بازدید 15982
جام‌جهانی فوتبال؛

کلمبیا با رودریگز درخشید، اروگوئه بدون سوآرس حذف شد

کلمبيا با درخشش جيمز رودريگز از سد اروگوئه گذشت تا در مرحله يک چهارم نهايي، حريف برزيل شود.
کد خبر: ۴۱۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۵ 29 June 2014
کلمبیا با رودریگز درخشید، اروگوئه بدون سوآرس حذف شددومین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام‌جهانی فوتبال تحت تأثیر رأی سخت‌گیرانه فیفا برای مهاجم جنجالی اروگوئه و همین طور درخشش مهاجم جوان کلمبیا بود. تیم‌های خیره‌سر آمریکایی جنوبی، امسال یکی از زیبایی‌های انکار نشدنی جام بیستم هستند و شاید خیلی از هواداران فوتبال با خود می‌گویند چه بد اقبالی بزرگی که در مرحله یک هشتم دو تیم خوب از این منطقه باید به هم بخورند تا یکی حذف شود.

به گزارش «تابناک»، همان گونه که ‌حدس زده می‌شد، این تیم جوان نستورپکرمن دوست‌داشتنی بود که سرانجام پیروز میدان بود و بر اروگوئه پیر اسکار تابارس پیروز شد؛ اروگوئه‌ای که تنها یک ستاره در میدان داشت که محکومیت سنگین فیفا او را از همین بازی هم گرفته بود.

هرچند روز گذشته مردم بی‌شماری در مونته‌ویدو برای استقبال از لوئیس سوآرس به فرودگاه رفته بودند و داستان‌های فراوانی ساخته‌اند که نفوذ برزیلی‌ها در فیفا، منجر به این حکم سنگین شد، اکنون که از جام‌جهانی حذف شده‌اند، باید از خود بپرسند، چه ‌شد که سوآرس در آن صحنه کاملا بی‌ربط اقدام به گاز گرفتن کیلینی کرد؟

شاید پاسخ را تنها و تنها باید در‌ حالت روانی خاصی دید، وگرنه هیچ دلیلی نیست که بزرگترین ستاره یک تیم با دست خود موجبات حذف تیمش را فراهم آورد.

هر چقدر نبودن سوآرس به اروگوئه صدمه زد و فورلان پا به سن گذاشته، نتوانست جای خالی او را پر کند، ‌تیم جوان کلمبیا با اتکا رودریگز آماده توانست مجوز حضور در جمع هشت تیم را بیابد. کلمبیایی‌ها باید او را طلا بگیرند،4 بازی، 5 گل، 2 پاس گل. بیشتر از 60٪ از گل‌های کلمبیا با تأثیر مستقیم او به ثمر رسیده؛ یک شماره 10 واقعی.

پکرمن که در سال ۲۰۰۶ یکی از زیباترین آرژانتین‌ها تاریخ را ساخته بود، پس از هشت سال به جام‌جهانی برگشته تا با جوانان کلمبیا نتیجه‌ای بهتر برای خودش و کلمبیایی‌ها کسب کند. او که حالا امضای رئیس جمهور کلمبیا برای شهروندی این کشور را در جیب دارد، بزرگترین هدیه را به ملت کلمبیا در سالگرد گل‌به‌خودی اسکوبا فقید داد. بیست سال پیش در چنین روزی اسکوبار با یک گل به خودی، کلمبیا را از جام‌جهانی آمریکا حذف کرد تا چند روز بعد با گلوله‌هایی که پیکرش را سوراخ کرده بودند، غرامت مافیای بزرگ این کشور را بپردازد که شاید در شرط‌بندی‌ها ضرر فراوانی کرده بود.

حالا پکرمن هم به خوبی می‌داند ‌همان میزان که حضور در جمع هشت تیم برتر دنیا او را محبوب کلمبیایی‌ها می‌کند، یک لغزش هم ممکن است سرنوشت فاجعه‌باری ‌برای او ‌داشته باشد؛ آن هم در کشوری که کارتل‌های بزرگ مافیایی قدرت در سایه این کشور هستند.

جیمز رودریگس 23 ساله و ستاره موناکو در دقیقه 27 بازی، گلی استثنایی ‌برای کلمبیا به ثمر رساند. یک کنترل سینه عالی و در ادامه ضربه پای چپ استادانه جای واکنشی برای موسلرا باقی نگذاشت و کلمبیا به آنچه سزاوارش بود، رسید.

پس از این گل اروگوئه کمی جلوتر آمد اما زور لازم برای گلزنی را نداشت. نیمه دوم با بازی معقولانه کلمبیا همراه بود. در دقیقه 50 بود که روی یک حرکت تیمی عالی باز هم خامس رودریگس به گل رسید تا در جام جهانی 5 گله شود. او حالا بالاتر از نیمار ، مسی و مولر در صدر جدول گلزنان است.

ادامه بازی با برتری اروگوئه همراه بود. این تیم در چندین نوبت فرصت گلزنی را بدست آورد که بهترین آنها را ماکسی پریرا در دقیقه 80 بازی در مصاف تک به تک با اسپینا از دست داد.
تاکتیک اروگوئه تا پایان بازی بیشتر روی سانتر از جناحین استوار بود و این تیم چشم به ضربات سر کاپیتان خود گودین داشت. یک بار نیز در دقیقه 88 بازی ضربه سر گودین با اختلافی اندک به بیرون رفت.
در دو صحنه شوت‌های محکم کاوانی و رودریگس را دروازه بان کلمبیا عالی دفع کرد.
و سرانجام کلمبیا با همین دو گل پیروز شد تا برای اولین بار به یک چهارم نهایی جام جهانی راه یاید. آنها حالا باید به مصاف میزبان رقابت‌ها، به برزیل بروند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار