بازدید 3444

شرط"تشکیلات‌خودگردان"برای از سرگیری‌مذاکرات

کد خبر: ۴۱۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴ 26 June 2014
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از آمادگی این تشکیلات برای ازسرگیری مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی در صورت آزادسازی مرحله چهارم اسرای فلسطینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری ایتارتاس روسیه، «محمود عباس» که به مسکو سفر کرده است، تاکید کرد فلسطین آماده بازگشت به میز مذاکرات است به شرط آنکه اسرائیل اسرای فلسطین را آزاد نماید.

وی اظهار داشت که در صورت ازسرگیری مذاکرات سازش، 9 ماه مذاکرات قبلی را به مدت سه ماه برای ترسیم مرزهای بین اسرائیل و فلسطین مطابق با مرزهای 4 ژوئن 1967 تکمیل می کنیم به شرط آنکه اسرائیل نیز در این مدت سه ماهه تمامی فعالیت های شهرک سازی را متوقف سازد.

عباس همچنین اشاره کرد که صلح هدف ما برای پایان دادن به اشغالگری است و اینکه ملت فلسطین بتواند دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی را تشکیل دهد.

مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادسازی اسرای مرحله چهارم که قرار بود سه ماه پیش آزاد شوند، باعث بوجود آمدن اختلافات بین مذاکره‌کنندگان فلسطینی و اسرائیل و به بن بست رسیدن مذاکرات سازش شد و در حالی که رژیم صهیونیستی بر تمدید مذاکرات سازش به عنوان شرط آزادسازی اسرا اصرار داشت، رهبران فلسطینی این شرط را رد کردند و در نهایت این مذاکرات پس از گذشت 9 ماه دیدارها و گفت وگوهای بیهوده، متوقف شد و به دنبال آن تشکیلات خودگردان فلسطین طی توافقی با جنبش حماس، دولت وفاق ملی را به نخست وزیری «رامی حمد الله» تشکیل داد.

رژیم صهیونیستی مدت بازداشت اسرای آزاده را تمدید کرد
دادگاه رژیم صهیونیستی در عوفر امروز پنج شنبه مدت بازداشت تعدادی از اسرای آزاد شده در جریان تبادل «شالیت» را که طی دو هفته دیگر بار دیگر به بازداشت درآمده اند، تمدید کرد.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که این اسرا عبارتند از : نائل البرغوثی، ربیع البرغوثی، ابراهیم المصری، ابراهیم شلش، مؤید الجلاد، نایف رضوان.

در همین رابطه همسر «نائل البرغوثی» گفت که دادستانی اسرائیل به همسرش برغوثی اتهام نقض مفاد توافقنامه تبادل اسرا را وارد کرده است در حالیکه این اتهام کذب است و بازداشت همسرش سیاسی است.

حماس: دولت توافق ملی دودستگی ها را عمیق تر می کند
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که اقدامات دولت توافق ملی امتداد دولت سابق رام الله است و دودستگی های داخلی را عمیق تر می سازد و این دولت تا کنون هیچ گونه فضای آشتی را بوجود نیاورده است.

در همین رابطه «سامی ابو زهری» سخنگوی حماس از عملکرد دولت توافق ملی در خصوص بحران حقوق کارکنان و شانه خالی کردن از پرداخت حقوق کارکنان غزه با وجود تعهد دولت قطر برای ارائه کمک مالی به تشکیلات خودگردان، ابراز ناراحتی کرد.

حماس همچنین تصریح کرد که اصرار دولت توافق ملی بر حل مشکلات حقوق کارکنان غزه به دور از بودجه تشکیلات خودگردان، دلیلی بر این است که این بحران سیاسی است و دولت در تعامل با کارکنان غزه تبعیض قائل می شود.

دستور دولت حمد الله برای تامین برق غزه در ماه مبارک رمضان
«مفید الحساینه» وزیر مسکن و اشتغال دولت توافق ملی به نخست وزیری «رامی حمد الله» دستوراتی مبنی بر وارد کردن سوخت صنعتی به نیروگاه برق غزه به منظور تامین برق آن در ماه مبارک رمضان، صادر کرد.

الحساینه در صفحه خود در فیس بوک نوشت که همچنین تماس هایی با انبارهای ذخیره دارویی در کرانه باختری به منظور ارسال محموله هایی دارویی به وزارت بهداشت نوار غزه برقرار شده است.

وی گفت که قرار است سوخت مورد نیاز ژنراتورهای برق بیمارستان های غزه نیز تحویل داده شود.

بحر: در صورت حمله به غزه، حیفا را هدف قرار می دهیم
معاون رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین به « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به ارتکاب هر گونه حماقت حمله نظامی به نوار غزه هشدار داد.

«احمد بحر» تاکید کرد که مقاومت هرگز در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی ساکت نخواهد نشست و در صورت حمله نظامی به غزه، قدرت مقاومت آنقدر زیاد است که حیفا را هدف قرار دهد.

بحر تمامی علما و مسئولین را به دفاع از ملت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه در برابر جنایت های دشمن صهیونیستی دعوت کرد.

وی بر همبستگی کامل جنبش حماس با اسرای فلسطینی که در معرض وحشیانه ترین تجاوزات صهیونیست ها هستند، تاکید کرد.

بحر همچنین سیاست همکاری امنیتی تشکیلات خودرگردان با رژیم صهیونیستی با هدف ضربه زدن به مقاومت از طریق عملیات های نظامی مشترک را به شدت محکوم کرد.

وی سرویس های امنیتی کرانه باختری را به توقف همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی و دفاع از وطن و هم میهنان خود در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی فراخواند و تاکید کرد که کرانه باختری در آستانه انتفاضه تازه ای قرار دارد و کشورهای عربی که ملت فلسطین را تنها گذاشته اند در برابر رنج و محنت های وارده بر آن ها مسئولند.

مشعل در نامه ای به روحانی حملات اخیر به فلسطینیان را تشریح کرد
«خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با ارسال نامه ای به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به تشریح اقدامات و حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پرداخت.

مشعل در ابتدای این نامه آورده است: «لازم می دانم در آغاز، از طرف خود و به نمایندگی از برادرانم در جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بهترین درودها و سپاس خود را تقدیم حضرتعالی کرده و برای شما صحت و سلامتی و برای کشور و ملت بزرگ تان امنیت و رشد و تعالی را آرزومندم.»

در ادامه این نامه آمده است: به پیوست یادداشتی درباره موج مجازات های دسته جمعی مستمر و روز افزون رژیم صهیونیستی که از 10 روز قبل علیه ملت فلسطین در کرانه باختری و باریکه غزه آغاز شده است، ارسال می گردد.

مشعل همچنین از رئیس جمهور و ملت ایران خواسته است که در راستای حمایت های همیشگی خود از ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس، این یادداشت مورد توجه قرار گیرد و از فلسطینیان و پایداری ومبارزاتشان در مقابله با اشغالگران صهیونیست حمایت شود و اقداماتی در این راستا برای توقف حملات صهیونیست ها صورت گیرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی