بازدید 8527
۴

مهاجرت به شهرها معكوس مي‌شود؟

توقف رشد نرخ شهرنشینی به این معنی است که آستانه شرایط زیست‌محیطی ما در شهرها به حداقل رسیده و کلان‌شهرها دیگر محل زندگی انسان‌ها نیست
کد خبر: ۴۱۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۲ 24 June 2014
معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی با بیان اینکه از سال 1335 تا سال 90 نسبت جمعیت شهری به روستایی 30 به 70 بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت شهری ما 70 درصد و جمعیت روستایی 30 درصد است. 

به نوشته دنیای اقتصاد، پيروز حناچي، دبير شوراي‌عالي شهرسازي و معماري كشور افزود: رشد جمعیت شهری ما از کشور‌های اروپای مرکزی بالاتر است؛ ولی با توجه به رشد جمعیت، میزان بهره‌وری بسیار پایین است. 

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه‌وشهرسازی خاطر‌نشان کرد: به جهت انطباق با شرایط زیست‌محیطی شاهد وضعیت شکننده‌ای در رشد جمعیتی هستیم.  معاون معماری و شهرسازی وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: نرخ رشد شهرنشینی در‌صورتی‌که متوقف شود میزان افزایش مهاجرت به روستاها افزایش می‌یابد. 

وی در ادامه درباره توقف رشد شهرنشینی اظهار کرد: توقف رشد نرخ شهرنشینی به این معنی است که آستانه شرایط زیست‌محیطی ما در شهرها به حداقل رسیده و کلان‌شهرها دیگر محل زندگی انسان‌ها نیست؛ به همین منظور مهاجرت از شهرها به روستاها آغاز می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴
آخه یکی نیست بگه در روستاها چه امکاناتی فراهم کردید که بخواد مهاجرت معکوس هم اتفاق بیفته!!!تنها برق و آب و گاز که نشد امکانات.
آیا قرار است همان بلائی که سر شهرها آمد (آلودگی، ساختمان سازی های بی رویه ، تبهکاری....) بر سر روستاها هم بیآید. امیدوارم چنین نشود...
گاز رسانی، اینترنت، خدمات آموزشی، بهداشتی رو در مناطق روستایی گسترش بدید، اونوقت ببینید چه جوری روند مهاجرت به شهرها نه تنها متوقف می شه، بلکه خیلی ها بر میگردن به سرزمین آبا و اجدادی خودشون. به جای اینکه توی کلان شهرها امکانات ایجاد کنید، امکانات رو ببرید توی شهرستانهای کوچک و روستاها.
از تیتری که زده شده فکر کردم راههایی جهت این امر درنظر گرفته اند. دولت باید مشوق ها و راهکارهایی را در نظر گرفته و امکانات استخدامی و سرمایه گزاری در روستاها ، شهر های کوچک و نقاط محروم فراهم آورد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی