چي ازاد بجز حقوق و درامد منه حقوق بگير قانون كاري!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای نوبخت بارها گفت ما مخالف هرگونه افزایش قیمت هستیم...
پاسخ ها
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
واقعا راست گفته ولی کاری نمی تونه بکنه
آقای باکری یعنی خودشما برای خانه خودت شیر نمی گیری که می گوئی من از قیمت بازار خبر ندارم
اوني كه اينجا متاسفانه ارزشي نداره جون آدميزاده كه آزاده آزاده (البته دور از جون آقازاده هاو اغنيا)
ديگه شير هم نميشه نوشيد
مگه قیمت شیر دولتی بوده که حالا بخواد آزاد بشه؟از وقتی احمدی نژاد رییس جمهور شد ما دیگه شیر نخریدیم یارانه شیر رو برداشت
قرار بود بعد از ماه رمضان این اتفاق بیفتد!!! کاری کنید که مردم سر سفره افطار حسابی دعایتان کنند!!!
نمیدانم بنده به عنوان یک شهروند که بچه کوچک دارم اگر بخواهم شیر خام بخرم باید کجا بروم.
بنده شیر را لیتری 2500 تومان می خرم که با تغییر قیمت های فعلی احتمالا بیشتر هم خواهد شد. شیری که هیچ وقت بر روی آن سرشیر نمیبندد
یادم هست شیر های شیشه ای را که اگر درب آلومینیومی آنرا بر میداشتی حتما باید آنرا با انگشت (غیر بهداشتی است!!) سرشیری به قطر حد اقل 2و3 سانت روی آنرا سوراخ می کردی تا بتوانی شیر را درون لیوان بریزی
الان شیر خام، کم ،نیم،پر چرب که بگیری هیچ خبری از آن اتفاق نیست که نیست. چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
عزیزم سرشیر نبستن شیر به معنی چربی نداشتن شیر یا به اصطلاح آبکی شدن آن نیست. بلکه به این دلیل است که شیر را هموژنیزه می کنند. شیر هموژنیزه با اینکه ممکنه چربی بالایی هم داشته باشه ولی خیلی کم سرشیر می بنده
شایان
| United States |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
هموطن فقط به فکر بچه دار شدن باش.!!!!
این سیاست خوبست . همان سپردن تامین نیاز مردم به بازار است . مشوق توسعه تولید قرین به منفعت تولید کننده هم خواهد شد . نمیشود دست نفر را از پشت بست و از او خواست که بدوید .
با اضافه شدن هر دامداری تولید بیشتر اشتغال هم بیشتر عرضه هم بیشتر و رقابت هم بیشتر و نهایت تعادل در قیمت بدون درگیری دولت .

ای کاش در زمینه مسکن هم دولت کنار میکشید و فقط با عرضه زمین اجتماعی به به جای مسکن اجتماعی به چندین نفر همه را در این کار سهیم مینمود .

با اینکار مردم اشتیاق به پس انداز را بیشتر استقبال و بانکها هم با هر اشتیاقی مبادرت به دادن وام مینمودند حاصل ان تعادل و تسریع در عرضه و تقاضا میشد و ایضا هزاران اشتغال و امید.
شیر که هیچی ، گربه هم نمیتوانیم بخریم .
قانونا دولت نمی‌تواند در معاملات آحاد ملت مداخله کند و در صورت مداخله باید ضرر و زیان بدهد ،پس چرا در مورد خودرو اجرا نمیشود؟
با عرض سلام .همانطور که در این خبر آمده ، نرخ شیر آزاد شده است و اصطلاحا این بازار است که قیمت شیر را تعیین می کند و همانطور هم که دبیر محترم انجمن صنایع لبنی شیر گفته دولت نمی تواند در معاملات آحاد ملت دخالت و ورود کند ، لذا بهتر است که خود مصرف کنندگان وارد عرصه شده و با نخریدن و یا با کم خریدن شیر ، قیمت صنایع لبنی را در سطح معقولی نگه داریم . واقعیت های موجود نشان می دهد که افزون بر زیادی خواهی های صاحبان صنایع لبنی ، مدیریت کارآمدی در این صنایع وجود ندارد و به همین دلیل هزینه ها بیش از حد متعارف می باشد و بی کیفیتی تجهیزات نیز مزید بر علت شده و قیمت تمام شده در این صنایع ، بسیار بالاست. موضوع دیگری که متاسفانه برخی صاحبان صنایع لبنی از آن به عنوان حربه و عامل فشار استفاده می کنند همانا جایگاه و فوائد شیر در تغذیه است. این موضوع سبب شده است تا اهرم قدرتمندی در اختیار آنان قرار گیرد و قیمت صنایع لبنی را هر طور که خود می خواهند تعیین کنند و نه بازار.اخیرا به عنوان یک ژورنالیست از یکی از مراکزی که تامین کننده شیر برخی از کارخانجات دیدن داشتم و با صحبت هایی که بطور صادقانه مطرح شد از بی مدیریتی این مراکز سخن به میان آمد . به نظر می رسد دولت هر چند بحث رها سازی قیمت شیر را مصوب کرده است اما نبیاید اجازه داد برخی صاحبان صنایع لبنی شیر ، آنطور که خود می خواهند با اسب مراد خود بتازند و ایجاست که شهروندان نیز باید وارد میدان شده و با نخریدن ، به تنبیه زیاده خواهان بپردازند . مگر در فرهنگ عمومی ما ایرانیان نیست که جرم گرانفروش ، نخریدن است .حداقل انتظار این است که این فرهنگ رفتاری را از یک جا آغاز کنیم و شاید این یک فرصت طلایی باشد.اگر این اتفاق رفتاری رخ دهد ، یقینا سایر کالا ها و حتی خدمات را می توان مدیریت کرد . شهروندان به عنوان مصرف کننده ، توان خود را باور کنند و بدانند که نخریدن نیز حربه قوی و عبرت سازی است.
وقتي دامدار به گاو خوراك كيلويي 1300 ميدهد چگونه شير را تا سقف 1250 بفروشد؟شما به فكر كاسبي خودتونيد. شما نميخاد قيمت شير خامو نعيين كنيد .اين دامداره كه داره توليد ميكنه و دامدار بايد قيمت شير خامو تعيين كنه كه همون 1440 قيمت منطقيه.
اگر دولت دست از سر قیمت ها بردارد قیمت ها خیلی پایین تر از این می آید
خوش بحال دولت
خوب خدا رو شکر از خوردن شیر هم محروم شدیم
خب در اینجا اتحاد حرف اولو میزنه
اگه کارخانه دارها متحد باشند شیر میشه کیلویی 3000 و اگه مردم متحد باشند شیر میشه
معنی آزادسازی رو هم فهمیدیم .
یعنی هیچ نظارتی روی شیر نمیشه
ما که شیر نمیوخوریم از این به بعد اما آه اون پدری که نمیتونه نیاز ضروری فرزندش رو به شیر تامین کنه گریبانگیر میشه
وعده ما نزد تنها عادل هستی و رسیدگی به اعمالمان .
تا میتونید گرونش کنید. خصوصا که ماه رمضون هم رسیده. ما ایرانیها که عادت داریم توی ماه مبارک (که اکثر کشورهای مسلمون دنیا غذا رایگان میدن به مردم و به فقرا کمک میکنن و تخفیفهای باورنکردنی میدن و...) همه چیز رو گرون کنیم. بعدش هم به کشورهای دیگه با نگاه تحقیرآمیز نگاه کنیم و خودمون رو برتر از اونها بدونیم.
تو کشورهای اسلامی با شروع ماه رمضان واسه رفاه مردم کالاها ارزون میشه تو کشور اسلامی ما گرون
تو یه برنامه طنز نشون دادن یه مغازه جنسی رو با قیمت بالاتر میفروشه و مردم جلوش صف ایستادند. خبر میاد یه مغازه دیگه همون جنس رو با قیمت بالاتر میفروشه. مردم با شنیدنش صف رو ول کردنو به سمت مغازه گرونتر رفتند و صف بستند.
مسئولین ما نشستن فکر میکنن ببینن چطور می تونن به قشر متوسط و ضعیف فشار بیارن .... ظاهرا در جهت رفع مشکلات هیچ کاری نمیکنن .. همه چی داره گرون میشه بعد میگن تورم کنترل شده
مصرف شیر تو تابستان کمتره زمستان که بشه تقاضا که بالا بره قیمت شیر خودشو بیشتر نشون میده اونجاست که باید قید شیر را زد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی